1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cartoonist Gregorius Nekschot aangehouden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2008.

1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik vond het altijd al rare cartoons. Oppakken gaat misschien wat ver. Maar die cartoons waren in mijn ogen nooit grappig. En oh zo smakeloos/ranzig getekend.

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat deze aanhouding een beetje een eng karakter heeft. Ik ben heus niet iemand die voor iedere smakeloze scheldpartij de vrijheid van meningsuiting maar weer eens van stal haalt, maar dit gaat toch wel heel erg ver. Ik heb op zijn site gekeken, en vond de tekeningen helemaal niet discriminerend. Ik kan me goed voorstellen dat mensen zich gekwetst voelen, aangezien mensen in dit land over het algemeen nogal snel op hun teentjes zijn getrapt, maar om er nou gelijk aangifte van te doen en er de gedachtepolitie op af te sturen vind ik wel heel erg ziek. Daar komt nog bij dat de cartoonist bij zijn arrestatie naar verluid is geïntimideerd ("nu is het gedaan met je anonimiteit mannetje") en overdreven lang op het politiebureau is gehouden. Dit is toch zeker geen politiestaat?

De uitleg van Hirsch Ballin, dat ze er drie jaar over gedaan hebben om de ware identiteit van Nekschot te herhalen, scoort bij mij 0 op de meter van geloofwaardigheid. Maar wat geloofwaardigheid betreft heeft deze wereldvreemde religieuze fanaat zijn kruit al verschoten inzake het verbod op godslastering en de Wilders-affaire.

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Je quote vast het verkeerde maargoed want wat mijn quote ging heel ergens anders over en klopt wel, dat jij het er niet mee eens bent dat ben jij. :) Maar kijk maar eens naar de reactie van de linkse partijen op deze actie. ;) Dan snap je wat ik bedoel, en het CDA is naar mijn inziens net zo links als de rest van die zieltjesknijpers en er maar omheen lopen draaien, dit soort acties kunnen gewoon niet, klaar uit.

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Een aantal van zijn ergste cartoons (minimaal 8 ) zijn verwijderd, die zie je dus niet meer. En in 2005 zijn er al aanklachten tegen hem ingediend.

5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    De linkse partijen hebben dit volgens mij ook allemaal afgekeurd, dus ik snap niet zo goed waar je heen wilt.

Ze stonden alle 8 afgedrukt in het AD of een soortgelijke krant, dus ik heb ze wel gezien.

Dat is algemeen bekend, maar dat is het punt niet. Hirsch Ballin zegt dat er sinds die tijd (toen hij nog geen minister danwel staatssecretaris van Justitie was) non-stop aan de zaak is gewerkt en men er dus drie jaar over heeft gedaan om zijn identiteit te achterhalen. Het OM zelf zegt echter dat het de zaak pas in november in behandeling nam, omdat zowel Donner als Remkes hier niks van wilden weten. Pas toen Hirsch Ballin aan het roer kwam is de zaak weer afgestoft. Hirsch Ballin probeert dus gewoon zijn eigen hachje te redden door te zeggen dat het daarvoor ook al speelde, wat dus gewoon niet zo is. Zo wil hij de impressie voorkomen dat het hier om een politieke vervolging gaat.

6. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze liegen dat ze barsten in Den Haag, de zogenaamde christenen voorop.

3 jaar onderzoek naar z'n identiteit .....m'n reet(ze houden alles bij en weten je zo te vinden), dat gelooft toch niemand.
    We worden gewoon verkocht en verkwanselt.
    Tentoonstellingen die niet doorgaan(is al meerdere malen gebeurd)
    Gisteren is er nog een schilderij verwijderd omdat het aanstootgevend zou zijn (ja in 1700 was dat zo..................fokking wake up het is 2008)

Mensen komen hierheen om het beter te hebben dan waar ze vandaan kwamen.
    Niets mis mee, begrijpelijk.
    Maar wij hebben het hier o.a. beter omdat we VRIJ (waren) zijn en niet onder een of ander religieus juk leven.

Men twijfelt nog steeds over het schrappen van het artikel omtrent godslastering....................Rot toch op joh. Het overgrote deel v.d. bevolking geloofd niet, het andere deel is verdeelt over allerlij splintergoden etc(dat is op zich al godslastering)

Ben altijd zo links geweest als wat, maar ik voel me nu toch echt wel een beetje de andere kant op geduwd worden.

Sorry voor de rant, maar ik wordt hier echt niet goed van.

7. Veno Xavier

Veno Xavier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Srry ik ben het wel met je eens, maar ik vind niet je kan zeggen dat je godslastering moet afschaffen en dat er bijna niemand meer gelooft. Je hebt het recht op geloven, dat is een verworven vrijheid. Als jij iemand zijn god beledig val voor die persoon zijn gevoel hem direct aan. Dat is strafbaar in nederland en dus vind ik godslastering ook niet goed.

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Toch niet...

PVDA
    "John Leerdam, de ornamentele partij-Antilliaan gaat de geschiedenis in als de officiële omzeephelper van de PvdA. Leerdam, jarenlang gesubsidieerd artistiek leider van diverse kunstclubjes en fervent verzamelaar van mallotige vlinderstrikjes, sprak naar aanleiding van de Gregorius Nekschot Affaire de historische woorden: "Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten"

En dit zijn de woorden van een PVDA'er genaamd Eddy Terstall:
    "Je ziet altijd vanuit oud links en het christendom een soort betuttelend racisme naar moslims toe. Alsof het een stel apen zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Oud links is intens racistisch. Dat is gewoon zo."

CDA (naar mijn inziens net zo erg als de PVDA)
    Ernst Hirsch Ballin
    ...die naam zegt genoeg...

9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over partijen, niet over losse individuen die hun eigen mening over de zaak gegeven. En ik snap ueberhaupt niet hoe de uitspraak van Terstall ook maar in de buurt komt van de goedkeuring van de arrestatie van Nekschot.

En het CDA is geen linkse partij, hoe je het ook wendt of keert. Ze zijn inderdaad moralistisch, maar dat zijn de SGP en CU ook (in sterkere mate). Deze moralistische en politieke correctheid komt meer voort uit de confessionele grondslag van de partijen dan uit vermeend links gedachtegoed. Je noemt ze nu alleen links omdat dat jou beter uitkomt en je weer lekker over de 'linkse rakkers' kunt klagen.

De PvdA kan niet al te sterke uitspraken hierover doen omdat het in een kabinet zit, en een kabinet bij voorbaat door een mond wil spreken. De SP, D'66 en GroenLinks hebben, naar ik op de radio heb gehoord (ik volg deze zaak niet zo heel intensief), de zaak buitenproportioneel genoemd.

Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Terstall zegt zijn menig over zijn eigen partij, daar ging het mij om. :) Deze man kan je dan ook meer zien als iemand die niet echt PVDA is, en niet echt achter zijn partij staat. Dat geld wel voor de heer John Leerdam, die het geheel maar afwimpelt met een "Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten".

CDA staat erbij omdat ik zoals eerder gezegt deze partij heel erg matig vind, en dit alles als het ware maar goed keuren. Een echt hard afwijzen van de hele actie rondom de heer G. Nekschot is door geen enkele grote partij gedaan, en dit baart mij zorgen voor de toekomst van ons 'vrije' landje.

Deel Deze Pagina