1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    De casemodding Q&A

    Heb je een vraag over de getoonde projecten in de andere thread? Is er een tutorial in de casemodFAQ onduidelijk of snap je iets niet? Of heb je op een andere site een mooie xbox gezien, en wil je tips over hoe je hetzelfde resultaat kunt bereiken? Voor al deze vragen is deze thread het antwoord (“that’s why we put the ‘A’ in Q&A”)

    Slowchats & Mod-chips
    Let er wel op dat het geen msn gesprek gaat worden, daar is deze thread niet voor bedoeld. Even een snel voorbeeldje: DIT is goed (vraag-->antwoord) en DIT is fout (hoi-->hallo-->hoe issie?-->goed en met jou?-->gaat wel-->eh, ik heb een vraagje-->ow, ik niet enz. enz.). Als je elkaar toch zo nodig wilt spreken met dit soort gesprekken, dan raad ik je aan om emailadressen uit te wisselen (VIA PM!) en dan op msn verder te gaan. Ook is het NIET de bedoeling om het hier over mod-chips te hebben, Simpelweg omdat xboxworld dit niet ondersteunt. Daar is GEEN discussie over mogelijk.

    Dus even voor de duidelijkheid:
    [​IMG]

    Links
    Dit zijn nog een aantal belangrijke links voor casemodders:
    www.xbox-scene.com <-- een site met veel tuts, een groot forum en veel plaatjes.
    www.xb-t.com <-- wederom een site met ontzettend veel foto's. Goed om inspiratie op te doen.
    www.world-led.com <-- De beste internet leverancier op het gebied van ledjes, volgens ons. Ruim assortiment, snel en betrouwbaar.
    www.gamestore24.de/shop <-- Een Duitse internetwinkel waar veel spullen voor de xbox los te koop zijn.
    www.alternate.nl <-- Een Nederlandse internetwinkel met veel casemod spullen.
    www.atro.nl <--- Een Nederlandse internetwinkel met casemod spullen.
    www.perfect-systems.nl <-- Ook een Nederlandse internetwinkel met casemod spullen. "The online computershop"


    /Mod Dit zal strenger aangepakt worden. OW's worden snel gegeven, let dus op je postgedrag. Patsen met je modchip leidt tot een regelrechte ban. Als het fout gaat is deze thread meteen dicht. Geen discussie. - !SIC!
    Edit:// Er hoeft ook niet op deze starterspost te worden gereageerd. We weten dat hij mooi is.

    Je kunt je casemodproject showen in deze thread.
    Deze thread is niet bedoeld om je project te laten zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2005
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Voor de duidelijkheid, er wordt nog gewerkt aan de CasemodFaQ deze zal hopelijk snel verschijnen...(!)

    Ondertussen kan je dus hier je vragen stellen, maar doe aub wel eerst een beetje research. (www.google.nl / [search]xbw.nl search functie[/search])

    Makkelijke vragen als "Hoe haal ik mijn xbox uit elkaar? zijn namelijk al vele malen beantwoord.

    In deze topics kan je ongetwijfeld veel antwoorden vinden:


    Have fun met casemodden!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2005
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ga denk die van mij weer overspuiten, vind de huidige kleurencombinatie toch niet erg geslaagd, het spuitwerk is zowieso niet zo goed gelukt (kan zijn door te koude temperatuur of de slechte spuitkopjes van de bussen).
    En nog eens dvd-window afmaken, stof begint erin te komen. :)
     
  4. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    k'heb twee ccfl tubes, die wil ik van onder, maar om ze nou zo eronder te doen, dan staat de xbox meteen weer een cm hoger... heeft iemand meschien een oplossing? en ik krijg ook de fan er niet uit, ik wil er een met leds doen, maar krijg de oude er niet uit

    edit/ de tubes zijn 30 cm (de grote van alternate)
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Haal ze uit dat plexiglas buisje en bevestig ze eronder.
     
  6. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    kan je die er gewoon uithalen... oke, dan ga ik dat zo ff doen...
     
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Wel voorzichtig want hij breekt heel snel.
     
  8. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk, hij is weer open. :)

    Ik heb nu 2 CCFL's onder mijn Xbox en ik weet niet precies waar ik die draden kwijt moet..kan iemand me helpen ? :eek: Oja, en hoe kan ik die CCFL's IN mijn Xbox doen ? Dus aan de zijkanten, ze zijn 10 cm. per stuk. :)
     
  9. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    aan de zijkant past, want dat heb ik ook heel even gehad
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gewoon boven in de hoeken bevestigen van de kap: (als dat past, vast wel)

    Op deze plekken:

    [​IMG]

    Het resultaat:
    [​IMG]


    =============

    Fan verwijderen, onderaan zitten 2 clipjes (en ook bij het rooster als ik het me goed herinner) waar mee de fan vastgeklemt wordt, deze kan je er gewoon afbreken aangezien ze toch weg moeten om de nieuwe fan te laten passen.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  11. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Effe een vraagje:

    Waarom word en werd de casemod inkoopactie in godsnaam bij alternate gehouden? Er is veel meer te verkrijgen bij www.atro.nl en www.perfect-systems.nl/
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Simpel, we kenden deze sites niet? Ik iig niet :)

    Tnx vor de sites dus. Ik add ze in de in de startpost. :cool:
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een aantal keren bij Perfect Systems besteld, omdat ze daar de Noiseblocker producten (fans, hdd ophangingen) hebben. Het is zeker een goede shop _O_ Van atro heb ik trouwens weleens wat mindere reacties gehoord...maar heb er zelf nooit besteld. Website ziet er wel oke uit.

    Kheb trouwens laatst zonder verzendkosten bij conrad besteld _O_ Wegens nieuwe website was het 5 dagen zonder verzendkosten, dus ik was cheap uit :)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2005
  14. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik had een aantal dingen, ongeveer dezelfde dingen die ik nu bij Atro heb besteld, die ik wel bij perfect-systems wilde bestellen. Toen zag ik dat de verzendkosten 9.75 oid waren! Toen heb ik maar naar wat goedkopere alternatieven gezocht. Dat was dus Atro met 5.50 verzendkosten.

    Juist omdat perfect-systems zulke hoge verzendkosten heeft, is het voordelig daar een inkoopactie te houden. Ze hebben vooral veel (stille) cooling spullen.
     
  15. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Controller Jewel

    Vraag:

    Weet iemand hoe ik dat plastic kapje op mn controller kan afhalen zodat ik er een andere jewel in kan stoppen (kwil geen sticker eroverheen), en dit zonder (al te veel) te boren/dremelen. ??

    Bvd
    FR@
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij kun je daar gewoon een schroevendraaiertje onder zetten en hem eruit wippen. Ik weet het echter niet zeker maar dacht het ergens gelezen te hebben.....
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    (Duke) Controller:

    To get the jewel off, it is best to take the top half of the controller
    off and hold it in your hands like you would when playing a game.
    Apply back and forth pressure up and down with either hand like wringing
    out a towel. Down with the right and up with the left, back and forth
    again and again. You will see the glue around the dome begin to turn
    white and it will eventually come off. Ive had them pop off after about
    three motions and others seem to take forever. As soon as it comes loose
    in an area, you can use a flat blade screwdriver or a butter knife to
    GENTLY pry off the dome
     
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    Over die fan, je moet eerst dus alles ff uit je case halen, PSU & Mobo etc.

    Daarna zie je onderaan de fan 2 clipjes, 1 rechts 1 links. Pak 2 schroevendraaiers en druk de clipjes naar buiten. Als het goed is plopt je fan er zo uit. Als je een 80 mm fan in wilt zetten moet je nog een stukje uit de harddisk tray dremelen, snijden oid.
     
  19. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben mn huidige case zat, ik wil hem gaan painten, iemand suggesties welke paint ik moet gebruiken? Toch alleen een spuitbus? Hoe plakken jullie af? gewoon plakband over de delen die niet gespoten worden? Kun je direct met een spuitbus spuiten of moet er eerst iets anders op?

    Waar kopen jullie de verf? Auto-zaken, doe-het-zelf-zaken? Nog suggesties voor goede verf in prijs/kwaliteitverhouding?
     
  20. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    - Motip heeft goede verf
    - Afplakken gaat met schilderstape (dat papierachtige plakband), gewoon over de delen die niet gespoten moeten worden.
    - Het is aan te raden eerst een kunststof primer te gebruiken voor een betere hechting.
    - Ik heb m'n verf bij de Gamma vandaan, maar bij Halfords hebben ze ook goede.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina