1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dDirk, 4 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    [​IMG]

    Berichten:

    18-04-05
    dynamike probeert een ordertje op te zetten bij Conrad.nl :)
    Je hebt daar geweldig veel electronisch spul van knopjes tot CCFL lichten :9
    PM hem voor meer info of je order.


    06-04-05
    Stealthviper is weer bezig met een inkoopactie :9 Ditmaal weer bij Alternate.nl
    Pm hem, Centurion of mutantemile voor meer Info of je bestelling.


    05-04-05
    We ne bezig met een nieuwe Inkoop Actie, na het succes van de Actie bij Alternate.nl heeft Stealthviper een dealtje met iemand die Custom S Jewels maakt.
    Dit is de apparte thread :
    Klik



    Jaja luitjes deeltje 5 alweer! Tis hard gegaan laatste 3 delen :)
    Stealthviper is alweer toe aan zijn 90490428e Xbox en dynamike is een compleet nieuwe kast gaan maken voor de Xbox, verder zijn er zijn veel meer mensen gaan modden o.a. ik ook.


    Onderaan de post kun je links vinden van galery's allemaal users van Xbw om te zien wat hun allemaal wel niet gemaakt hebben. Ook vind je daar links naar de vorige delen, handige site's met allemaal Faq's en webshops met casemod onderdelen.

    Natuurlijk zijn ook hier regels ( al lijkt het er soms niet echt op :+ )
    Zo behandel je iedereen met wat repect, ookal staat hij je niet aan dan scheld je em nog niet de huid vol ;)
    Houd er rekening mee die nog helemaal niks van het modden weten dus reageer niet meteen bot als hij bijvoorbeeld vraagt hoe hij z'n Xbox openmaakt. Verder ga je ook niet lopen bitchen als iemand zijn pas gemodde Xbox vol trots laat zien ook hij heeft er hard aan gewerkt en heeft misschien wel gewoon minder skilz dan jou maar hij doet et tenminste wel :)

    Wat de laatste paar delen veel gebeurde is slow-chatten, het was ook 1 van de redenen dat we zo snel op 5 delen zijn gekomen O-)
    Stop zoveel mogelijk info/inhoud in een post en ga niet lopen blaten van "Jueh ik heb mijn CCFL erin liggen!"
    Het slow-chatten word ook stenger aangepakt heb ik begrepen dus denk er even om :) Als je even uitgebreid met iemand wil praten vraag je via Pm maar even het email adres van die gene ofzo.

    Naja dit was het wel zo'n beetje, hier onder staan nog veel bruikbare links en een Xbox die echt veel indruk op mij heeft gemaakt en mede daardoor ben ik ook begonnen met modden _O_


    [​IMG]

    Gallery's van Xbw Users:​

    Ben ik jou vergeten of wil je er ook staan? Pm dan even :) Of wil je ook zo'n mooie gallery? Dit is de site : www.xb-t.com

    Ben ik iets vergeten? Mist er een belangrijke link? Pm me en ik zal et even aanpassen :)

    Groeten Dirk. _0/
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2005
  2. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    deeltje 5 al weer :cool:
     
  3. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dDirk dit bedoelt met nutteloze opmerkingen. Pas er dus op dat een mod dit niet ziet (zal moeilijk worden met !sic! en [2k] als vaste thread bezoekers ;) )

    Ik wil even dDirk complimenteren met z'n mooie beginpost; alles netjes op een rijtje en alle belangrijke zaken goed onderverdeeld, top jonge _O_
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Niet spammen dus, anders zitten we volgende week alweer op deel 6.
    Moet die van mij nog eens afmaken, alleen even geen zin. :)
     
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    De planning voor de "Industrial XBOX":
    - Metallic uiterlijk met groffe bouten die zichtbaar zijn.
    - Misschien traanplaat
    - Flinke Led Fans (Is het mogelijk om er twee in te te zetten, 1 voor intake en 1 voor outake zonder dat je de voeding overbelast?)
    - Geen extra koelingsgaten dus aan de zijkanten
    - Evengroot basisvlak als de huidige xbox.
    - Underglow dmv. een blauwe ccfl.

    Suggesties zijn altijd welkom.
    En Dynamike, hoe wil jij je ejectbutton vast gaan zetten? Ik kon zo even geen manier bedenken om het bij mij te doen.

    In het nieuwe deel mijn vraag dan maar.
     
  6. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste zou ik geen led fans nemen (staat namelijk gelijk aan grafherrie, de meeste maken echt een lawaai)
    Ten tweede zou ik geen intake en outtake fan erin zetten. Dan kan je er beter voor zorgen dat je twee outtake fans hebt. Er is namelijk ergens op xbox-scene (veel plezier met zoeken :p ) gezegd dat het niet goed is om een fan naar binnen te richten (ook al staat een andere fan naar buiten). Volgens mij had het er mee te maken dat de lucht buiten je xbox ook te warm is om aangevoerd te worden, zoiets in ieder geval :D .

    /edit: Als je voor een industrial look gaat, zou ik geen blauwe verlichting nemen (ik neem aan dat de buitenkant behoorlijk donker en grauw wordt). Ik zou (persoonlijk, maar ook met het oog op het totaalplaatje) oranje verlichting kiezen... just a tip.

    /edit2:

    wat hij zei
    |
    |
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2005
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Xbox case is precies gemaakt voor een airflow met 1 outtake fan, die alle lucht over de heatsinks zuigt. Doe je er een intake in, verneuk je die airflow.
     
  8. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik ga een custom case bouwen, ik zal de fan echter wel op dezelfde plek houden, bedankt voor de tip.

    @StealthViper: Zie het thema industrial als een mengeling van toekomst/industrie dus zeg maar een grove versie van strakheid....get it :+
    Vooral veel zilver, metallic blauw en wit moeten de boventoon voeren en geen grauwe kleuren.

    Nieuwe planning:

    - Een stillere fan ipv de originele, alleen een outtake.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2005
  9. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    *kuch* Papst, check voor Papst ventilatoren *kuch*

    Ik zag meer het onderwerp "industrial" als dit:
    [​IMG]
    (nee, dit is niet "raad de film bij het plaatje :cool: )

    my bad *)
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Zou ik wel doen, moederbord ontwerp is ook zo namelijk :p
     
  11. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als centurion dat doet, zal hij precies dezelfde xbox formaten krijgen, maar dan met een andere kast eromheen? Er bestaat niet zoiets als een overkill aan ventilators om de boel koel te houden, dus zou ik 2 ventilators nemen (beide outtakes) en iig 1tje op dezelfde afstand van de heatsinks zetten, als de originele. Zo kan je zelf ook een beetje rondklooien met de formaten en hoef je dus niet per se aan de standaard formaten vast te zitten. Uiteindelijk zal het ontwerp van microsoft niet voor niks zijn en zal de xbox zo het beste werken, maar het kan IMO geen kwaad om een paar kleine aanpassingen te maken.

    Natuurlijk is dit ook maar mijn mening, maar het klopt toch wel? (Mocht er iets tussenstaan, wat volgens jullie niet klopt aan mijn verhaal, dan hoor ik dat graag.)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2005
  12. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Gisteravond alles opgemeten, ik ben van plan om nieuwe racks te maken voor de DVD drive en HDD, iemand nog suggesties hoe dit makkelijk kan? De basis van de case wil ik waarschijnlijk even groot houden als de basis van de xbox. Binnenkort even langs de gamma om te kijken welke dikte mfd ik neem.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste: Prachtige beginpost _O_
    Eerste regel: "Deelje 5..." (teetje erbij) + "Tis had gegaan...delen" :D (erretje erbij O-) )
    en please dynamike (<- small ´d´)

    Je kan er een nieuw knopje in zetten met een meer industrial design. Ik heb een keer gewoon een flip schakelaartje bij iemand er in gezet, die moet je dan omhoog en omlaag flippen, dan ging hij aan (of uit), maar er zijn natuurlijk 100´en andere mooie schakelaartjes, of (led)drukknopjes (-> plexicase). Dan kan je het powereject plaatje gewoon ergens in je case laten hangen, en soldeer je de draadjes daaraan vast.

    Vraagje over mijn custom v1.0 dan maar, omdat ik hem zo stil mogelijk wilde houden ben ik uitgegaan van één fan zoals hier: (fan is vierkante witte blaadje, rode stralen is warme lucht in case, blauwe buiten case)

    [​IMG]
    Dat rode blokje is is lego, houdt voor nu even de MoBo omhoog :9 .
    De helft van de fan trekt dus de warmte van de CPU weg en de andere helft de warmte van de PSU onderin.
    Zal deze ene fan genoeg zijn? Of zal ik aan de andere kant een intake maken óf er nog eentje warmte van de PSU apart weg laten zuigen?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2005
  14. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand enig idee waar ze online mooie schakelaars verkopen? Bij conrad.nl stond er niet echt veel bijzonders bij.
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahum...bij Conrad hebben ze geloof ik 2000+ verschillende schakelaars en knopjes. Als je dáár niets leuks tussen ziet weet ik het niet meer. Ik denk dat je maar één categorie hebt bekeken. Mischien kan je beter de hoofcatalogus bestellen, daar staat ook alles in (heb ik ook _O_ ) kost wat, maar dan hebbie ook wat O-)

    Vergeet niet mijn vraag te beantwoorden :)
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Die opstelling zou moeten werken, anders doe je het onderop net als bij een gamecube, vind je hd ook wel fijn denk ik. Die krijgt normaal gesproken ook frisse lucht van onder.
     
  17. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    w8tend op men leds van world-led, nog ff één keer mijn vraag... ik heb al één ccfl op de hdd zitten, en nu wil ik met die nieuwe ledjes de controller ports en aan de zeikant verlichten, weet hoe ik de ledjes moet installeren alleen niet waar ik de stroom vandaan moet halen, heeft iemand suggesties? verder wil ik ook net als dynamike een powerbutten in de controller maken, mijn vraag watvoor ledje heb je daarvoor gebruikt, 5 of 3 mm.

    verder, goeie beginpost.

    edit:/ Shit.. net niet op de eerste pagina :mad:

    grtzz
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    dynamike, waar vind jij dan schakelaars, ik vind alleen maar een paar standaard wipschakelaartjes.
     
  19. lexhamersma

    lexhamersma oblivion addict

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    zo en of ze veel schakelaars hebben, 10 paginas vol. Maaruh er komen gauw weer nieuwe pics van me xboxie.

    edit: inderdaad mooie beginpost _O_
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2005
  20. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Zit je ccfl er al onder Lex?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina