[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mijn moeder heeft het vorige model van de Kia Rio, prima auto. Vind die nieuwe ook erg mooi. Wij keken zelf naar een mogelijke vervanging, maar de bankrekening laat het even niet toe. Wel een mooi, zuinig autootje vind ik.

2. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Vind de nieuwe ook erg mooi, laatst naar wezen kijken. Maar als je de auto een klein beetje aan gaat kleden stijgt de prijs echt explosief..

3. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Sure! De reden is een combinatie van hoe ze er uit zien; prijzen van occasions gecombineerd met leeftijd (niet ouder dan 2007) en kilometerstand (niet hoger dan 80.000); benzineverbruik (gemiddeld niet onder de 16 per liter).

Van daaruit proberen we verdere info en meningen te vinden zodat we steeds specifieker kunnen gaan kijken. Dus wat je hierboven aangaf (zeker wb roestkanonnen) ga ik zeker even noteren :)

En binnenkort maar eens een paar proefritten gaan maken! Er zit blijkbaar een redelijk grote Kia dealer hier vlakbij ons in Arnhem dus laten we daar maar eens beginnen...

4. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook aan het rondkijken naar een auto'tje, en ben er ongeveer wel uit dat ik een japanner zoek (Mitsubishi, Nissan, Honda). Maar ik ben nog niet uit over welk model. Ben nog redelijk beginnend bestuurder maar ik weet niet of ik een kleiner (stads)model moet nemen (colt, sunny etc) of gewoon een wat groter model als sedan 4 deuren.. Ze hebben allebei wel wat :+ Budget zal het probleem niet zijn met de wat oudere modellen..

5. Remco

Remco Guest

Wat is je budget?

6. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    3 tot 4k max. Ik betaal liever een ietwat duurde aanschafprijs waarvan de kans kleiner is op reparaties/onderhoud etc. (hoewel het altijd een risico en gok blijft, 2ehands etc)

Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
  7. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Je kunt altijd pech hebben.
    Ik heb in 2010 een Ford Fiesta uit 2000 gekocht voor 2750 en ik heb alleen de accu vervangen.
    De auto gekocht met 79.000 km op de teller. Inmiddels staat hij op 106000 km en rijd als een tierelier.
    En wat betreft roestkanonnen, die van mij heeft daar totaal geen last van.
    En voor een eerste auto ideaal. 4 deurs, airco, electrische ramen, 4 airbags.
    Zou daar ook naar kijken, bevalt mij iig ideaal

8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Honda accord 1.8 vtec, comfortabel, ruimte, en wat een soepele vering (dankzij dubbele ophanging)! Ook de eerste auto met heldere koplampen :thumbs:

Ik heb deze auto naast onze Civic type-s uit 2008 maar rij nog met veel plezier in de accord. Komt altijd moeiteloos door de apk en onderhoud kost niks.

9. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd ook een erg mooie auto :) Gewoon zo veel keuze, ik kan echt niet kiezen (gelukkig hoeft dat nu ook nog niet, voor de maandlasten ben ik erg nog niet aan toe tbh :+) Maar de voorpret voor een eigen auto is geweldig hehe.

10. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Zo, ik heb vandaag zowaar een auto gekocht!!
    Kia Rio uit eind 2007, < 80.000 op de teller, extras als elektrische ramen/spiegels, mistlampen, airco. EUR 5500 met 6 mnd bovag garantie.

We hebben proefritten gemaakt in de Kia Rio en de Mitsubishi Colt. Die Colt reed echt niet lekker, schuddebak met een jankend geluid. De Rio, ja, daar kan ik wat mee...
    Zaterdag ophalen! Iedereen hier nog bedankt voor input!

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet alleen Bovag, je hebt ook nog die 3 jaar KIA garantie, of niet?

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iemand een tip voor een goede bandengarage?
    Moet even me winterbanden eraf halen van me velg en zomerbanden er omheen gooien.
    Helaas heeft me standaard adres brand gehad dus kan het daar niet doen.
    Profile tyre center ofzo een beetje goed? Heb eigenlijk ook geen zin om de volle pond te gaan betalen waar ik eerst voor 4 bandjes 35 euro kwijt was.

13. JeePee

JeePee Guest

Verschilt een beetje per vestiging, maar over het algemeen doen ze bij Profile weinig fout als het op bandjes vervangen aankomt ;)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is ze geraden ook hehe. Maar hoeveel denk je dat ik daar ongeveer kwijt ben?
    Kan ook nog naar Euromaster gaan hier zal wel iets goedkoper zijn denk ik.

15. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    het is in princiepe in een half uurtje gefixed (ik als vakantiewerker deed er +- 8 minuten over band afhalen, band van de velg af, nieuwe band erop, balanceren en monteren)

ik denk dat je gewoon uurprijs betaald + het lood wat in de velgen gaat.

maar dat zal niet heel veel verschillen..

16. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Volgens mij is dat alleen voor de 1e eigenaar..?

Anyhoo, volgende punt (jaja, ik blijf bezig hier): autoverzekering. Tips waar ik op moet letten? Do's and Dont's?

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Fabrieks blijft er gewoon op. :)
    Had Kia niet 7 jaar of was dat pas bij de 2010 auto's?

Oke thx. :)

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    www.kostweinig.com

Is in delft, €7,50 per band, maar is misschien iets te ver weg voor je.

Ik betaal bij de Ford dealer per band 21 euro :emo:

19. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ja maar wie gaat er nu naar een dealer voor kleine klusjes.. dealers rekenen een uurloon van 80-100 euro per uur...

20. Remco

Remco Guest

En per achterbumper? :cool:

Deel Deze Pagina