1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik zit op 200 euro per maand vaste lasten :+ :lol:

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ook zoiets.. Maar goed, wat wil je ook.... Ik rij een Matiz....

3. JeePee

JeePee Guest

Met je diesel :p

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    1550 kg zware diesel ja

Maar goed, daar rijd je 45000 km per jaar voor :)

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb ik gebaseerd op het verbruik van de Volvo waar m'n ouders en ik alle 3 in rijden die 1 op 7/8 doet.
    Clio met automaat zal, 1 op wat doen, 14?
    Klein onderhoud doen we sowieso zelf.
    En m'n pa knalt m in onderhoud bij de Volvo garage waar hij zelf ook al jaren komt en haast iedereen kent en vaak in kratten bier afrekent dus dat zal allemaal wel binnen de beperkingen blijven, het onverwachte daargelaten.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Standaard dingetjes, let op de draagarmen, airco lekt vaak bij de compressor, dat soort zaakjes.

Maar is het nou een Phase I of een II?

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geen idee nog.
    Ik ga morgen Ff langs om te kijken, zaterdag neem ik m met m'n pa en oom mee om stukje te rijden en Ff op de brug zetten.

Wat zijn kenmerken waaraan ik zie wat het is?
    Zal zo en zo wel even plaatjes schieten.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Phase 1:

Phase 2:

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik vergeleek het met mijn Rover die wat zwaarder en technisch minder degelijk is dan een Clio. Het blijft een schatting natuurlijk, oudere auto's hebben nu eenmaal wat problemen.
    Ik heb mijn auto uiteindelijk de deur uitgedaan omdat het per km veel te duur was. Dan kun je nog zo zuinig rijden, met 15k per jaar gebruik ik m'n werkauto wel af en toe in het weekend. De rest kan met de trein.
    Kosten waren voor mij iets anders though.
    Belasting: €400,-
    Verzekering: €350,-
    Onderhoud: Minimaal. Sloopmateriaal en vrienden die handig zijn :+

@ Flix: Als je genoeg geld hebt; doen. Het is een leuke instapauto waar je qua aanschaf geen kosten aan hebt. Ik zou echter zelf je verzekering betalen, bouw je alvast wat schadevrije jaren op. Als je nu het geld ervoor hebt dan.
    Trouwens; ook als je geen student meer bent kun je volgens mij een jaar gratis korting krijgen bij de NS. Iets met studentenregeling etc. Zou er eens naar kijken als ik jou was.

10. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb qua verzekering zelf wel geluk gehad, ik kon 5 schadevrije jaren van m'n moeder d'r auto op mijn naam laten zetten. Voordeel van een oom in de verzekeringen. :p

11. JeePee

JeePee Guest

Ik had 11,5 maanden schadevrije jaren bij m'n eerste auto. Dat werd mooi ingevoerd als 0 jaar door mijn lieve verzekering :mad:

Zit nu op 72,- per maand alleen WA :+

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Net een Punto gekocht (geen lease meer helaas) uit Q2 2008 met maar 10.900KM op de teller!
    Geen racemonster maar wel helemaal netjes en gewoon met airco, cruise control etc. Ik had eerst bij een rode sport gekeken, maar die schakelde en klonk toch slecht.

*blij, zaterdag ophalen.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zelf een nieuwe auto gekocht en kan hem zaterdag 21 juli ophalen.
    Ik heb een Renault Twingo Eco2 Collection gekocht.

Had kilo's folders in huis en koop vervolgens een auto waar ik nooit aan gedacht hebt 8)
    Doorslag was het lage verbruik gemiddeld 1:22 en buiten de stad 1:27
    De auto heeft dit keer ook airco en cruise control.

Mijn huidige 14 jaar oude Seicento rijd nog 1:15 maar de onkosten helaas meer dan de dagwaarde.

Ik betaal maar €12,66 voor mijn 14 jaar oude Seicento en dat is ook nog eens All Risk :lol:
    Ik heb ook de beschikking over de no-claim garantie van Interpolis.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik het uit geheugen moet doen, dan zou ik zeggen dat het de Phase 1 is maar heb dat ding al geen 2 jaar meer gezien.
    Morgen ga ik even langs om 'm te bekijken en stukje in te rijden.
    Zaterdag met m'n pa langs om 'm even goed te testen en te inspecteren.
    Hebben ook al een brug geregeld dus kunnen even goed kijken.

Wat is overigens het verschil tussen een Phase 1 en 2 buiten het uiterlijk?
    Nja, geld genoeg heb ik niet maar wel voldoende geld voor licht onderhoud en zou een aantal jaar zonder inkomsten de verzekering en wegenbelasting kunnen betalen.
    Overigens is ie in februari nog feilloos door de APK gegaan, dus dat is ook een meevallertje.

Zoals het er nu uitzien zijn de maandelijkse kosten(jaarbasis):
    Verzekering: 25(300)
    wegenbelasting: 23 (284)
    Parkeervergunning: 10 (120)

Ervanuitgaande dat mijn schatting van 50 euro p/m aan benzine klopt kijk ik tegen 110 eu de maand aan, laat ik 150 zeggen voor wat onverwachte kosten.(ook even voor mezelf duidelijk op papier zetten:+)

Heb even op marktplaats en andere verkoop sites zitten snuffelen en daar gaan ze nog voor minimaal €2.100 weg, de knappere exemplaren, waar deze onder zou vallen gaan voor €2.600 weg.
    Mocht het me allemaal te duur worden kan ik dus ruim anderhalf jaar rondrijden en 'm dan de deur uit doen voor 2000 en heb ik zeer weinig geld verloren.

Wat het verzekeren betreft: Ik kan nu idd wel schade vrije jaren gaan opbouwen, alleen dan word het me net iets te duur.
    Ik heb gekeken wat het zou kosten als ik 25 zou zijn met 0 schade vrije jaren en dat is alweer de helft.
    Tegen die tijd hoop ik wel een vaste baan te hebben waardoor ik de kosten beter kan dragen dan dat ik dat nu kan.
    Dus ik heb de beslissing genomen het eerst op m'n ma's naam te verzekeren en dan later over te gaan zetten.

Doe het niet op m'n pa's naam ookal scheelt dat ook weer 20 euro per maand, alleen mocht ik een ongeluk krijgen, wat natuurlijk altijd mogelijk is en ik moet schade verhalen is hij zijn schade vrije jaren kwijt waar ie niet al te blij mee zal zijn gezien de XC70 ook op zijn naam staat en hij dan 20 schade vrije jaren kwijt is. Denk dat dat iets duurder gaat worden als de volvo zonder schade vrije jaren verzekerd moet gaan worden:+

15. JeePee

JeePee Guest

Hmm, niet leuk al die berekeningen. Heb ze net voor mezelf gedaan en ben zo'n 4500,- per jaar kwijt aan autorijden (minstens). En dan ook nog zo'n 3K per jaar opzij zetten om over een paar jaar de auto van pa en ma over te kunnen kopen. Kut auto's! :+

Ja... maar dan rijd je ook een Seicento 8)

16. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Staar je daar niet blind op.. Vind overigens dat ze daar wel wat aan mogen doen. Mijn Aygo rijdt nog wel aardig 1 op 18 á 19 (tegenover 1 op 23 fabrieksopgave), maar mijn schoonvader heeft een auto gekocht (Seat Ibiza ST Ecomotive) met een fabrieksopgave van 1 op 29, maar die rijdt met moeite 1 op 20 á 21. Rijdt rustig, schakelt op tijd, trekt rustig op, etc. Hoor die verhalen steeds vaker, dat je met geen mogelijkheid die fabrieksopgaves haalt.. Begint gewoon op misleiding te lijken. Ze meoten die auto's gewoon eens normaal gaan testen: Een jaar lang, op zowel snelwegen, binnenwegen en in de stad. Niet op een rollenbank in een fabriek zonder enige wrijving whatsoever..

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een echte gele Seicento Sporting :cool:

Was niet bang want dat doe ik niet.
    Renault stopt er niet voor niets een cruise control in de auto ;)

18. JeePee

JeePee Guest

8)

Oh, fabriek 1 op 11,8. Zelf, 1 op 14 :cool:

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zelfde verhaal als Gerjan: nieuwe baan, leaseauto kwijt. Maar een Polo TDI uit 2003 gekocht voor nu, heb geen geld voor beter :+

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    VW boomklever :+

Deel Deze Pagina