1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat ik toch maar voor één van deze ga
    http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-R731BTE&catid=238
    http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-R50E&catid=238

Heb het nog even nagevraagd bij de halfords of ik nog gebruik kan blijven maken van de bediening op het stuur en het displaytje dat ik op m'n middenconsole zit.
    Waarschijnlijk zal dit niet het geval zijn maar moet het even navragen bij een Renault dealer volgens die gast.
    Hij zei ook dat je het op internet kan vinden welke merken er ondersteund worden alleen ik kan niets vinden..

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag weg gebracht. Hydrolische kleppen v/d automaat moeten ook vervangen worden.
    Grap kost me nu in totaal 850 euro.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mwa redelijke prijs hoor. Ik was voor D-riem en waterpomp 300 euro kwijt. Achterveertje is iets van 70 euro ex btw.

Kleppen automaat geen idee, had een handbak

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Veren waren 90 de stuk, evenals de kleppen.
    Bij t vervangen loopt ook de olie weg ofzo dus ook dat moet ook vervangen worden en dat schijnt ook duur te zijn.

Heb ook niet t gevoel dat ik genaaid word.

5. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    De Aygo gaat eruit. Met lichtelijk pijn in het hart, maar gaan toch voor een slagje groter, en voor iets meer comfort. Inmiddels tientallen auto's gezien, maar een hoop vielen meteen weer af. De nieuwe Peugeot 208 (alles volledig bedienen met 1 touchscreen vonden we niks), Renault Clio (saaier dan een optreden van Racoon op de Libelle zomerdagen), Kia Rio/Ceed (betaalbaar tot je er wat opties op gaat zetten), Opel Astra (uiteindelijk te duur), lastig. In deze prijsklasse zijn alle auto's even groot, dus dat maakt ook weer niets uit.

Uiteindelijk gaat het zéér waarschijnlijk deze worden:

Ford Fiesta. Is een demomodel met 400 km op de teller, 1.6 TDCi. Ramvol met opties, eindelijk cruise control, krachtige radio, mooie lichtmetalen velgen, climate control, bluetooth en al die zut, spoiler.. Zit enorm fijn, morgen proefrit maken. Ben benieuwd! De Aygo is een prima auto, maar het gebrek aan ruimte en comfort is toch jammer. Iemand interesse in een Aygo Xcite White van eind 2009? :)

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Niet een Punto geprobeerd? :p ik vond de Fiesta wat krap.

7. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Ram er zulke velgen onder 8) Bodykit hoeft niet :emo:

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol wilde net hetzelfde zeggen. Grande Punto is ook perfect voor wat je zocht. :)
    Fiesta is ook niet verkeerd. :)

9. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een DS3 ook zeker de moeite waard. Hip en populair.

10. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je me je vraagprijs PM'en?

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Mijn vrouw vond de Punto niet mooi.. Ben ik uitgeluld ;)

Geniale auto, maar niet verkrijgbaar in 5deurs.. De DS4 is meteen een flinke prijsklasse omhoog..

Zeker!

12. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas wel, maargoed, dan heb je nog altijd de C4 n eventueel de C3 ;)

13. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    C4 is ook knap aan de prijs, C3 vinden we weer niet mooi ;)

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    tsss vrouwen. :9

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Idd! Punto <3 :D

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar die Fiesta lijkt bijna precies hetzelfde als een Grande Punto. :D
    Vrouwen. :p

17. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Vrouwen doen echt moeilijk over auto's. Mijn vader en ik zitten al een tijdje te kijken voor een nieuwe auto zodat we onze Renault Clio uit 2002 kunnen inruilen. We gaan dinsdag naar een Polo kijken uit 2011. Er is niks mis met een Polo, maar ik had liever een Opel Corsa (mijn lesauto, heerlijk bakkie), Ford Fiesta of Fiat Grande Punto gezien, maar mijn moeder wil niet gezien worden in een Opel, Ford of Fiat. :emo:

Ik denk dat het niet echt een goede keuze is om van een Clio naar een Polo te gaan, kijkend naar de ruimte binnenin. Ik heb ooit bij iemand achterin in een Polo - ook uit 2011 - gezeten en ik vond het erg krap; nog krapper dan de Clio. Degene die voor mij op de voorste stoel zat, zat niet eens op de achterste stand en mijn vader is 1,98 meter lang, dus als hij moet rijden, moet hij op de achterste stand zitten... Daar gaat de ruimte...

Maar goed, wel hartstikke gaaf dat m'n moeder eindelijk weer een keer een nieuwe auto krijgt met fatsoenlijke accessoires zoals armsteun voorin, audio met USB-functie (ideaal i.p.v. CD's branden), ingebouwde navigatie, elektrische ramen etc. :)

Laatst bewerkt: 12 aug 2012
  18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Zo, vandaag naar die demo wezen kijken.. Wordt hem niet. Was een oud model met inmiddels 6000 km op de teller. Niet onoverkomelijk voor een diesel, maar toch. Was een tweede set pedalen in gemonteerd omdat deze auto tijdelijk reed bij een rijschool. Niet erg, maar die tweede set pedalen zat wel ergens aan vastgeschroefd en er liepen allerlei kabels achter het dashboard langs. Omdat het een ouder model was was alle spraakbesturing in het engels, terwijl de nieuwe uitvoering dat wel netjes in het nederlands heeft. Ook an sich neit zo'n ramp, maar als de hele menustructuur in het Nederlands is en spraakcommando's in het engels moeten vind ik dat niet direct heel tof.. Tevens wist ook de garage-eigenaar van toeten noch blazen. Had geen idee wat welke auto mocht trekken, welke wel en niet belastingvrij waren, noem maar op. Al met al geen lekker gevoel bij, gaan we dus niet doen.

Morgen kijken naar een gloednieuw voorraadmodel. Panther black, chromen sierlijsten, half lederen bekleding en privacy glass achter. Krijg er dan waarschijnlijk zwarte velgen op.. Zin in!

Deze ongeveer, alleen dan in 5deurs en zonder de dubbele uitlaat:

Vandaag wel proefgereden, rijdt zalig!

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Alleen erg jammer dat de 5 deurs niet met de sportbumper voor, achter diffuser, sideskirt en dak spoiler komt dus jouw auto zal er heel anders gaan uitzien. De 3 deurs heeft dit ook alleen maar op de 1.6 benzine motor met 136pk.

Ik zeg lekker voor de 3deurs gaan :)

EDIT: Las op de vorige pagina dat je de Clio niks aan vond? Wacht dan even een maandje of 2 dan staat de nieuwe Clio bij de dealer, zeer hip auto'tje.

Laatst bewerkt: 14 aug 2012
  20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf sinds 3 weken de nieuwe Twingo fase2 en wat een fijne auto is dit.
    De auto heeft een aangepaste onderstel van de Clio en is net als de nieuwe Clio ontworpen door een Nederlander.

Er zijn een paar dingen waar ik me nog soms aan erger.
    1. Stuurbekrachtiging gaat wel heel soepel onder de 10Km.
    2. Auto is heel zacht afgeveerd.

Vorige week de auto voor het eerst afgetankt en haal bijna het dubbele aantal km's dan met mijn vorige auto en dat met 7 liter meer tankinhoud.
    De auto moet nog ingereden worden.

Snap alleen niet dat fabrikanten model namen tot in de eeuwigheid blijft gebruiken.
    Mijn Twingo 2 fase2 stond laatst naast het 1e model , het enige wat nog het zelfde was was de manier hoe de deuren open gingen.
    2 totaal verschillende auto's

Deel Deze Pagina