1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Klopt, haha, op de foto staat de Metal uitvoering. Ging mij om de combinatie kleur plus zwarte velgen en het donkere glas ;) Die versie wordt het overigens niet voor ons, het moet een 5 deurs worden ivm kinderwens en ook een diesel is een vereiste.

Horen vandaag of het gaat lukken met die auto. Pff, auto van 22 mille en dan eerst moeten overleggen voordat ie 200 euro korting kan geven.

Clio vind ik overigens van buiten wel tof, maar van binnen vind ik het zo'n saaie 13-in-een-dozijn auto.. Zijn allebei erg gecharmeerd van de Fiesta!

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    wow, die DS is eigenlijk echt mooi. Was niet van op de hoogte, maar wel nice zeg.

3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Snap niet wat jij saai vind aan de nieuwe Clio (die overigens nog niet bij de dealer staat). Touchscreen waarop je apps kunt downloaden en je iphone kan koppelen. Het is niet zo funky als een Fiesta maar ik vind het materiaalgebruik in een Fiesta weer onderdoen aan de auto, overal hard plastic en bij een Fiesta van een vriend van mij zijn de knopjes van de radio al afgesleten.

4. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De pa van m'n vriendin wil een nieuwe auto kopen en ik kan zijn oude nu overnemen dus. Zou mijn 1e auto worden. Een Renault Megane Coupe 1.9dci Privilege Diesel uit 2001 met 250 000 km op de teller.
    Daarnaast heeft haar pa hem wel altijd goed onderhouden, onderdelen op tijd vervangen etc. Auto is net apk gekeurd.
    Hij vraagt er rond de 2000 euro voor. Nou heb ik de ballen verstand van auto's, ik heb er wel eens in gereden en ik weet eigenlijk alleen dat ie lekker rijdt :+ Weet iemand wat van dat soort auto's en of die prijs beetje redelijk is?

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De nieuwe Twingo en Clio hebben helaas 1 minpuntje.
    De uitvoering met toerenteller heeft een irritant symbooltje voor het op- en terug schakelen.

Mijn Twingo werd geleverd met een autoradio (jack-in , usb en Bluetooth) , in het plafond (hemel) van de auto zit zelfs nog een microfoon ingebouwd.,

Google even op < auto waarde >
    Zoals deze site http://www.zomoto.nl/SearchMyCar.aspx

Opvragen via Cartracks (reclame tv) betaal je € 4,50 voor bijna de zelfde informatie.

Vind de vering van de Renault wat aan de zachte kant.
    Mijn vorige auto had een "sportonderstel" met zeer stugge vering , kon dingen doen wat ik met de Renault wel kan vergeten.
    Wordt in de Renault soms wel eens zeeziek :+

6. Remco

Remco Guest

Want daar koop je natuurlijk ook een Twingo voor 8)

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het lijkt niet eens meer op een Twingo :mad:
    Zal het helaas de komende jaren nog regelmatig moeten aanhoren , rij jouw in een Twingo 8)

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Is inderdaad al wel stukken beter tov de huidige Clio! Gaaf zelfs. Touchscreen ben ik geen voorstander van, en mijn vrouw al helemaal niet, haha.. Daarmee is de Peugeot 208 ook afgevallen: Fatsoenlijke stereo = 1 groot touchscreen..

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Welke (eco) auto heeft dat tegenwoordig niet? De Kia Picanto, VW Up!/Polo/Golf bluemotions ook allemaal. Gelukkig hoef je er niet op te letten en zijn die symbooltjes aardig klein ;)

208 en de Clio hebben beide audiobediening op het stuur dus dat ding raak je alleen aan wanneer je de navigatie invoert/voor de eerste keer zenders instelt.

10. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Klopt, maar toch vind ik het niet handig.. Is uiteraard persoonlijk.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij Renault zit op het stuur de bediening voor de cruise controle ;)
    Linkerkant + en -.
    Rechterkant 0 en R.
    De bediening voor de radio zit op een onhandige plek (uitzicht) achter het stuur.

Ik heb altijd ruzie met die knoppen zowel in mij eigen auto als mijn servicebus Renault Trafic.

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Klopt idd, zelf ook van het werk een Renault Trafic en heb weleens in een espace gereden. Vind zelf die flippertjes voor de audio wel handig maar op het stuur zelf is beter idd.

Cruisecontrol bij Renault is wel irrietant, om het aan te doen moet je een knopje bij je knie indrukken en vervolgens met de knopjes op het stuur de snelheid vastzetten/veranderen enz.

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat is gewoon een kwestie van wennen 8)
    Heb nooit moeite met de Renaults of Citroëns die ik moet rijden, heb een hekel aan teveel knoppen in het zicht, dus dat komt goed uit :+

Bij de Fiesta is trouwens de aansturing voor het navigatiesysteem een ramp, duurt echt veel te lang voor je je bestemming erin hebt staan. Qua uiterlijk is de Fiesta te gek, maar vanbinnen zou ik toch even op de nieuwe Clio wachten :p

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de cruise control meteen in de standby gezet en daar blijft hij ook in staan.
    De snelheid begrenzer zal ik toch nooit gebruiken.

Ik hou helemaal niet ven een centrale ingebouwde navigatie systeem.
    Een paar jaar geleden waren een aantal Ford Mondeo gebruikers bij Kassa omdat Ford had besloten om te stoppen met de ondersteuning.
    Als alternatief moesten de mensen maar een TomTom kopen :F:

Mijn werkgever huurt regelmatig auto's en vrachtwagens en deze zitten altijd vol met knopjes omdat dit altijd over complete wagens zijn.
    Ik verveel me dus ook nooit als ik in een file terecht kom :+

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Toen ik nog taxiwerk deed reed ik af en toe op een Espace en zodra je de cruisecontrol op standby had staan viel de weergave van de kilometerstand weg :F: Niet handig aangezien ik elke keer voor en na een ritje dat moest noteren.

Dat Ford dat niet meer update is een erg slechte zaak maar volgens mij kwam dat omdat de kaartenmaker gestopt/falliet was. Gelukkig werkt Renault/Peugeot met Tomtom samen.

In sommige auto's is zo'n groot navischerm wel tof, zo kan je in een BMW er DVD en zelfs digitale TV op kijken _O_

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik helaas ook.
    1 regel voor cruisecontrol , snelheidbegrenzer en de overige gegevens van de boordcomputer waaronder de klok.
    Vanmiddag de auto afgetankt en moest door de boordcomputer bladeren om de dagteller op nul te zetten.

Lang leve het digitale tijdperk :+

17. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag proefrit gehad in een Mini Clubman met XPV in het nummerbord, supernieuw dus. Volgens mij had 'ie net 1300 km er op zitten.

Geweldige auto. Plus- en minpunten:

+ Pittige motor met 98 pk
    + Prachtig interieur
    + Lekkere stoelen
    + Zes versnellingen i.p.v. vijf

- Weinig ruimte achterin
    - Veringen zijn erg strak afgesteld
    - De prijs
    - Knopjes van de elektrische ramen niet in de deuren maar onder de erg grote snelheidsmeter

Ik hoop dat m'n ouders besluiten om een Mini Cooper of Clubman halen. Het wordt dan wel een tweedehands model, maar vele malen leuker dan een Opel Corsa. :+

Laatst bewerkt: 17 aug 2012
  18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Toevallig! M'n ouders zijn opzoek naar een tweede auto en heb laatst met m'n pa een testrit gedaan in de Mini Cooper Countryman.
    Ondanks dat ie 'voor m'n moeder' zal zijn, wilt m'n pa wel graag zijn stempel erop drukken. Hij heeft kennelijk de laatste tijd iets met semi-offroaders. 2 jaar terug heeft ie ook al de Volvo XC-70 gekocht.

Vind die Mini's altijd lekker vlot rijden in de stad, maar ook op de snelweg komen ze prima mee!
    Verder best compleet ding, stoelen zijn idd echt top!
    Benieuwd of ie de knoop gaat doorhakken.

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    tip: neem een cooper S ipv een ongeblazen versie, zoveel meer lol! Kijk dan ook naar een Chrono pakket, dan heb je een boost meter, olietemp en benzinemeter in het midden en de snelheidsmeter naast de toerenteller achter het stuur ipv zo'n grote stationsklok in het midden.

Chrono pack:

[yt]gv5g6VbKQDM[/yt]

Navi (alleen 02-06):

Laatst bewerkt: 18 aug 2012
  20. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    De Clubman van onze proefrit had dus geen Chrono pakket zo te zien. Die ontzettend grote klok is inderdaad heel apart, maar ook wel weer vet! Het is gewoon zo anders dan elke andere auto! :)

En ja, het lijkt me super vet als het een Cooper S zou worden, maar dat gaat niet gebeuren... Mijn ouders zijn heel erg netjes en beschaafd en dan vinden ze het onverantwoord om een kleine auto met zoveel pk's te hebben. Terwijl mijn vader altijd in een A6 met 180 pk rijd. :9

Misschien dat ik zelf ooit een Cooper S als leaseauto neem in de toekomst. :D

Deel Deze Pagina