1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Moet je eens in een oude Yank gaan rijden, dan zou ik maar een zakje meenemen. Wanneer ik door een woonwijk heen moet waar de drempels +/- 30 meter uit elkaar liggen ben ik nog niet uit gebounced of ik ga alweer over de volgende drempel waardoor het verhaaltje weer van vooraf aan begint. :+ En het maakt niet uit of ik met 10 of met 50 die drempels neem, qua comfort maakt het niks uit.

2. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hm, vind juist die grote klok wel weer apart.. Zo is ie weer wat.. Gewoontjes.

Zit erover te denken deze velgen voor de Fiesta te laten komen:

17". De Fiesta wordt zwart met chromen sierlijsten rond de ramen, dus denk dat dit hem wel erg mooi staat..

3. JeePee

JeePee Guest

Two tone.
    Chroom.
    Te groot voor de remschijven die je hebt.
    Zogenaamd tweedelig.
    Zwaar.

Ik zeg doen!

Prachtig _O_

4. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Two Tone vind ik dan wel weer mooi.
    Chroom lijkt mij mooi icm de chromen sierlijsten rondom de ramen.
    Te groot voor de remschijven ben ik het enigszins mee eens.
    Zogenaamd tweedelig zie ik geloof ik het nadeel niet van in.
    Zwaar heb ik geen idee van, heb ze niet op de weegschaal gehad samen met de originele LM velgen. Waarom zouden deze zwaarder zijn als de standaard LM velg van Ford?

Misschien heb ik het mis, maar ik vind het hem niet heel erg misstaan.. Al ga ik denk ik toch kijken naar iets "vollere" velgen ivm de remschijven. Lastig om na te gaan of iets staat ja of nee. Zijn wel diverse virtuele configuratoren, maar daar staat weer niet alles tussen.. Vind de velgen erg mooi, maar het moet ook staan uiteraard.

Kanshebbers:

Zit er een groot verschil tussen velgen van OZ t.o.v. bijvoorbeeld MAK? Behalve dan het financiële plaatje uiteraard.. Is het kwalitatief vergelijkbaar of is het juist wijsheid om iets meer uit te geven voor een A-merk?

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik zou, net zoals bij mijn banden, echt niet beknibbelen op LMV....Liever op OZ dan op een Abuhdahbi merk waar bij wijze van de garantie tot aan de Beverwijkse Bazaar ligt ;)

Snap zelf ook echt niet waarom mensen bezuinigen op hun banden en voor 30 euro per band klaar willen zijn. 9 van de 10 keer heb je voor het dubbele per band een kwalitatief zo veel betere band....Daar zou ik geen 120 euro voor willen besparen...

6. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet iedereen kan het geld missen.

Mag helaas binnenkort nieuwe koplampen halen voor m'n auto, al 2x laten schoonmaken maar blijft vies worden. Maar eens kijken voor een paar leuke, wil niet te opzichtige maar wil ook niet de standaard er weer in terug hebben. Rij in een Clio uit 2003. :)

7. Remco

Remco Guest

Ja, 't is een veelvoorkomend probleem bij de Clio. Erg jammer is het.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Schoonmaken als in --> Polijsten? Dat verergert het probleem namelijk altijd :)

Bij het polijsten haal je de beschermingslaag weg, deze wordt bij de Clio's na verloop van tijd inderdaad erg dof. Echter zonder deze laag zijn je lampen binnen no-time weer dof. :)

Originele waren best prijzig, OEM waren iets van 4 tientjes volgens mij :)

9. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Mini's zijn awesome.

Behalve dit model, met die deurtjes achter lijkt het net een lijkwagen.

10. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Goed, het gaan deze worden:

Brock B24. Heb ze onder een Fiesta gezien, ziet er tof uit.. Laat maar komen, die auto! Nog 5 weekjes wachten..

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nice, ik vind spaakjes altijd wel mooi.

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Have fun schoonmaken/schoonhouden :)

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kunnen de fabrikanten nog meer bezuinigen op nieuwe auto's :mad:

Ik ontdekte zaterdag dat ik wel een orange zekeringen-tang heb maar geen reservezekeringen.
    De auto zit wel vol met bagagehaken maar reservezekeringen <€0,10 per stuk is blijkbaar te duur.

Ontdekte toen ik voor het stoplicht stond nog iets.
    Als ik de motor per ongeluk laat afslaan gaan er geen lampjes meer branden zoals accu en oliepeil.

14. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    kut mijn cabrio lekt..

15. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Lekt wat? Olie, benzine, kvs? of t dak/stukje stof?

16. JeePee

JeePee Guest

206CC?

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zag vandaag het lijstje met problemen van onze servicebus en daar wordt je niet vrolijk van.
    Werkgever kende mogen er alleen dingen die voor de APK nodig gemaakt worden.
    Ding is 5 jaar en heeft nog nooit een goede onderhoudsbeurt gehad.

Pijlstok is afgebroken en de reparatie is € 141,28
    De carterpan moet verwijderd worden.

Spelling in beide Fuseekogels is € 213,06
    Opnieuw uitlijnen is € 45

Weer 2 banden versleten € 327
    Die zijn vorig jaar ook al een keer vervangen.

Distributieriem € 650

Vraag me altijd al af wat mijn collega met dat ding uitspookt want nu was de motorkap steun/stang ook weg.

Hij rijd nu ook al bijna een jaar rond met 2 branden lampjes op het dashboard.
    1. 1 gloeistift is kapot , advies alle 4 vervangen.
    2. Lampje (Water in tank) brand al heel lang , waarschijnlijk heeft er iemand een keer benzine getankt ipv diesel.

Totale onkosten is ± € 2500 , dat is nog zonder de arbeidsuren 8)

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mijn accu lampje ging net halverwege een snelwegrit van een uur zomaar branden. En na 5 minuten ineens weer uit..

Accu zit er nog geen half jaar in volgens mij, iemand enig idee wat dat kan zijn?

19. JeePee

JeePee Guest

Dynamo of multieriem.

(Acculampje betekend niet dat je accu niet meer goed is, maar dat 'ie niet meer bij geladen wordt. Daarom brandt het lampje altijd als je de auto op contact zet, zonder dat de motor draait)

Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2012
  20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    kan zoiets nog wachten tot donderdag denk je? heb morgen een nogal prijzige training en geen zin om de helft te missen omdat ik pas om half 9 een leenauto op kan halen

Deel Deze Pagina