1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat laatste, dat snap ik dan niet zo goed. Wat verwacht je dan, je koopt een Ecoflex (Opel) of in zijn geval een Econetic auto dat doe je dan toch met een reden? Wat voor auto heeft hij dan?

    Ik heb zelf een Ford Fiesta 1.6 Titatium Econetic uit 2011, die is inderdaad trager dan mijn vorige auto en dat merk je direct. Ik merk het ook vrijwel direct in mijn portefuille en dat is toch wel heel lekker. Ik wist van tevoren dat mijn nieuwe auto trager zou zijn, maar ik heb er wel goed over nagedacht voordat ik tot aanschaf overging. Ik heb gekozen voor zuinigheid en niet voor pure snelheid omdat ik gewoon heel veel op de weg zit en ik werd gek van mijn vorige auto qua kosten. Daarbij, je maakt toch ook een proefrit in een auto voor je hem aanschaft? Ik neem dan ook altijd wel even een stukje snelweg mee hoor.

    Daarbij, zo ontzettend traag is die Fiesta die ik heb in elk geval niet. Ik kom gewoon snel weg bij een stoplicht en op de snelweg kan ik prima meekomen, mits ik natuurlijk het pijltje dat ik moet schakelen even negeer als dat nodig is.
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Je hebt gelijk hoor, maar bij mij was de proefrit in de opel maar dan met een ander type motor.
    De verkoper vertelde dat de ecoflex motor inderdaad iets (met de nadruk op iets) trager zou zijn dan de versie die ik meehad.
    Goede les voor mij geweest dus om altijd ook de juiste motor te testrijden.
     
  3. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is waar je voor kiest. Voor mij geen eco ;).
     
  4. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen wat hij ongeveer gemiddeld per maand kwijt is aan z'n auto, bijvoorbeeld verzekeringen/belastingen/andere kosten (behalve tanken en boetes :9 )
    verschilt natuurlijk per auto maar laten we zeggen segment Polo of Golf bijvoorbeeld
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    diesel of benzine?
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dat kun je mensen wel laten vertellen maar dat is niet vergelijkbaar voor jouw situatie. Het hangt namelijk af van leeftijd, regio, aantal km's per jaar, no-claim, WA of Allrisk, bereken je afschrijving mee, hoe ga je met je auto om (kun je niet rijden zoals Jeepee dan ben je zo door je bandjes heen), rijd je korte stukjes of lange, leeftijd auto en totaal aantal kilometers die auto heeft gereden enz enz.

    En een polo en Golf verschillen enorm in kosten kan ik je uit ervaring vertellen. Die auto's kun je niet vergelijken met elkaar. :)
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik heb het laatst uitgerekend voor mij golf IV 1.9 tdi

    Ik kwam uit op 22-25 cent per kilometer, dit was inclusief afschrijving, onderhoud, diesel, verzekering, belasting.

    Was over een periode van 4 jaar en meer dan 100.000km gereden..
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Daar zat ik ook op met mijn vorige Golf V.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, je zou eens geld besparen bah.. :+

    Nee zonder dollen. Ik heb ervoor gekozen omdat mijn oude auto gewoon teveel ging kosten. Hij was snel, maar duur. Ik heb een gezin, ik ga toch niet als een gek rijden met 2 kids achterin, die tijd is wel geweest. Ik wilde alleen geen auto waarmee ik op de snelweg naar zijn 4 zou moeten om fatsoenlijk in te kunnen halen. Daarom gekozen voor de Fiesta Titanium 1.6 diesel.

    Ik moest best wel even wennen, maar het is allemaal prima te doen. Snel genoeg om makkelijk mee te kunnen en ik hem hem nu een maandje en heb 2x berekend wat hij reed. Ik rijd elke dag Almere Amsterdam en sta nog weleens in de file en kwam uit op 1/21 en 1/22. En dan glimlach ik even en schakel weer netjes als de auto dat aangeeft, en voel dat ik deze maand weer een game extra kan kopen :b:
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De dealer heeft hem verleid met een demo met alle beschikbare opties.
    Persoonlijk had ik eerst naar de motor gekeken want een 1.25L met 60Pk had ik nooit genomen.

    Ik heb zelf nu een Twingo II FaseII met een 1.2L met 75Pk.
    De auto is vele malen zuiniger dan mijn vorige Seicento Sporting.
    Bij de Seicento haalde ik 450Km (30 liter) , de Twingo haalt met 36 liter bijna 900Km.
    De Twingo was toen nog niet eens ingereden.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb nu tijdelijk een vervangende auto. Je raadt het al, een Ford 1.2 60 pk. De tering, die wil ik niet eens gratis rijden. Wat een kutbak zeg. Als ik vanaf Almere naar Lelystad rijd, dan ben ik al in Lelystad alvorens ik de 130 heb gehaald. Niet normaal.
     
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Als het goed is rijd je die nu gratis ;)
     
  13. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is net wat je gewend bent. Mijn ma rijdt een Volkswagen Up (3 cilinder, 1.0) en ondanks dat het niet bijster snel is, is het wel gewoon genoeg om mee te komen met het verkeer... Ook op de snelweg.
    Hoewel ik ook een paar keer in een Fiat 500 TwinAir 85 heb gereden. Dat is een 0.9 liter 2 cilinder maar die ging wel als de brandweer mede dankzij de turbos. Hij klinkt alleen echt als een stofzuiger.

    Ik ben nu zelf ook opzoek naar een andere auto. Ik rijd momenteel in een Volkswagen Golf 3 cabrio uit 1997 maar daar komen binnenkort wat kosten aan. Ik ben nu aan het kijken en ben uitgekomen voor een BMW 1-serie. Ik heb al in een 116i en 118i gereden en denk toch dat ik voor de 118i ga, die heeft net even wat meer pit.

    Ik vind het enigszins wel jammer om die Golf weg te doen. In de zomer was het fanatisch met het dak open. In de winter heb je alleen last van mega veel vocht in de auto. Soms sta ik 's ochtends zowel de buitenkant als de binnenkant de krabben met ijs... Een 1-serie cabrio vind ik weer te duur en te zwaar i.v.m. wegenbelasting.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Haha, ja, dat is waar. You got me there.

    Ach, als het nog een maand duurt voordat de mijne gemaakt is, hoor je me ook niet klagen. Ik heb een auto voor de deur staan (gloedjenieuw) en het kost me niks.
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vind de Up! (75pk versie) ook wel lekker rijden, mede door het lage gewicht best een leuk scheurkarretje om boerenland weggetjes }:] .

    Als je voor een 1serie gaat zou ik idd een 118i of een 120i doen, vriend van mij heeft de 116i maar heeft daar na een jaartje wel spijt van. Wel zou ik er 1 nemen met sportstoelen, die zitten zoveel beter als de normale stoelen.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ligt er aan. Seat Ibiza Ecomotive / VW Polo Slowmotion zijn inderdaad verschrikkelijk trage hokken. Mijn DS3 rijdt alles behalve 'eco'. ;)
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Achterop mijn auto staat ECO2 maar ik merk dat alleen bij het tanken.

    Bij de keuze van de auto radio heb ik nog wel getwijfeld.
    Autoradio + CD-speler + display in het dashboard.
    Autoradio + 3,5mm Jackplug + USB + Bluetooth +display in de radio zelf.

    Ben voor de Bluetooth versie gegaan ontdekte pas bij het ophalen van de auto dat ik er mee kon bellen want bij de binnenspiegel zit een microfoon 8)
    Voel ik mij eenzaam dan activeer ik Siri :cool:
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jij rijdt Twingo toch?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik rij Twingo :cool:
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Helaas is de 90pk DS3 vanaf 2013 20% bijtelling ipv 14%, ben je aangewezen op de 75pk versie en die is wel vreselijk "eco".
     

Deel Deze Pagina