1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    nice :cool:
    Ziet er ook erg tof uit!!..
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nice!! Zowiezo erg benieuwd naar je ervaringen met DSG-7 en de flippers, ik hoor daar heel veel goeds over.
    Zelf twijfel ik nog enorm tussen de 6-bak en de dsg.
    Lekker stukje sturen vind ik leuker met een handbak maar ik maak aardig wat snelweg KM's en dan is zo'n DSG wel weer super.
    Ik vraag me af of je de flippers blijft gebruiken.
    Ach ik moet nog 9maand wachten voor ik mag bestellen ;)
     
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Boeiend, misschien kan hij 'm later wel overnemen ofzo. Hoe je het wendt of keert, zo'n OPC Nür is gewoon awesome! :)
     
  4. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Jeeuh, kan eindelijk mijn auto weer ophalen. Het volgende is allemaal vervangen en gefixxed:
    - verstuivers zijn vervangen (2 waren lek ofzo);
    - software-update gehad;
    - accu vervangen;
    - EGR-klep is gezuiverd/schoongemaakt.

    Als het goed is moeten alle problemen met het starten en inhouden tijdens gasgeven nu weg zijn. Ben benieuwd!
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Op de snelweg ben je niet constant aan het schakelen neem ik aan, tenzij je alleen maar aan het filerijden bent :+
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    DSG automaat is heerlijk! Dure optie maar het rijd zo relaxed en met optrekken win je er zeker wel seconden mee.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Rijd je een Volkswagen? Toevallig een 2.0 TDI?
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Subwoofer geplaatst onder de dubbele bodem, dus zodra de bodem er in zit zie je er niks van. Geluid is nu een stuk voller en prima mee te leven :)

    [​IMG]
     
  9. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    [​IMG]

    ik rij nu een jaar of twee met veel plezier in mijn Peugeot 307 hatchback. Ik gebruik hem voornamelijk om ermee naar mijn werk te rijden en daarnaast om familie te bezoeken. Een auto is dus wel vrij belangrijk voor ons. Verder heb ik een zoontje van 1,5 jaar en een vriendin die ook wel eens rijd (weekenddiensten). Nou rijden we nu ongeveer op 1 tank van 50 liter een kleine 700km.

    Zoals ik al zei ben ik best wel tevreden, maar we kijken ook wat rond om een kleinere auto (5drs) te vinden waarin we normaal onze zoon achterin kunnen plaatsen met de 5 deuren en redelijke bagage ruimte hebben. Ook zou het leuk zijn om een trekhaak te hebben of dat er fietsen op het dak mee kunnen.

    We willen veel zuiniger gaan rijden, en daarmee is de komst van de kleinere personen auto een uitkomst. Door de bomen zie ik het bos niet meer, maar ik zag vandaag een Volkswagen Up! in de straat en die zag er zeker wel leuk uit.

    Op ANWB net de videorecensie bekeken en daar zijn ze er ook zeker over te spreken. Rijdt ongeveer 1 op 20...

    Nu is de prijs van de auto zelf mij wel bekend, maar als je wat gaan spitten in de brochures komen er alweer verborgen kosten uit zoals rijklaar/bpm klaar maken hoppa € 800 eur erboven op. Daar hou ik dus niet van, ik wil gewoon weten wat de auto kost in totaal en geen verborgen kosten.

    Ook wil ik heel graag weten wat ze nu met (extra) inruilpremie bedoelen... Onze huidige auto zou natuurlijk ingeruild kunnen worden maar echt niet voor € 1000. Hoe werkt dat als je bijv een auto koop van 8000 eur, kun je dan je auto goed inruilen bij die garage of krijg je er particulier meer voor? Onze 307 was twee jaar terug dike 7000 eur!


    is er iemand van jullie die bekend is met de Up! of wel eens erin gereden hebt, zo ja wat zijn jullie bevindingen? al met al heel wat vragen, maar daarmee kan ik vast wel bij jullie terrecht?
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2013
  10. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ga eens langs bij de dealer. Je kan er (als het een goede dealer is) terecht voor eerlijke en duidelijke antwoorden. Als je een VW dealer opzoekt kan je volgensmij ook wel een testritje maken met de Up.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maak wel een testritje met jullie drieën want dan weet je meteen of het motortje wel pittig genoeg is.
    Persoonlijk vind ik 1.0L met 60Pk heel weinig.

    €710 voor gebruiksklaar maken is schandalig veel geld :mad:
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt ook de Up met 75pk, heb er zelf in gereden en vond het een pittig wagentje, maar kijk ook eens naar een 2de hands Polo 1.4 (zonder turbo). Van alle auto's in het A-segment vond ik de Up! het fijnste rijden.

    Kosten rijklaar maken zitten ook de transportkosten in om de auto van de fabriek naar NL te krijgen, BPM kunnen ze niks aan doen dat gaat direct naar de staat maar als het goed is zit dat al bij de catalogus prijs in gegrepen.

    Als je naar de dealer gaat kan die een offerte maken met wat je voor de auto betaald bij inruil en zonder inruil, zonder inruil krijg je vaak een leuke korting. Wij kregen zo'n 1500 euro korting op onze Polo.

    Schrik niet wat je terug krijg voor je auto, een Peugeot bij een VW dealer en vica versa geven nooit veel aangezien die auto's weer doorverkocht moeten worden aan een handelaar. Het beste is om je auto particulier te verkopen.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zo, mijn auto is ingereden. Het verbruik was eerst 1 op 13 en nu gaat ie naar 1 op 15,5. Dat is even andere koek.

    Ik sta eigenlijk op het punt om mijn auto na 3 weken weer in te ruilen voor een dieselversie. Echter, ik heb de meest uitgebreide Ford Fiesta die er is, lederen bekleding, voice control, regensensor, parkeersensoren, stoelverwarming, Cruisecontrol, 16 inch lmv en ga zo maar door.

    Die diesel die ik op het oog heb, heeft dat dus niet. Het is wel een titaniumversie, maar hij heeft alleen cruisecontrrol en voicecontrol. Ook is hij bijna een jaar ouder dan mijn huidige auto die uit mei 2012 komt.

    Ik ben ook een beetje bang dat die diesel straks bij het inruilen veel minder waard is. Als er straks wel wegenbelasting moet worden gedokt (en ik heb het idee dat dat gaat gebeuren) dan gaat de waarde natuurlijk direct omlaag op het moment dat dat ingaat.

    Argh, keuzes....... Uiteindelijk is het goedkoper om in die diesel te rijden, dat heb ik al uitgerekend. Om het niet teveel te laten oplopen, laat ik de 2 dagen dat mijn vrouw vrij is van het werk de auto thuis staan. Als ik een diesel neem, dan hoeft dat niet meer. Maar ik rijd nu in een luxe en mooie auto, en die diesel is toch net ff wat minder. Ik kan het overigens allemaal prima betalen, maar toch....
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    82pk versie heb je nu? Dan vind ik 1op15,5 ook niet echt zuinig. Mijn Polo(140pk) ben ik nog aan het inrijden, net 1000km op de teller, en bij een gemiddeld woon/werk ritje waar ik zo'n 25km snelweg heb waar ik netjes met het verkeer mee rij (120-125) haal ik 1op16,5.

    Maar ik zou als ik jou was niet inruilen voor de diesel, wegenbelasting vrij gaat er vanaf 2014 af dus de waarde zal dan een stuk lager liggen.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, die Fordjes zijn niet zo zuinig blijkt. 1 op 16 lijkt het hoogst haalbaar helaas. Het verbruik valt vies tegen, dus daarom wil ik liever een diesel. Die had ik ook eerst, die ging total loss en daarna kon ik geen diesel vinden en had ik nog maar heel even een leenauto. Daarom toen gekozen voor mijn huidige auto.

    Maar goed, omdat volgend jaar de dieselversie van de Fiesta zeker weten in waarde gaat dalen zit ik zwaar te twijfelen.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
  16. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97

    Wegenbelasting voor de diesel wordt straks ongeveer 900 euro, dus reken maar uit.. Ik had het denk ik niet gedaan. Ik rij overigens wel een diesel, maar dat is vanwege enkele zakelijke voordelen. Houd er ook rekening mee dat de (nu nog) belastingvrije diesel-Fiesta 0 kilo mag trekken.. Mocht je dus nog een keer een caravan, aanhangertje of wat dan ook willen trekken: Helaasch. Slaat nergens op, auto is dezelfde als de niet-belastingvrije diesel op wat aanpassingen in de versnellingsbak en wat kleine aerodynamische aanpassinkjes na, en die mag wél gewoon (ik dacht) 1000 kg trekken, maar de huidige diesel dus niets. Omdat ie in een bepaalde co2-klasse valt.. Ben wel erg benieuwd wat er volgend jaar dan gaat gebeuren. In theorie betaal ik dan weer wegenbelasting, dus zou ik theoretisch ook gewicht moeten mogen trekken. Al zal dat wel weer niet zo zijn. Bah, wou dat de overheid hier gewoon eens duidelijk in was.. Zelfs een hoop garagehouders durven er geen gok op te wagen. Ik ga er blind vanuit dat ik volgend jaar weer belasting moet gaan betalen, maar er is nog een minieme kans dat ze gaan zeggen dat de auto's die nu wegenbelastingvrij zijn dat ook blijven, tot ze van eigenaar wisselen. Geen idee.

    Ik zou lekker de luxe van je huidige auto houden en het verbruik voor lief nemen.. Tuurlijk is het zonde, maar je gaat ongetwijfeld geld bij moeten leggen voor de andere auto (al heb je nu een duurdere versie), plus de wegenbelasting die eraan zit te komen. Als je nu een nieuwe auto zou moeten kopen omdat de vorige overleden is had ik wél voor de diesel gekozen, maar in de huidige situatie was ik lekker benzine blijven rijden.

    Al rijdt de Fiesta 1.6 diesel wel érg lekker :thumbs:
     
  17. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    De regering probeert op elke mogelijk manier geld naar binnen te harken en dan zijn naast de oldtimers ook de nieuwe modellen de sjaak.
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik had de Up toen hij net uit was even als tijdelijke lease-auto. Rijdt opzich prima voor zo'n klein karretje, beter dan verwacht zeg maar. Ik weet alleen niet of je genoeg hebt aan de ruimte achterin en in de achterbak.. Voorin is hij redelijk ruim
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Het is natuurlijk een beetje apart dat je geen wegenbelasting zou moeten betalen.. Je maakt toch gewoon gebruik van de weg waardoor alles kaputt gaat?


    (Ik ben het overigens wel eens met het promoten van zuinigere auto's)
     
  20. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ho ho ho, mijn auto heeft al 25 jaar lang netjes zijn centen aan de staat afgeleverd. De oldtimer groep die jij bedoelt zijn voornamelijk de import bakken om zo de belasting te ontduiken. En daar zou de regeling voor aangepast moeten worden, dat ben ik volledig met je eens. Maar ik ben van mening dat wanneer er 25 jaar lang wegenbelasting aan de Nederlandse staat betaald is, het voertuig daarna gebruik mag maken van de vrijstelling.

    Het maakt voor de heren en dames in Den Haag verder weinig uit, je kunt wel de groep import bakken (je praat over +/- 12 000 voertuigen) pakken, maar als je de algemene groep oldtimer (60 000 voertuigen) pakt, haalt de staat een factor 5 aan inkomsten binnen.
     

Deel Deze Pagina