1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt een 120i, waarom moet er dan een M merk op staan? Vind ik altijd zo jammer, rijd ook een BMW 530d in Groningen rond kompleet met 4 uitlaten, M bumpers en velgjes, ziet er leuk uit totdat het ding wegrijd en er een zwarte wolk uit de uitlaat komt :')

Houd er ook rekening mee dat je comfort met 18inch erop achteruit gaat en velgen een erg slechte investering zijn (tenzei je er 2de hands voor een redelijke prijs aan kan komen).

2. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb vannacht rond één uur mijn versleten citroën picasso op speurders gezet voor een lage prijs....werd vanochtend wakker: 18!!! Berichten/mails/telefoontjes. Ik denk dat ik er wel vanaf kom.
    Nu op zoek naar een mooie v70

3. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Zit er héél erg aan te denken om een BMW 320i uit 1993 te halen.
    Wil binnekort even een afspraak maken met degene die hem verkoopt om 'm te gaan bekijken. Iemand tips waar ik echt op moet letten?

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben vandaag voor een nieuwe auto wezen kijken. Veel keuze, dus was lastig. Ben vandaag wezen kijken voor een Renault Clio RS en een Ford Fiesta ST. De Fiesta heeft 182 pk tegenover 200 pk in de Clio. Tijdens het rijden merkte je dat echter totaal niet, Fiesta is ook wat lichter. De Fiesta voelde meer krachtig en veel directer aan. Ding bleef echt gaan, zat ook echt een super geluid in. Qua interieur sprak de Fiesta mij ook wat meer aan, de Clio oogde toch wat kaal.
    1-0 voor de Fiesta so far!

Van de week nog kijken bij de VW Polo GTI, de Seat Ibiza Cupra en de Peugeot 208 GTI. Ben benieuwd!

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou 100% voor de Fiesta gaan, jij zegt 182pk, dat klopt hebben ze gedaan voor de engelse markt, maar er zit een overboost functie op bij volgas dan krijgt de auto, 20 seconden lang, 200pk en ook meer koppel. Zijn die 20seconden om dan los je het gas een beetje en trap je het pedaal weer helemaal in dan gaat de overboost weer aan ;)

Polo en Ibiza zijn beide DSG automaat net zoals de Clio, de Peugeot oogt wat simpel aan de buitenkant waardoor ik deze al zou laten staan.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zal nooit iets Frans nemen. :+

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Kijk dit:

[yt]10L-WFsVaw0[/yt]

en dit:

8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    De v70 is gevonden en gekocht (zie een aantal posts terug). Kan hem als het meezit morgen ophalen.

Volvo v70 2.4 uit 2001. 181.000 op de teller in heel erg goede staat

M

9. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    niet zozeer opzoek naar een auto, maar wel opzoek naar nieuwe banden. Winterbanden zijn eraf en de zomerbanden die ik nu heb zijn wel redelijk versleten, althans de achterste 2 moeten vervangen worden. Nou ben ik wat aan het rondkijken en kan dus banden krijgen inc montage en balanceren vanaf 65 eur. Alleen moet je ten alle tijden dan ook velgen erbij kopen of kunnen ze mijn huidige velgen ook gebruiken? Scheelt weer geld :)

10. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Als de band op de velg past hoef je geen nieuwe velg te kopen, gaat het om LM velgen of gewoon stalen velgen?

11. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    gewoon stalen velgen volgens mij, ik heb ze zo gekocht onder de auto twee jaar terug bij de dealer. (2e hands auto)

En maakt het uit of ik echt een goed merk koop of is een huismerk ook prima:

mijn situatie:

-peugeot 307
    - Gemiddeld 1500km rij ik op snelweg per maand (naar werk en terug naar huis)

Laatst bewerkt: 5 jun 2013
  12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zeker geen Frans die net op de markt is.
    Een Fransoos en electronica is vragen om problemen :mad:

Mijn Renault was nog geen 4 maanden oud toen ik de dashboard-unit al moest vervangen.
    Dashboard lampjes en boordcomputer leiden een eigen leven.

Motor koud en een buiten temperatuur van -10 graden.
    Volgens de boordcomputer moest ik meteen stoppen want de motor was oververhit 8)
    Ben naar huis gereden met een dashboard vol rode lampjes.

Rij de volgende dag naar de dealer met weer alle lampjes op rood.
    De monteur gaat er naar kijken en natuurlijk werkte alles normaal.
    Toch maar een nieuwe unit besteld en op de terugweg naar huis begonnen de lampjes weer te branden :x

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Het laatste waar ik op zou besparen zijn bij mij de banden.

65 euro per band incl. montage en balanceren zou inhouden dat de band zelf nog niet eens 4 a 5 tientjes waard is.

Je banden zijn je enige contactpunt met de weg, doe jezelf een lol en haal bijvoorbeeld Vredestein Ultrac/sportrac o.i.d. Dat zijn prima banden met een goede prijs/kwaliteit.

Ben je 8 tientjes meer kwijt, maar heb je wel veel betere banden.

14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hahaha herkenbaar dit! had ik ook met mijn 207 toendertijd, allemaal gekkigheid met de electronica.
    Echter vind ik die franse wagens ook wel wat hebben! In de lease heb ik er weinig problemen mee.. dan maar een x vaker naar de garage.

Toevallig deze week even gekeken wanneer mijn leasecontract nu echt eindigd: 01-03-2014... nog lang genoeg de tijd om er 1 uit te zoeken dus ;)

15. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ik werk bij VW en een Polo GTI niet kopen!! tenzei je gaat leasen :+
    Leuk karretje maar DSG is kut en motoren zuipen meer olie dan benzine.
    Is ook echt niet normaal mee te rijden(ja is een GTI) maar in de stad is het niks.
    Je kan niet ff rustig gasgeven of je spuit vooruit door die DSG.

Maar goed dit is natuurlijk mijn ervaring ;)

16. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Die GTI modellen zie ik echt als (duur) speelgoed. dan neem je het hoge benzineverbruik voor lief.. maar wel slecht dat ze zoveel olie zuipen.. :p

17. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik zou Cleber adviseren, dat is onderdeel van Michelin maar een stuk leuker geprijsd.

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Sommige (slecht ingereden) exemplaren hebben een hoog olieverbruik idd, maar die DSG is heerlijk, heb zelf een BlueGT met DSG en het is echt super als je het vergelijkt met een gewone automaat. In de file ook geen gek*t met koppeling of wattan ook, gewoon lekker gas en gaan.

Ik ben zelf voor de BlueGT gegaan ivm verbruik en wegenbelasting vrij maar toch nog genoeg vermogen (140pk). Momenteel 9000km gereden en nog geen drup olie hoeven bij te vullen. JDengineering (DE vag-chipper) heeft aangegeven dat de 1.4TSI met ACT in september te chippen is naar waarschijnlijk 175 tot 180pk \o/

19. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Nou ik heb een tweede hands Audi a4 aangeschaft. Hopelijk geen duurkoop.
    Maar nu de verzekering. Zijn daar nog tips bij of gewoon de goedkoopste WA nemen?

20. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ligt aan het bouwjaar van je auto. Als je een oude auto hebt gekocht en je wilt voor WA gaan, dan zou ik voor de goedkoopste gaan. WA is wettelijke aansprakelijkheid, dus is een minimale dekking die door de overheid verplicht is gesteld en bij alle verzekeraars gelijk zijn. Wil je WA+ of WA CASCO dan kun je beter de verzekeringen vergelijken. Kijk ook even of je bij sommige verzekeraars via je werkgever korting kunt krijgen! Ik bleek via Centraal Beheer Achmea 21% werkgevers korting te krijgen ;)

Deel Deze Pagina