1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Golf 7 GTI is wel een dikke bak.

Wacht op de golf R 300 pk en 4 wiel aandrijving :)
    Als we die binnen hebben ga ik er zeker een rondje mee knallen :p

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat is ruim boven budget ;)

3. *SPEED*

*SPEED* Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ;) succes met zoeken!

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    update
    Denk dat ik naast benzine ook moet gaan rekenen om te kijken of diesel niet goedkoper/aantrekkelijker is.

Woon-werk 35km enkele reis (5 dagen per week)
    prive 8 tot 10 per jaar

update 2
    Toch geen diesel. Zijn in aanschaf veel duurder dan benzine

Hallo heren met verstand van auto's :)

Ik ben (voorzichtig an) op zoek naar een andere auto. Budget is 8 tot 9k.

Ik zit nu zelf te kijken naar een Volvo C30. Schitterend van buiten, maar ook van binnen. Waar moet ik bij de aanschaf van een C30 op letten?

Wat zijn alternatieven? Wie raadt mij wat aan voor dat budget? In die klasse vind ik alleen auto's met walgelijke interieurs, en Volvo heeft dat altijd prima in orde.

Eisen/wensen
    - relatief compact (geen stationachtige auto's)
    - airco
    - elektrische ramen
    - fatsoenlijk interieur (ja, dat moet ik zelf bepalen :))
    - comfortabel
    - benzine / nu dus ook diesel in overweging

Het gebakje moet redelijk vooruit kunnen komen. De .8 liter die ik nu rijd doet dat niet. Wil wel iets vermogen (over) hebben.

Met wat voor verbruik moet ik rekening gaan houden met een C30 1.8 of 2.0? Scheelt dat nog veel? 1:13 moet haalbaar zijn?

Kwam zelf deze tegen. Vond ik wel fraai:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=237218651

Laatst bewerkt: 23 sep 2013
  5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zo, dat is wel even een nieuwer model dan de meeste verzoeken hier.

2.0 is lekker fel terwijl de 1.6 ook prima mee kan. Zijn beide Ford motoren volgens mij.

Je zit toch ook op GoT? Zijn een hoop C30 rijders daar, zou je vraag ook daar even stellen in het Volvo Topic

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Mooie auto, wel ontzettend veel km's voor die prijs. Heb je al eens naar een Leon gekeken?

7. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb daar een (volledig inactief) account lopen. Zou het daar is vragen :) Thanks.

Is ook voorbij gekomen. Ook daarvan vind ik het interieur niet om aan te zien :'-(
    Mijn ervaring met Volvo's is dat ze motorisch niet snel stuk lopen. Verschillende benzine auto's met tonnen op de klok voorbij zien komen die nog lopen als een zonnetje. Ook toen de motoren al door Ford werden geleverd. Maar wel veel geld inderdaad. Is ook wel meteen één van de duurste/meest aangeklede versies die ik binnen het budget kon vinden ;)

Ik ga even een kleine maar belangrijke bijstelling maken. Denk dat de overweging van diesel wel gaat meespelen. Waarschijnlijk is dat goedkoper. Zal even de km gegevens posten:

Woon-werk enkele reis 35km per dag (werk 5 dagen)
    Prive 8 tot 10 per jaar

Laatst bewerkt: 23 sep 2013
  8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Prijs valt nog mee vind ik aangezien het een momentum is, wel even 1 jaar garantie meenemen als het kan. Houd bij dit soort kilometerstanden wel rekening dat groot onderhoud gedaan moet worden en remschijfen/remblokken aan vervanging toe zijn.

Volvo gebruikt Ford blokken en ik weet niet meer welke maar volgens mij had de 1.6diesel een kwaaltje maar het kon ook de 2liter zijn, wat voor kwaaltje weet ik niet dus zal je zelf even moeten googelen. Kijk ook naar krassen op het achterraam bij de C30 door een versleten ruitenwisser of wissen met veel zand/vuil op het raam. Bijna alle C30'en hebben hier last van.

9. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    In zo'n korte tijd zoveel kilometers is zeker niet ongunstig. Dat krijg je alleen door snelweggebruik wat veel beter is voor de motor dan stadsverkeer.
    Remschijven zal weinig mee aan de hand zijn, remblokken kan. Let goed op de koppeling, is een dure grap bij een volvo. Rond de twee ton is deze meestal wel aan vervanging toe.
    Let ook op de distrubutie riem. Bij mijn volvo v70 is dat om de 160.000. Kan zijn dat deze er ook tegenaanzit. Ook dure grap, misschien te regelen bij de aankoop. Voor de rest zijn ze superdegelijk.
    Controleer alle electronica, ook echt alles. Ook alle lampjes op het dashboard en achter de knoppen. Airco aanzetten, kouder dan buitentemp en minimaal een kwartier. Valt deze uit dan is de magneetkoppeling kapot.
    Volvo's zijn goed, maar als er iets mis is zijn de onderdelen duur.

10. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Lees dat de condensor geregeld stuk gaat door steenslag. Op te lossen met een stukje gaas achter de bumper.

Ik ga overigens niet voor een diesel zoals het er nu naar uitziet. Een diesel met een lage tellerstand gaat 2k meer in aanschaf kosten. Zou betekenen dat ik na 3 jaar het financieel voordeel pas ga merken. Liever dan zo'n 2 liter summum. Ook dikker uitgevoerd (interieur)
    Hoop tegen die tijd een auto van de zaak te hebben.

@nusti

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Geldt dit voor elke volvo?

Bijv.. De V50 r edition (2009-2010-2011)

Zit een beetje om me heen te kijken voor een nieuwe station en waar ik vroeger volvo lelijk vond, begin ik eraan te wennen en is mijn oog gevallen op de v50.

Laatst bewerkt: 24 sep 2013
  12. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Dit geld in principe voor elke auto, distributie riem afhankelijk van het type motor, de v50 heeft een grotere interval. ik geloof 200.000 (of 10 jaar) of zelfs meer....en voor Volvo algemeen geld dat het onderhoud en onderdelen relatief duur zijn. Zeker de snellere uitvoeringen. Ik rij zelf een V70 2.4 170pk uit 2001, 190.000 op de teller. Bij Volvo wil dit zeggen dat de motor net ingereden is :)
    Mijn eerste keuze was een V70 T5, vergelijkbaar met de R versie, maar toen ik las wat de gemiddelde onderhoudskosten per jaar waren werd ik daar niet vrolijk van.
    Veel informatie haal ik bij het Volvo forum, daar hebben ze echt verstand van de auto's, komen ook veel monteurs.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat begrijp ik :+

Thanks voor de info.... ga even opzoek naar de volvo forum.. :thumbs:

14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben benieuwd :) heb je hem getest?

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zo weer 430 euro in mn auto gestoken...
    Dus voorlopig maar weer paar jaar doorrijden :p

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Is niet voor mij maar zijn er mensen hier van 2 meter die niet in een station o.i.d. rijden, maar in een "klein" maatje die toch genoeg ruimte overhoud voor de bestuurder?

Ik lees bijvoorbeeld veel over een c3 of astra bijvoorbeeld die best wat ruimte bieden voorin.

Laatst bewerkt: 4 okt 2013
  17. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben 1.97m, heb n tijd lang een opel corsa gehad en dat ging prima.
    Rijd wel is in m'n vaders peugeot 106, die vind ik eigenlijk net iets te laag, maar qua beenruimte zit het wel goed. M'n moeders Hyundai I10 vind ik minder en daarvoor had ze een C3, daar zat ik eigenlijk nog het krapste van deze 4.. Denk dat je ook met ander soort stoelen het probleem dat hij te laag is wel moet kunnen voorkomen.
    Ik zoek zelf ook weer een wat kleiner auto'tje, maar moet wel goed op de hoogte letten dan.

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Uit welk jaar kwam die corsa?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Corsa C heb ik, lukt prima en ben 1 90

20. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    weet iemand toevallig hoe die lamp in het dak bij het voorruit heet? Die van mij is stuk en probeer uit te zoeken hoe ik em moet vervangen.

Deel Deze Pagina