1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wie gaat er nu nog CDs branden voor in de auto dan? 8)
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Zij hier mensen die hun auto poetsen met allemaal producten van honderden euro's van bijvoorbeeld CarClean.nl?
    Ik maar met mijn tuinslang + opzetborstel poetsen, valt me op dat sommige mensen hier veel meer tijd en geld in stoppen.
    Herkennen jullie dit? Is dit echt zo een verschil als je al die producten en verschillende doeken en weet-ik-wat gebruikt? :p
     
  4. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Het scheelt wel als er een beetje glans/wax over je auto zit, glimt mooi.
    Jammer dat bij een wasstraat gelijk je ruiten ook onder die handel zitten
    wat ellende is bij regen en in het donker.
    Met de tuinslang en borstel gewoon een flesje autoshampoo van de Halfords
    van €3,- is al geweldig wat mij betreft, doe ik jaren mee.
    Je kan de halve Lidl autopoets aanbiedingen met doekjes en sprays wel leegkopen
    maar het blijven tijdelijke oplossingen. Het glimt even mooi tot de volgende bui
    en prut van de weg.
    Wel spray ik een bus siliconenspray weg op de deur rubbers in het najaar.
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ja wax wil ik wel blijven doen, dat is toch maar 1x in de 3-4 maanden, en dus ook niet zo heel duur.
    Misschien een keer kleien, maar dat is 2x per jaar ofso.
    Maar die Rain-X/BugRemover/Glasscleaner/QuickWax/Speciale doeken en borstels, is toch allemaal onzin of zoals jij zegt, bij de volgende rit zit het vuil weer op je lak.

    Hoe voeg jij dan eigenlijk die shampoo toe wanneer je de auto poets? Doe je die dan met een washmitt ofso aanbrengen
     
  6. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Oei, dat klinkt allemaal wel erg pro :)
    Ik zeg niet dat het allemaal onzin is maar het kost je veel tijd en geld en het effect blijft tijdelijk.
    Rain-X, ik ben geen vliegtuig! die handel begint pas te werken boven de 120km/h :+
    Voor de rest moet je lak gewoon goed zijn, jij zorgt er zo te horen al goed voor met wax.
    En kleien is mij te link.

    En mijn shampoo toevoegen :D Eerst auto afspoelen, dopje op het dak plempen en uitwassen
    met de borstel :whistle:
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag nog even rond wezen kijken, om ff verder te kijken dan een E46.
    In een 'showroom' tonen de auto's huge. Maar als je er in zit vallen sommigen erg tegen. Soms ziet het er intern wel heel fragiel of cheap uit. Bij de kleine autootjes (Aygo etc) zit het gaspedaal zo ver naar rechts, dat je constant met je been tegen het middenconsole zit. Morgen zal wel hoop dicht zijn, dus volgende week nog maar eens wat zaken langsgaan.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2014
  8. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Wat voor een auto zoek je dan, een ruime sedan als ik zo je verhaal lees?
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nog niet over uit. Gister weer op pad geweest en een hoop leuks gezien en daardoor ook meer gaan twijfelen.
    Hatchbacks en sedans hebben beiden hun voor- en nadelen. Wel gemerkt dat ik qua budget omhoog zal moeten gaan om iets naar wens te vinden.
    Heb nu een 206 in bruikleen en bevalt best goed. Iets meer luxe / comfort (en power) zou nog wel mogen, aangezien ik de komende maanden nog ruim 2u p/d in de auto zit. Gister best verrast door een 308, 118i en Honda Insight, maar goed dat zie je ook aan de forse prijs.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    In een 1-serie zat je wel goed?

    Ik heb destijds gekeken voor een 120d en die viel na de eerste proefrit al af, kon amper mijn benen goed kwijt. Zodra ik zat kon mijn nichtje er niet eens achter.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voorin zat ik wel prima. Stoelen stonden vrij ver naar achter. Achter hoef je dan niet achterin te gaan zitten, tenzij je geen benen hebt. :p Maar goed, zit er hoofdzakelijk alleen in. Is desondanks gebaseerd op twee tellen zitten, maar daarmee kun je ook al de nodige auto's af laten vallen. Lees ook nog wel de nodige minpunten, maar die lees ik bij een hoop BMW's, dat een x16/x18 wat kracht mist. Vraag me af of de motor echt licht is, in tegenstelling tot menig auto met 1.4 motor, of dat ze gewoon meer gewend zijn of een krachtpatser verwachten.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik weet niet in hoeverre je de maandelijkse kosten heb begroot, maar is een S40 of een S60 geen optie? S40 nieuw model rijdt met Focus onderstel (en is dus gewoon een goed sturende auto) en heeft betere stoelen dan de focus. De 2.0 tdci is niet probleemloos, maar met het juiste onderhoud goed te doen. De S60 is zeer comfortabel en leverbaar met de bijna onverwoestbare D5. Veel S60's zijn ook goedkoper in de aanschaf, wat er voor zorgt dat je de mindere afschrijving kan compenseren met de wegenbelasting.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Liefst niet al te hoge maandelijkse lasten.
    Maar goed, naarmate je meer luxe en vermogen wilt, gaat dat al snel omhoog.

    Nog wel eens het overwegen waard om naar Volvo te kijken. Zaterdag bij een Volvo dealer langsgegaan, maar ook snel weer weg. Haast niets tweedehands en erg hoge instapprijzen. Zie nu snel dat er wel voor minder moet zijn, dus as zaterdag eens bij een andere Volvo dealer kijken.

    Zijn best goedkope, luxe auto's te krijgen, waar de nodige kosten bij gaan komen, maar dat ben ik anders ook kwijt bij een jongere wagen die stuk duurder in aanschaf is.

    Qua wegenbelasting en verzekering kun je al snel wat weten qua kosten. Verbruik is een beetje afgaan op reviews, maar kan erg uiteenlopen. En onderhoudskosten blijft een beetje geluk hebben.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2014
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De vraag is dan: Wat is je budget voor aanschaf en je budget voor maandelijkse kosten?
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Aanschaf tot 10k.
    Hoe hoger de aanschafprijs, hoe lager ik de km-stand wil hebben.

    Bij meeste auto's die ik zie / check kom ik qua wegenbelasting uit op rond de 180 per kwartaal en verzekering rond de 30-40 (of minder bij enkel WA).
    Grote verschil zit vaak in onderhoudskosten, waar je nergens een duidelijk plaatje van krijgt. Bij oudere auto's heb je vaker vervanging van onderdelen, maar bij jonge auto's heb je jaarlijkse beurten en meer afschrijving en zit je er ook aan.
    Grootste verschil zal dan gaan liggen in brandstof kosten.

    Rij nu in een 206 . WB is 80 per kwartaal (licht gewicht). Verbruik 1:17.
    Verbaas me echter over het verbruik van de 206 tegenover die van menig andere auto. Vrijwel alle auto's (op de Insight na) lijken qua verbruik te steken op 1:12 - 1:14 (gemiddeld, dus snelweg wat zuiniger). Had de kleinere auto's stuk zuiniger verwacht dan grotere / zwaardere / sterkere auto's. Dat lijkt elkaar niet veel te ontlopen.

    Edit:
    BMW118i valt na een check reuze mee qua verzekering / wegenbelasting en verbruik. Met name het verbruik had ik niet verwacht en maakt hem ook gelijk een stuk interessanter. Nog ff nalezen hoe het verbruik in werkelijkheid is.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2014
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Mensen hier interesse in een Clio RS uit 2000?

    Heeft aantoonbaar 3 eigenaren, al het nodige onderhoud gehad.

    PM voor meer info :)
     
  17. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ben bezig met het zoeken van een auto (m'n eerste auto).

    Ik ga ongeveer 10.000-15.000km per jaar rijden. Ben op zoek naar een sportieve hatchback met, voor mij, goede looks.
    Modellen tot nu toe gevonden en interessant:
    - Citroen C2 VTS/VTR
    - Opel Corsa (OPC)
    - Ford Fiesta (ST)
    - Peugeot 206 (GTI)
    - Renault Clio (RS)

    De vraag is echter hoe het zit met betrouwbaarheid en of ik nou beter voor een auto kan gaan die minder km's heeft gereden, of dat dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt binnen mijn zoektocht. Budget is voor nu max €5000. Hieronder een lijstje met auto's die ik tot nu toe gevonden heb.

    Renault Clio 2.0 16V RS Sport - (2000) - €3950 - 146.000km
    http://www.autotrader.nl/auto/renau...tot-200-pk-of-200-tot-250-pk&weergave=gallery

    Renault Clio 2.0 16V RS Sport (2001) - €3450 - 132.000km
    http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/12646383

    Opel Corsa OPC 1.3CDTi - (2008) - €5950 - 151.000km (buiten budget, maar wel m'n favoriet)
    http://link.marktplaats.nl/m874834697

    Citroen C2 1.6I 16V VTS - (2006) - €5450 - 80.000km
    http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c2/12101795

    Citroen C2 1.6I 16V VTS - (2005) - €4950 - 123.000km
    http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c2/12193510

    Peugeot 206 2.0 16V GTI - (2004) - €2950 - 172.000km
    http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/12646383

    Mijn vraag aan jullie is; wat is verstandig? is een auto boven de 150.000 eigenlijk niet verstandig met dit budget? Of kan het prima. Op dit moment neig ik naar de C2 met 123.000 op de teller.
     
  18. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Km stand zegt niet heel veel. Een auto met 90.000 kan er slechter bij staan dan een auto met 150.000.

    Belangrijke dingen zijn:
    - onderhouds historie (beurtjes, distributieriem)
    - geen (grote) schade gereden
    - loop een rondje om de auto. Desnoods 2
    - en proefrit maken.
    Luister naar je gevoel. Klopt het verhaal van de verkoper met het proefritje dat je maakt. Neem de tijd met proefritten maken en rij desnoods naar de dichtsbijzijnde garage en vraag of ze even snel willen kijken. < van te voren even bellen of ze er tijd voor hebben!!!!
    -
    Oja. En neem iemand mee die verstand van autos heeft.

    Zelf zou ik gaan naar de Clio. Maar ben dan ook een Clio fan :)

    Je kan trouwens ook kijken naar een Clio met een 1.6. Gaat nogsteeds als de brandweer.
    Mocht je willen gaan voor een clio. Meld je dan aan op clioclub.nl. hier staan vaak ook autos te koop en vaker nog niet op marktplaats e.d.


    Edit: nog een laatste tip: houd wat geld apart voor onverwachte kosten. Maakt niet uit hoe goed een auto eruit ziet. Stukgaan kan iets altijd!
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2014
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb nog een RS te koop staan :)
     
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Welk jaar?
     

Deel Deze Pagina