1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zullen we een beetje aardig tegen elkaar blijven doen ;) Ik zou de 114i ook niet zo 'speccen', maar hè, het is wel een achterwielaandrijver met een heerlijk diepe zit, een mooie gewichtsverdeling en dito rijgedrag.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het is ook niet gericht aan de huidige eigenaar, die heeft hem niet samengesteld. En hij heeft in principe een verkoop overeenkomst, dus is hij zo weer van die 114i af.

    Ik ben gewoon letterlijk geschokt dat zulke auto's verkopen in Nederland.
    Voor het oog rijdt je een moderne auto, maar voor de rest is er niets te vinden waarvan je denkt: "Leuk dingetje!".
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik vind dat stuur oprecht een leuk dingetje.
    Elke keer als ik in zou stappen zou ik zo'n boardroom bij BMW voor me zien waar ze dan discussiëren of ze het kunnen maken om dit in hun 'premium' auto te plaatsen. En tijdens een halfgare vrijdagmiddagborrel zegt er gekke Duitser 'fuck it' en zie daar.

    Alle losse connectoren voor de stuurbediening zitten er waarschijnlijk nog achter ook :lol:
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Stel je voor he dat iemand een ander budget heeft, een andere smaak en niet persee binnen 8 seconde op de 100 hoeft te zitten.

    Zeggen dat je je liefde post en dan ongevraagd dat ding met alle mogelijke superlatieven met de grond gelijk maken, omdat?

    Misschien reageer ik wel wat overtrokken, excuus daarvoor. Hij is in ieder geval verkocht, blij dat de koper niet jouw relaas heeft gelezen :+

    Mocht je nog wat willen posten, hij heeft ook geen navigatie, maar dan wel weer stoelverwarming.

    Het stuur vond de koper geweldig, unique selling point he. Was sowieso wel een aparte knakker. Heel die auto ondersteboven getrokken alleen er pas thuis achterkomen (na hem gekocht te hebben) dat er geen navi op zit haha hoe dan. Ja dat scherm zorgt wel voor aannames.

    Auto reed wel erg lekker. Op het gemis aan cruise controle prima voor de lange afstanden. In de sportmode net voldoende koppel etc. Wat mij betreft maar iets meer power is wel lekker.
    Verkocht voor €11.000.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2018
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je reageert niet overtrokken hoor en ook al deed je dat, ik geef mijn ongevraagde, ongezouten mening, dan mag jij ook wel wat overtrokken reageren naar mij. Geen probleem!

    "Stel je voor he dat iemand een ander budget heeft, een andere smaak en niet persee binnen 8 seconde op de 100 hoeft te zitten."

    Budget is het enige probleem geweest bij het samenstellen van die auto. Dat was er namelijk niet, met als resultaat dat het gewoon de kaalste 1-serie BMW was die op marktplaats stond.
    Ik snap de keuze gewoon niet om met zo'n beperkt budget voor een auto te gaan waar een Premium prijskaartje aan hangt, waarmee je gehele budget er gelijk doorheen is.

    Maar hé, jij bent van die kale rakker af voor een nette prijs.
    Succes met de aanschaf van de nieuwe!
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Thanks. Toch een 1.4 Tsi golf geworden van 2017. Helaas zo'n leder multifunctioneel.l stuur. Wellicht binnenkort maar is kijken voor zo'n plastic ding. ;)

    Vandaag al 500km gereden voor werk. Retourtje Enschede, En van 1 op 13.5 (bmw) al naar 1 op 19 met de golf. Ook wel fijn vind ik.:)

    25 pk meer en 120 kilo ligter is toch net wat vlotter. En dab+ is echt lekker
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Lekker hoor! Nieuwe VW's zijn erg fijn qua interieur en radio etc. Reed hiervoor dagelijks een VW-bus uit 2011, ook redelijk vol qua opties, maar het audio gebeuren werkte lang niet zo fijn als in mijn nieuwe dagelijkse kilometervreter. Gewoon zitten, je telefoon verbindt automatisch via Bluetooth en begint ook automatisch af te spelen zonder dat je daarvoor op knoppen hoeft te drukken etc. De nieuwe 8-traps DSG is ook weer een stukje soepeler dan de oude 7-traps DSG die ik in de bus had.

    DAB+ is wel echt een uitkomst op de snelweg, op de vele binnenwegen hier in de buurt heb je maar weinig ontvangst.
    Niet heel erg, want 9 van de 10 keer staat Spotify toch aan.

    Mijn nieuwe daily heeft maar 2 nadelen:
    - Een te kleine dieseltank. Ik rijd heel vaak 3000kg lading achter de auto incl. aanhanger, en dan is je actieradius zeer beperkt.
    - Bladveren achter.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Hoezo ga je zo vaak met je moeder op pad dan?
     
    Rossi46 en Nerrion vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Omdat de laatste keer dat iemand bevriend was met een Walvis er een film over werd gemaakt. Zij kan niet over een waterdam van stenen springen, dus vervoeren we haar over de weg. :D
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Toch vond ik je werk bij Ducati leuker...
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    @Jimmy J.

    Die EDC bak van Renault lijkt daadwerkelijk een heel stuk verbeterd te zijn, als ik het zo zie...

     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ha. Dat mocht ook wel. Product was wat mij betreft nog niet af toen ze het introduceerde in de Clio. Al was hij in de facelift van de Clio ook al een stuk beter (de 220 pk versie had snellere 'reactietijden' dan de 200 pk unit).

    Ben nu met een (heel) schuin oog aan het kijken naar een smurfblauwe Focus RS. Denk dat dat m'n nieuwe wagen gaat worden, over een jaartje ofzo. Eerst een beetje dromen en sparen nog. Afschrijving op m'n huidige RS is gelukkig 0 euro als ik de prijzen op Marktplaats zo zie :)
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik niet gelukkig!
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]

    Al paar weken niet meer gereden. Morgen en vrijdag ff stuk rijden.

    Dak inmiddels wel eraf gehaald. Met dit weer moest het dak er ff af. Ook al is het een ongeschreven regel om het dak niet van een Exige te halen :rolleyes:
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Blijft een fijn kleurtje! <3
     
    Grave vindt dit leuk.
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kut, vergeten de lader op de accu te zetten :F: Na 3,5 week start ie dan niet meer op. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ie start.
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Auto van vriendin heeft onderhoud gehad en nu heeft de garage er 10W40 ingegooid. In het boekje staat duidelijk 5W40, maar volgens de garage moet er 10W40 in. Nja, anyway... Nu maakt het met dit weer niet zoveel uit en komt het wel goed bij starten qua smering. Echter met kouder weer heb ik toch het idee dat 5W40 beter is bij "koude start" en zover ik weet heeft 5W40 ook een beter reinigende werking.

    Maar goed, wat is wijsheid? Ik heb zoiets van pleur die 10W40 eruit en doe er 5W40 in, maar gaat het dan wel goedkomen en krijg je geen problemen met overblijfselen van de 10W40 die de 5W40 weer losweekt zegmaar? Beetje irritant. Het is een 8 klepper trouwens, geen idee of dat nog verschil maakt.
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zit je vriendin ook op het tina forum? Want heel dit verhaal volg ik totaal niet. :p

    Getallen in de olie staan voor viscositeit bij koud en warm.

    Hoe lager het eerste getal, hoe dunner de olie bij koude start.

    Tweede getal is de viscositeit bij warme motor. Hoe hoger het getal, hoe dikker de olie. Hoe dikker de olie, hoe beter de olie blijft plakken en smeren op de vitale onderdelen.

    Voor een simpele straatauto maakt het weinig verschil of die viscositeit met 5 wordt overschreden. Naarmate een auto ouder wordt en de kilometers oplopen, neemt de speling toe op de bewegende delen. Dikkere olie kan dan juist wel beter zijn voor een motorblok.
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wat volg je niet? Er zat 5W40 in, onderhoud gehad, olie eruit en nu is er 10W40 in gedaan. Dan klopt het toch wat ik zeg en is het toch duidelijk? 10W40 is iets dikker dan 5W40 bij een start. Nu is het 30+ graden en zal het sowieso niet veel uitmaken, maar zoals ik zeg gaat het om de koudere omstandigheden straks en gaat het dan goedkomen met de smering? Dat is gewoon wat ik serieus vraag. Niet zo raar toch? En ik heb ergens gelezen dat 5W40 een betere reinigende werking heeft.

    Er staat nu 110k op en auto is van 2010. Kijk, als het zo is dat 10W40 nu een betere optie is... Prima. Maar wil geen verrassingen later. Het is wel zo dat de auto nu amper olie verbruikt, dat is dan wel weer positief.
     
  20. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Gevoelig onderwerp.
     

Deel Deze Pagina