Ik zit een beetje met een 1st world problem...
Mijn Clio RS heeft een kilometerstand bereikt waarop het wel aardig is om hem in te ruilen. Nog net niet teveel. Nog een tijdje voordat er flink onderhoud aan zit te komen.
Ik weet alleen gewoon niet wat voor auto ik hierna moet halen...
Een Megane RS is te saai tegenwoordig, en de Trophy is nog niet verkocht. Een Focus RS is te zwaar en stiekem ook wel te duur.
Ik ben een sucker voor mooie touchscreens en goede audio in het interieur, dus een >2016 auto valt in de smaak.
Heb dit weekend een proefrit gemaakt in de nieuwe Fiesta ST, en dat is best een kek bakkie. Stuurt rete strak, deftig geluidje ondanks de 3-pitter, en een beste bak koppel. Alleen... ik vind de achterkant niet echt mooi, en hij is ook niet in een 'wauw-kleur' te koop. Ik moet hem nieuw halen, want geen enkel demo-model in NL heeft een sperdifferentieel, dus sowieso 4k afschrijving als je de dealer uitrijdt.
Er staat nog een 2de hands Hyundai i30N te koop voor dezelfde prijs als een nieuwe Fiesta, maar dat is een auto die mijn hart, dankzij z'n wat suffe uiterlijk, net niet snel genoeg laat kloppen. Verder ben ik anti-VAG (saaie onderstuurde hokken met teveel eletronica ipv mechanische oplossingen) en dat zorgt er een beetje voor dat ik op dit moment gewoon niet weet wat voor auto ik moet kopen. De markt is tegenwoordig niet snel of niet vet genoeg helaas...
Krijg bij de Ford dealer een zeer degelijk bedrag voor de Clio... dus ben daar een beetje voor geneigd... maar weet niet hoe slim het is een nieuwe auto te kopen. Gemiddelde afschrijving op de vorige generatie ST's is €3.250,- per jaar. Verbuik van een ST is €1000,- per jaar minder dan m'n Clio RS
Klik om te vergroten...