1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Datum eerste toelating: 12-03-2001

Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld). De RDW registreert dit voor alle voertuigsoorten.

Dit is dus ongeveer het bouwjaar. Kan dat ie nog even in de fabriek heeft gestaan oid maar komt zo goed als overeen.

Carspotter gebruikt trouwens gewoon de database van het RDW en stuurt het via sms, zij weten niks meer dan de RDW database.

2. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thanks. Ik zag namelijk bij carspotters staan dat je bouwjaar krijgt, maar dat zal dan wel Datum eerste toelating zijn.

3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien niet helemaal goede draadje, maar vond het ook niet nodig om hier een nieuw draadje voor te openen.

Kom ik terug van een dag hard werken heeft een of andere lul (waarschijnlijk vrachtwagen) mijn volvo van achter aangetikt.

Resultaat: Mini deukje (jammer/helaas/gvd/k*t enz, maar geen ramp) & Achterlicht rechts achter kapot.

Iemand een idee waar je het beste kan zoeken naar onderdelen voor oude auto's? Het is een Volvo 850 sedan uit '95. Iemand tips waar ik een achterlicht kan vinden?

4. JeePee

JeePee Guest

Heb toevallig zelf vandaag nog een achterlicht voor mijn auto uit '95 gekocht.
    Wou de 'sjonnie' lichten die er nu op zitten vervangen voor een stel orginele. Even aangemeld bij de Fiestaclub en de deal was zo rond... 15 euro voor 2 achterlichten :)

Forums zijn dé plek om te zoeken naar onderdelen. En anders gewoon lekker googlen. Je komt vanzelf wel wat tegen.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm door Slurpgeit ook weer naar een vervanger voor mijn Swift GLS '95 gekeken. Heb nu wellicht een kanshebber gevonden, Swift 1.3 GLS uit '99 met airco/lm velgen en vooral: met maar 33k op de teller! Maandag even langs de dealer, hij ging net dicht :mad: :+

Wat zou een dealer voor inruil prijs geven voor een Suzuki Swift 1.0 GLS uit '95 met net geen 130k op de teller? GLS is de "luxere" (voor zover mogelijk) versie, dus elektrische ramen, die er verder nog best netjes uitziet. €900 ofzo?

6. El Jazzaff

El Jazzaff Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nu de sloopspremie een feit is gaan de oudere auto's hard achteruit in (rest)waarde...

Ik heb zelf een Peugeot 306 diesel uit 1998 met 270.000 km op de teller en die is volgens de anwb ook nog maar €500,- waard. Voor mij toch echt nog wel €2000,-

Het is dus maar net wat de gek er voor geeft...

7. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    beste forum members ik heb een aantacl centen gespaard voor een auto (5000 euro)

ik wil dus een leuke auto :)

mijn auto historie is: eerste auto vw golf3 1,6 (1996) tweede auto bmw 5serie 520i (1994) op dit moment autoloos en dus opzoek naar een andere :p

ik zou graag een auto willen die +/- 5 jaar meegaat en een sedan zou heel fijn zijn ik heb al een beetje op marktplaats gekeken en mijn voorkeur gaat uit naar zoals ik net al zei een sedan ook weer het liefste een duitser een oldtimer zou ik ook niet erg vinden (belastingvrij) want ik als 20 jarige betaal veel voor de verzekering van een auto :mad:

wie kan mij helpen/advies geven

ps moet wel een benzine zijn of gas mag ook voor diesel maak ik te weinig kms

mvg

Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    vind je Alfa Romeo wat?

Een 156 van 6 t/m 8 jaar oud is te vinden voor onder 5000 euro

Sommigen hebben nog niet eens een ton op de teller

9. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    heb net ff opgezocht maar vind het interieur (dashboard) niet zo mooi, ik zag ook 5 series (e39) zeg maar de opvolger van mijn vorige auto maar daar staan zoveel kms op :eek: meeste rond de 250.000 dat lijkt me wat teveel of kunnen ze dat wel hebben want die vind ik wel mooi qua uiterlijk en innerlijk niet te vierkant en niet te ronde vormingen

10. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    5000 euro is een moeilijk bedrag

11. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    hoe bedoel je dat?

12. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    270k is ook wel heel erg veel.. Dealer geeft me er nog €950 voor. Maar ik wacht toch nog even. Via de handel kan je er nog wel wat meer voor krijgen, maar heb geen zin in dat gedoe.

13. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 5000 euro heb je niet echt veel mooie auto's

14. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    hmm wat raad je me aan verder sparen tot een hoger bedrag ?

ik d8 voor 5000 euro juist wel een mooie auto, 8000 dan ?

15. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk het. Ik heb zelf ook dit probleem.

Ik wilde eerst voor een alfa 147 gaan, maar achteraf heb ik gehoord dat die niet heel vetrouwbaar is.

Wat je voor 7000 a 8000 euro heb is een Leuke Seat Ibiza of leon, Audi A2, wat je wel voor 5000 euro kan halen is een Fiat Stilo. De Abarth versie daarvan is wel vet :p

Verder kan je voor 8000 euro ook wel is een audi tt tegenkomen :p

16. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Anders doe je verstandig en zoek je voor dat geld gewoon een relatief jonge auto met weinig km's. Voor 8000 kan je een nieuw autotje kopen btw.

17. JeePee

JeePee Guest

Wat is mooi? Voor 5000 heb je niet veel 'nieuwe' auto's, maar toch echt genoeg vette wagens hoor!

18. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan denk ik dat hij wel een leuke opsomming wilt zien van die vette auto's
    Ik ben ook wel benieuwd namelijk :p

ps. Gerjan, voor 8000 euro een nieuwe? Een Daihatsu ofzo? Suzuki alto? Citroen C1? Meer ook niet geloof ik, allemaal kleine bakkies

19. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Voor € 5000,- heb je een goede Renault Clio of Laguna, Fiat Stilo Abarth ben ik inderdaad ook tegengekomen voor dat bedrag of wellicht een Subaru Impreza... Ik raad je aan om op autotrack, autoscout etc. te kijken. Zitten leuke auto's tussen, maar ik zou niet kijken naar auto's die meer dan 200.000 km hebben gereden.

Voor € 8000,- heb je ook een nieuwe auto, maar dan heb je een kleine auto die amper vrachtwagens kan inhalen. Tenzij je bejaard bent, moet je het niet doen.

Zelf rijd ik al 2 jaar met een Hyundai Excel uit '95 die ik destijds voor € 1.300,- heb gekocht, in verhouding dus een goedkope auto, wegens weinig extra onderhoud. Ik heb geen zin om extra geld uit te geven en blijf er net zo lang mee doorrijden totdat hij af is. Aankomende september gaat hij weer voor de APK, dus ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  20. JeePee

JeePee Guest

Ik zal eens even marktplaats op gaan :+

Edit:// eventjes surfen geeft mij:

http://link.marktplaats.nl/233195472
    http://link.marktplaats.nl/257519226
    http://link.marktplaats.nl/261771555
    http://link.marktplaats.nl/242568257

Gewoon www.gaspedaal.nl. Wordt je doorgelinkt naar een hoop sites, onder andere die jij noemt. Helaas staan marktplaats en speurders wagens er niet op.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina