1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Alfa's staan bekend als verschrikkelijk onbetrouwbaar. Zelfs de nieuwe auto's.

Let maar eens op als je op de snelweg rijdt en er een auto naast de kant staat, het zijn opvallend veel Alfa's. Heel erg jammer eigenlijk.

2. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, onze buurman had ook altijd Alfa's. Was constant iets mee.. een keer vloog ie spontaan in de fik:lol:

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Ja aan het begin hebben ze erg veel afschrijving, maar boven de 150.000 km zijn ze zeer betrouwbaar.

En 5000 vind ik een mooi ruim budget! Kun je echt hele mooie wagens voor kopen. En dan niet die patsbakken die JP post (afgezien van de Delta) :emo:.
    Bv een mooie Leon 1.9 TDI!

O wacht je zocht geen Diesel...

Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  4. JeePee

JeePee Guest

Zoals ik al zei: wat is mooi? Voor mij is een auto mooi als ie lekker pittig is en goed stuurt. Het zijn dan welliswaar geen auto's waar je mee aan kunt komen in nette gelegenheden, maar het rijdt wel super gaaf :) Leuk zo'n Seat Leontje... maar die zie je op elke straathoek.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Ja dat is waar, smaken verschillen.. Maar zo'n Subaru.. Ik denk dat de ontwerper er van zou walgen.
    En Leon's zijn leuke auto's.

5000€ is toch niks voor zoiets?

6. JeePee

JeePee Guest

Denk je?
    Je moet een beetje een rally-hart hebben om van dat soort auto's te houden. Impreza's, Lancer Evo's, Quattro's en natuurlijk de rijdende moordmachine's als een 205 T16 en een 5 Turbo zijn voor de 'leken' niks meer dan een sjonnie auto met een veel te hard geluid. Maar ik weet wel hoe mijn wagenpark eruit ziet als ik het geld er voor had :+

Pats pakken vind ik altijd nog de 'showwagens' als een Tigra en Corsa met zo veel extra bumper dat de topsnelheid met 40km/h omlaag gaat.
    Auto's die er zo uitzien als ze uit de fabriek komen rollen (en dus wél effectief zijn) zijn gewoon dik :)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Weet ik, maar die auto's waren niet echt fabrieksnieuw. Vooral die Opel dan.

8. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    hmm had ik niet gedacht dat er een subaru zou zijn voor 5000 euro ! ik dacht altijd die zijn onbetaalbaar, maar die spreekt me wel erg aan :D vooral het vermogen en de 4wd, ik denk idd dat ik niet verder ga sparen maar gewoon binnen mijn budget ga zoeken want ik wil toch wel graag weer een auto :)

9. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word binnenkort 18 en dan wil ik gaan beginnen met het nemen van autorijlessen.
    Nu ben ik de laatste tijd flink aan het sparen geweest zodat ik, zodra ik mijn rijbewijs heb, een leuke auto kan aanschaffen.

Nu ben ik al wat aan het rond kijken voor een leuke auto maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik precies op moet letten bij de aanschaf van een auto.

Ik ben namelijk niet iemand die daar heel veel verstand van heeft.

Nu zat ik vanavond op marktplaats te kijken en toen kwam ik deze advertentie tegen.

Mijn vraag: Is dit een degelijke auto en is dit wel mogelijk voor zo'n prijs, het lijkt me namelijk erg weinig geld voor zo'n auto.

10. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind het geen vreemde prijs eigelijk, waarom jij wel?

en Alfa, tja goed kijken naar roest. Verder ben ik geen fan van auto's die op gas hebben gedraaid. (Voelt al een hele discussie opkomen :) )

11. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Form follows function \o/

EDIT: Voor 5000 euro heb je echt belachelijk veel mooie wagens. Maarja, op de 1 of andere manier vinden mensen het bouwjaar altijd superbelangrijk of de km-stand. Kilometerstand zegt niet zoveel; een auto die 100.000 km heeft gedraaid kan veel harder zijn afgeragd dan 1 die 200.000 km heeft gelopen.

En bouwjaar; persoonlijk vind ik het model wagen een stuk belangrijker dan het bouwjaar. Hartstikke mooi als iemand een Opel van 2001 heeft, maar ik rij liever in een japanner van 1992. Carlos Saintz GT4, MR2 blijven in mijn ogen veel betrouwbaarder en meer value for money dan een 'nieuwe' Opel. Zo zijn er nog veel meer wagens uiteraard :)

EDIT2: God, wat staat hier ook een onzin! Te veel om op te noemen eigenlijk :9
    Een 1800cc die geen 230km/h kan halen? Waarom zo dat niet kunnen? Mazda doet het zelfs makkelijk met 650cc!

Mijn vorige wagen, een 200sx S13, haalde de 240km/h.

Laatst bewerkt: 8 jul 2009
  12. JeePee

JeePee Guest

Het is absoluut mogelijk voor zo'n prijs, alleen: Alfa's zijn gewoon niet degelijk. Het ding zal ongetwijfelt probleempjes krijgen en je hebt er al snel meer dan 4000,- aan uit gegeven. Zo lang je niet wil sleutelen zou ik voor een ander merk gaan.

Precies. Ik zou zelf eerst kijken naar wat je wilt: comfort, snelheid, wendbaarheid, ruimte, noem maar op. Dan som je een paar modelletjes op en dan ga je op type nummer internet af zoeken. Je vindt vanzelf wel een geschikt model en daar ga je in proefrijden. Proefrijden zegt zoveel meer dan een, soms foutief opgegeven, kilometerstand.

Als je wilt weten waar je bij aankoop (extra) op moet letten, dan kun je het beste naar een forum van dat type auto gaan en daar rond vragen. Zitten genoeg liefhebbers op internet die je daar antwoord kunnen geven (in het geval van Roerbakmie hier of hier bijvoorbeeld).

13. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha, wat mooi om die hele discussie tussen Jeepee en svennies terug te lezen :+

Svennies vergeet ook gewoon het complete Powerband verhaal.. :emo:
    Als je toch over pk's en koppel wil discussieren en sterk wil overkomen met je argumenten kun je dat echt niet zo maar ff achterwege laten :9

Jeepee, je studeert zeker aan de HAN? Lijkt me voor de hand; je woont iig in Arnhem en je studeert Autotechniek :+

EDIT: Stukje van het 230km/h blijft ook mooi

Waarom zo dat niet kunnen? Mazda doet het zelfs makkelijk met 650cc! :)

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk joh, en maar liefst meteen een ban van 30 dagen ,met dank aan meneer Gerjan....

En dit zonder één enkele officiële waarschuwing vooraf....

15. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Hij is misschien niet perfect maar heeft wel humor:+

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    hehe, het mooie is dat in mijn profiel staat dat ik een OW heb gekregen daarvoor...
    Maar die ban van 30 dagen staat daar geeneens bij vermeldt....

Grappig toch....

Hoe zou dat nu komen....

Volgens mij zijn een OW en een 30 dagen ban twee verschillende dingen én moet je eerst officieel het eerste krijgen alvorens tegen het tweede op te lopen....

Nou kreeg ik ineens die ban om achteraf vast te stellen via mijn profiel dat ik een OW daarvoor had gekregen.....

Ach ze doen maar, mij niet gelaten hoor...:+:thumbs::b:

17. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Voor zover ik het kan zien staan er 2 OW's in je profiel sven. 1 x voor gedoe ik de Green Mile en 1 x uit deze thread. Maar goed, back ontopique. :)

18. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat te kijken op marktplaats voor een 2e hands Audi A2 of A3.
    Toen kwam me broer op msn met de volgende aanbieding:

Na inruil van mijn oude auto zou ik dus 9000 euro kwijt zijn. Dan kom er wel bij dat ik zwarte metellic lak wil ( 450 eu) en mistlampen ( 220 eu)
    Rijklaarmaken kost iets van 600 euro
    Dus waarschijnlijk na onderhandelingen ben ik 10.000 eu kwijt
    Voor een gloednieuwe seat ibiza, het is niet de snelste, maar wel super zuinig.
    En zeg zelf, de afschrijving van deze auto is echt heel weinig.

Ik zou graag meningen willen over wel of niet doen :p
    Ik vind 10.000 eu echt een mooi buget.
    Verder zitten op de auto nog getint glas, 6 airbags, centrale deurvergrendeling, radio 4 boxen , electrische ramen voor, ABS
    Voor de rest zie de site: http://www.partyeditions.nl/#/ibiza-club

Eindresultaat":
    Ps. Denk de velgen weg :p

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mooie auto! En zeker voor 10.000 zo'n klasse en dan nieuw! Ik zou het wel weten.. Lijkt me een prima deal. Wat voor auto heb je nu? Gewoon inruil levert soms nog meer op dan de slooppremie..

20. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Seat Ibiza uit 93, met een 1.6 motor erin. Hij zit goed in zijn lak want hij is professioneel gespoten, 3 maanden geleden. Via via.
    Ik denk dat de waarde 1000 euro is, maar ik kan het altijd nog effe navragen.

1 ding wat ik jammer vind aan die nieuwe Seat is de 1.2 motor en de wieldoppen. Het liefst heb ik velgen met een 1.4 maar dan kom je al op +14.000 euro. Dus misschien moet ik niet zeuren :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina