1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik denk dat die 1.2 echt een pain in the ass gaat worden.

Ik mocht 2 weken in een Leon rijden met een 1.4, dat is gewoon te weinig vind ik.

In de stad was het leuk en sportief sturen maar als je eenmaal voorbij 70 km/h ging kon je slecht meekomen op de snelweg.
    140 in zijn 5 deed +/- 4000 toeren en behoorlijk luidruchtig.

Ik denk dat je met die 1.2 dat ook gaat hebben.
    Nogmaals, als je niet echt sportief rijdt en een auto echt alleen gebruikt om van A naar B te komen dan is een 1.2 prima. Het onderstel maakt een hoop goed, maar nodigt je ook uit om wat meer pit er in te gooien en dat zit er buiten de bebouwde kom echt niet in.

Voor de mensen die straks gaan lopen janken dat ik een gevaar op de weg ben, ik rijd misschien vaak harder dan normaal op de snelweg, binnen de bebouwde kom houd ik het op strak sturen en vroeg op het gas. Binnen de bebouwde is de snelheid iets waar ik mij 100% aan houdt.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja hij zal niet elke stoplicht sprint winnen, maarja.. Velgen kan je er altijd nog onder zetten!

Killaz, als je met een 1.4 al niet mee kan komen op de snelweg doe je toch echt wat fout hoor 8)

3. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder heeft een New Corsa 1.2. Kwa optrekken niets mis mee. Gewoon hoog in de toeren trappen. Ik vind de koppeling alleen slecht, heel licht en je hoort niet dat de auto aanstaat bij een stoplicht, best eng :p

Ik ga sowieso een proefrit maken bij de dealer. Maar het stuk wat ik straks 4 dagen in de week ga rijden is de max snelheid 80 km. Dus waarschijnlijk niet veel hoger dan 100. Tuurlijk ga ik wel is verder, of als ik uitga, maar prestaties zijn op zich niet zo belangrijk. Ik vind het wel leuk als een auto pittig is, vandaar de twijfel. Een 1.6 is wel effe anders dan 1.2 :p maar opzich is het geen mega zware auto zoals de leon.

ps. Ik vind zuinig rijden soms ook wel handig, maar een 1.4 rijd zuiniger dan een 1.2. Alleen ja het prijsverschil is huge, dus morge maar effe kijken bij de dealer

4. JeePee

JeePee Guest

Een 1.2 is echt te weinig ja. M'n ouders hebben een Fiesta MK6 met een 1.3 motor en dat gaat zooooo traag. Ding zou 'zuinig' moeten zijn, maar hij is zo traag dat je constant volgas rijdt met dat ding todat je de max. snelheid gehaald hebt. Wil je iemand inhalen op de snelweg, dan moet je dat inplannen: terugschakelen, volgas en mocht je het momentum kwijt raken doordat je ff moet liften, dan kan je weer opnieuw beginnen met je inhaalpoging.

Ik rijd nu 1.8 en ik denk dat het minimum wat ik ooit koop een 1.6 is (dan moet dan wel een lichte auto zijn). Hoe groter de motor, hoe relaxter het rijd. Gewoon je voet lekker laten rusten op het gaspedaal en je komt wel vooruit. In plaats van telkens dat ding in te trappen. En mocht je opgefokt worden door een Sjonnie in zijn Tigra met veel te grote bumpers dan kan je altijd nog laten zien wie de baas is :cool: :+

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Ach, ik rijd een Corsa Comfort.

1.0 ftw :+

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, dan is die van mij zo'n 2.5 x zoveel inhoud :+

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Jup, en vast meer dan 2.5x zo duur. :)

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik moest elke dag van Heemskerk naar Alkmaar, dat is zo'n 20 km A9....Ik ergerde mij kapot aan dat ding. Het was een Leon uit 2006 met een 1.4.

Van 120 naar 140 duurde voor mijn gevoel erg lang en dat ding maakte een behoorlijk geluid omdat hij al ruim 4000 toeren maakte.

Ik vond het irritant, maar ik ben dan ook het stereotype auto fanaat die net een jaar zijn rijbewijs hebt en dus overal een 400 m strip in ziet :+

9. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    als het niet meer is :+:emo:

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Wat is meer dan meer? Er staat al 'meer dan'.

@DSquared: echt hele mooie auto! Nu de afweging maken wat je in een auto zoekt.. Zoek je een vervoersmiddel, super koop! Zoek je meer in een auto, ben ik bang dat de moterinhoud erg teleur zal stellen.. Heb zelf vaak Leon's gereden, een de fun begint vanaf 1.6 imo.
    Maar ik vind Seats de mooiste wagens die er momenteel rondrijden in NL!

Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  11. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    meer dan meer is veel :+

anyway,

Ik zou je ook geen kleine motor aanrade, nog een hele grote. Zoek een midden maat. Ik zou zelf gaan voor iets rond de 2 liter, maar zeker niet onder de 1,5.
    Ligt natuurlijk ook aan de rest van de motor en gewicht van de auto. Een 1.8T kan ook heel leuk zijn.

Ik rij nu een 2.5 en dat merk je in gebruik. Ik ben zelf aan het rond kijken voor een andere auto (niet door het verbruik, maar naar 5 jaar wil je iets anders, vooral als je het geld hebt). Ik ga nu ook geen 2.5 meer kopen.

Maar als je wilt; ik heb nog een heel mooie volvo 850 2.5i automaat te koop (bj:'95/km:190.000) :+

Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die nieuwe 1.4 TFSI motoren zijn ook geweldig!

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik rij elke dag 60km snelweg, en vind dat mijn swiftje 1.0 nog best mee kan komen. Ok, harder dan 140-150 gaat hij niet, maar inhalen gaat altijd snel zat en naar de 120km/h is ook best goed te doen. Ik denk dat ik blij mag zijn dat hij niet harder gaat, scheelt me boetes.. ;)

14. JeePee

JeePee Guest

Maar zo'n swiftje weegt geen drol he.
    En tja, ik had ooit de Fiesta van m'n ouders een keer een week te leen: twee boetes. Heb mijn auto vanaf 16 maart: nul boetes. Verschil is dat mijn ouders' auto in 17 seconden op de 100 zit en de mijne in 8. Mijn ouders' auto gaat 160 en de mijne 230 (pleassssee svennies, reageer er niet op). Snelheid zegt dus weinig over het aantal keren dat je gepakt wordt :+

15. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm
    Ik heb wat opgezocht en ik kwam uit op het volgende.
    Een New Ibiza 1.2 met 60 pk heeft een vermogen van 51kW
    Mijn oude Seat ibiza 1.6 uit 94 heeft een vermogen van 55kW
    Terwijl een new Ibiza 1.6 een vermogen heeft van 64 kW

Blijkbaar is het vermogen ook toegenomen.

Ik ga morgen langs de dealer, hopelijk kan ik een proefrit maken in de 1.2 club en zal ik kijken of een optie tot 1.4 mogelijk is.
    De kleur wordt waarschijnlijk Magic zwart, met mistlampen.

16. JeePee

JeePee Guest

Erm, nee. Met 51 kW heb je ongeveer 70 PK ;)

17. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Strak plan. Gewoon goede uitgebreide testrit doen en je steeds afvragen of ik hier een paar (5?) jaar mee wil doen.

Rij ook gewoon een goed stuk snelweg en je merkt het vanzelf.

En mocht het tegenvallen: Een testrit verplicht je tot niets he. Mocht je hem echt niet willen, dan heb je tenminste nog een leuke middag/ochtend gehad.

Laatst bewerkt: 14 jul 2009
  18. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff was me het dagje wel zeg :p. Maar ik ben trots op het resultaat.

Een proefrit was niet mogelijk, simpelweg omdat ze de auto's niet hebben staan, omdat hij pas geproduceerd werd. Er komt ook waarschijnlijk geen demo auto omdat de actie dan al over is.

Ondanks dat heb ik de auto wel gewoon gekocht. Het model is gewoon echt super vet. De auto is zuinig en strak en betrouwbaar. De twijfel tussen velgen heb ik ook mooi opgelost. Ik zag buiten velgen staan van 17 inch op een andere new Ibiza. Namelijk de Ronal 17 inch lichtmetalen velgen. Deze werden gebruikt op het demomodel en daarmee is weinig km mee gereden. Ik kreeg meer dan de helft korting: 900 euro voor de velgen met dunnen banden eromheen. Echt Super mooi!

De auto heb ik in het Zwart besteld. Verder is hij gewoon top! Vooral voor het geld. Ik ben er nu al blij mee.
    De auto krijg ik waarschijnlijk al +- 10 aug. Dit komt omdat Seat Nederland nog 5 bestelde hadden staan die volgende week gemaakt werden. Anders moest ik 3 maanden wachten op mijn auto!
    Het eindberdag incl alles komt op 11200 euro dus ook volle tank etc...
    Lijkt mij echt een koopie voor het resultaat. Als hij binnen is zal ik is een foto'tje schieten!

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus je hebt de auto gekocht zonder proefrit te maken?

Oke, zelf had ik dat niet gedaan maar goed ;)

Veel plezier er mee!

20. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, ach wat kan er verkeerd zijn :p Ik rij al een tijd een Seat Ibiza uit 94 en die vind ik al goed rijden. Dan is die nieuwe ook wel goed. Iets minder vermogen maar opzich is er goed mee te rijden! :p
    Het is hem wel en hoe :p
    Eigg moet je hem zien dan zie je pas hoe mooi en strak hij is :p vooral die velgen hmm!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina