1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou voorlopig vooral blij zijn met je super aankoop! Alles is nog lekker nieuw, dus dan zou ik er het eerste half jaar sowieso niet mee gaan prutsen..

2. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog wat foto's van de velgen die ik erop krijg.
    Je kan het verschil zien met de normale wieldoppen die zelfs 1 inch groter zijn dan die ik zou krijgen:

Velgen die eronder zitten zijn Rolan R48 17 Inch

oja dit is niet mijn seat. Die van mij wordt deze week gemaakt en die is zwart :p

Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  3. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    leuke velgjes, wat kost zo'n setje velgen eigenlijk.

4. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal gesproken ben je rond de +- 2000 euro kwijt incl banden en montage voor deze velgen.
    Maar dit zijn velgen van onder een demo auto dus kreeg ik korting, ik hoefde er 900 euro voor te betalen. En ik krijg de orginele 14 inch velgen met wieldoppen erbij.

Meestal kost een goede velg rond de 250 a 300 euro. De banden zijn vaak even duur! Ligt eraan welk merk je neemt en de omvang van de band.
    Die banden die hieromheen zitten zijn dun en aflopend. Die zijn duurder.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Prima aanschaf die Ibiza! Heb zelf 3 jaar bij Seat gewerkt. De Ibiza 1.2 rijdt gewoon prima hoor, vooral in de stad! Daarnaast is hij heerlijk zuinig.

6. MartijnB

MartijnB Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Gave auto gekocht! Gefeliciteerd!

Zelf twee weken geleden ook een proefrit gemaakt, kreeg een goeie inruil voor mn huidige auto, maar toch niet gedaan.

Proefrit beviel zeker wel, rijdt lekker en met die velgen eronder zal ie er strak uitzien!

7. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha Okee bedankt voor de goede comments!
    Ik krijg nu alleen het idee dat de komende 3 weken lang gaan duren :p ( levertijd)
    Gelukkig ben ik tussendoor nog 10 dagen op vakantie :p

8. sleep

sleep Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de club besteld een witte :D het enige nadeel vind ik de kunstof spiegels en handgrepen maarja, wat wil je voor die prijs!

ik heb er zelf trouwens wel een proefrit in gemaakt een het is een geweldig "agresief" Beest. voor de 1.2 die erin zit!

wil je foto's plaatsen als je hem hebt? ik moet namelijk wel 12 weken wachten!!|:-

9. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cool! Zow ik heb wel medelijden met je man, 12 weken is echt veel!
    Ik zal zeker wat fotootjes schieten!!
    Hmm ik hoop dat ik geen kunstof handgrepen en spiegels heb, want ik heb die kleur besteld dus hopelijk worden ze meegespoten. Anders kan je altijd nog orginele chromen handgrepen en spiegelkappen bestellen. Deurgrepen kosten 186 euro en spiegelkappen 135 euro. Wel prijzig maar waarschijnlijk de moeite waard! Om het af te maken kan je ook nog chromen randen in de bumper doen en dat randje bij je mistlamp :p en achter kan je nog een chromen strip laten zetten. Kost bij elkaar wel weer 500 euro xD

Ach ik zie wel bij de aflevering!
    ps. Goed om te horen dat de motor aggresief is! Heb je wel ervaring met auto's? Weet je hoe een zwaardere motor rijdt?

10. sleep

sleep Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Word zelf eerlijk gezegd mijn eerste auto , net een half jaar mijn rijbewijs dus veel ervaring heb ik niet maar rijd wel in de BMW 3 2.0 van mijn pa, mijn moeder rijd een volvo c30...105 PK, maarja dat is een klasse hoger natuurlijk... persoonlijk vond ik de ibiza club een leuke auto met een lekker geluidje in de hogere toeren....
    maar iedereen beleefd het weer anders natuurlijk! ik verheug me in iedergeval op Eind oktober :x\o/

PS , heb ook in andere auto;s proefritjes gemaakt van 60 pk en vond de ibiza toch wel het lekkerst en velste reageren op het gas pendaal. en eventueel is chip-tuning ook nog een optie? ;-)

De club is op basis van de refference... die heeft ook kunstoffen handgrepen en spiegels... maar bij een zwarte auto valt dat minder op als de witte die ik besteld heb ! misschien dat ik het later nog laat spuiten/vervangen in alles wit maar dat zien we wel weer.

Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  11. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm wel een tegenvaller van die kunstof grepen. Als ze makkelijk te spuiten zijn doe ik dat wel. Dan koop ik meteen voor 145 euro een spoiler er bij :p

Ik zag er gister 1 staan bij de sportschool. Ook zwart, hij was echt mooi! Er zat ook een sportuitlaatstuk op. Die kan eigenlijk ook niet ontbreken :p

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Ik ga me eind dit jaar ook maar eens wagen aan een leuk autootje.

Momenteel rij ik af en toe in de Honda Civic van m'n ouders (1997, dus helaas niet de 2008 Type-R :mad:). Heb met lessen gereden in een Opel Corsa en vond het wel een erg relaxte wagen. Waarschijnlijk gaat mijn keuze dus ook een beetje die kant op.

Wat zijn nog meer leuke wagentjes van eind jaren 90 voor een budget tussen de 3000-4000 euro?

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt die Ibiza nieuw gekocht DSquared? Waarom als ik vragen mag? En niet een andere, duurdere wagen 2e hands voor het zelfde geld?

14. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou je in godsnaam een nieuwe auto kopen met zo weinig pk:confused: ik heb 3 keer zoveel pk voor 3 keer zo weinig geld en nog een a merk ook want seat blijft toch altijd een b merk maja mensen laten zich gek maken door reclames en nieuw design.

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Want alles draait om de pk's, toch? :F

Ga zelf maandag kijken naar een Peugeot 106 1.4..
    Hoop dat het ding er net zo goed uit ziet als op de foto's, dan heb ik toch een aardig bakkie voor onder de 1000 euri.
    Neem iig een lange checklist mee waar ik allemaal op moet letten; koop niet zo vaak auto's :+

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Ja dat vraag ik me ook af! Waarom geen duurdere wagen voor hetzelfde geld? :9

17. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb zelf 2 weken geleden deze gekocht, een opel astra coupe Bertone 1.8 voor 5000 euro. Deze zie je niet zoveel, waardoor die dus ook sneller opvalt en hij oogt heel sportief van zichzelf.
    DIe van mij is van 2001, maar had helaas wel wat km's op de teller. Gelukkig was de distributieriem net nog vervangen.

Bij mij zit overigens niet die spoiler erop, wel zelfde velgen maar mijn banden zijn anders (platter en breder).

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En met 200.000 km meer :emo:

3 keer zo veel pk --->> 3 keer hogere verzekerıngspremıe
    3 keer zo veel pj ---> meer gewıcht >>> meer wegenbelastıng
    Meer gewıcht + zwaardere motor = vaak (dus nıet altıjd) meer brandstofverbruık

etc etc etc.....

19. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Killaz snapt het..
    Ik voeg eraan toe:
    3 jaar geen apk
    3 jaar garantie op onderdelen. Dus geen reparatiekosten
    2 jaar lang pick up return garantie, dus ook vervangende auto.
    Zuinig in benzine

ps. De auto zelf is echt super. Ik vind Seat ook echt geen B auto. Er zit gewoon een Volkswage/ Audi motor in. Verder is hij super veilig, gewoon vol aantal sterren 4 of 5, ik weet niet tot hoever hij gaat.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Seat is gewoon Volkswagen/Audi. Een Ibiza is eigenlijk gewoon een Polo. Seat is absoluut geen b-merk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina