1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Is het een eenmalige tik, of echt tik-tik-tik-tik-tik. Dat laatste is hoogstwaarschijnlijk je homokineet(en) van de aandrijfas. Die hoor je als je (bijna) een volledige stuuruitslag hebt. Iets wat extra vaak stuk/versleten raakt wanneer een wagen verlaagd is.

    Dat naar rechts trekken kan een beetje spoorvorming zijn, of een weg die onder een bepaalde hoek staat. Als je op een rechte, mooi geasfalteerde weg je stuur los kan laten zonder dat de auto echt duidelijk een kant op trekt, is er niks aan de hand. Anders is hij of niet goed uitgelijnd, of je banden zijn onregelmatig afgesleten.

    Over die drempels, dat is waarschijnlijk je uitlaat die je hoort. Zolang die er nog onder zit is ook hier niks aan de hand ;)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het lijkt bij beter om meteen beide te laten vervangen !
    Bij de dealer kan de reparatie behoorlijk prijzig zijn.

    Bij http://www.mijngarage.nl/ kan je een prijs offerte aanvragen !!
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is inderdaad eerder tik tik tik....absoluut meer dan 1x. Ik reed op een vrij normale weg en hij trok echt veel te veel naar rechts, was gewoon eng...maar stoppen kon ikniet dus ik reed door en toen ineens hoorde ik een geluid en hij reed weer recht. Ik ga morgenmiddag terug naar mijn dealer, ik laat het gewoon zien aan hun en dan kijken wat ze kunnen betekenen voor me en hoe duur het zou kosten.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Dan is het je aandrijfas (homokineten zijn versleten) (dat getik bij in/uit parkeren). Dure grap. Moet ze zelf ook vervangen en kosten voor mijn wagen 183 euro per stuk :emo: Geen geld voor momenteel. Hard op zoek naar 2de hansjes ook. Maar een maat van me had laatst een nieuwe kunnen vinden voor 75 euro voor een Citroen bx. Prijs kan dus erg verschillen.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben net even naar mijn auto toegegaan. Heb de auto gestart en toen aan het stuur gedraaid, niks aan de hand. Toen ik echter van de parkeerplek afreed wel weer. Dit keer was het een eenmalige tik, als ik naar rechts/links draaide.

    Mja, hier komen we niks verder mee. Gewoon morgenmiddag naar de dealer, het laten zien en dan eerst een check laten doen. Meer kan ik eerst toch niet. Zulke bedragen kan ik al helemaaaaaalniet doen met een bijstand-uitkering :mad:.

    Maar hoe moet ik het zien, 183 euro per stuk? Hoeveel van die dingen moet je hebben dan?
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2009
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    //edit

    "Aandrijfas heeft er idd twee; één aan de kant van het wiel en één aan de bak zijde, je aandrijfas maakt namelijk 2 bochten en moet dus aan 2 kanten flexibel zijn (om te kunnen inveren / sturen)."

    Dus één of twee denk ik dan. Het zit zeg maar in die knik met die rubber hoes eromheen:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan dus sowieso niet zelf checken of het daaraan ligt, door eronder te kijken ofzo.Die dingen moeten los?
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Ze hoeven alleen aan de wielkant los om te kijken (voelen) hoeveel speling erop staat. Gewoon met de hand aan draaien/trekken. Moet je trouwens wel de tools voor hebben, want je moet het een en ander losdraaien om ze vrij te maken. Als je ze aan de bakzijde eruit haalt stroomt ook meteen je bakolie eruit (kan zeker geen kwaad dat je die ook gelijk vervangt). Je kan of de homokineten of de hele steekassen vervangen. Denk dat het qua kosten ongeveer gelijk is, omdat de hele as vervangen een stuk sneller gaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2009
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Vandaag naar garage van de dealer geweest, de man heeft eerst een stuk in mijn auto gereden en toen op een brug gezet. En hij kwam tot de conclusie dat het niet de homokineten zijn , maar dit -->


    [​IMG]

    De veer-schotel zeg maar is versleten, is gewoon af. Toen hij in de auto reed en die bochten maakte en het geluid hoorde zei hij eigenlijk al gelijk dat het niet de homokineten waren. De totale prijs is 350 euro.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Woon jij vér van de belgische grens mijn beste,anders zou ik jou aanraden om dan tot nét voor antwerpen te rijden..
    Namelijk ranst,net naast het albertkanaal ,daar ligt een enorme sloop met uitsluitend japanse auto's en kan je daar die onderdelen voor een zacht prijsje krijgen....
    Die hebben daar een serieus magazijn aan wisselstukken uit gesloopte auto's
    Je moet dan wél van je dealer de juiste stuknummers krijgen

    Hier is de link zodat je misschien per email contact kan opnemen of die stukken beschikbaar zijn...:b:

    http://www.arcvercammen.be/
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Heel behoorlijk ver helaas in dit geval, Groningen :) Dat gaat em echt niet worden dus. Maar bedankt voor de tip sowieso ! :thumbs: . Ik ga nu zodirect naar de garage waar mijn broer altijd heen gaat en goeie ervaringen heeft. Kijken wat hij zegt en wat hij voor de reparatie zou vragen.


    EDIT----

    Garage zei exact hetzelfde, moeten gewoon twee nieuwe veerpootjes in. Ik moet hem vanmiddag terugbellen over
    de kosten van alles.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2009
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dit verdient een 'BUMP' .

    Heb net gebeld naar die andere garage, hij zei dat het totaal plaatje voor mij 208 euro gaat kosten. Hij haalt de verlagingveren weg zeg maar en doet de standaard mazda veren er weer op. Dus dan is dat ook gelijk gefixt..ik vind dit een super prijs zeg!!!!
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Achter ook de veren vervangen hoop ik voor je?
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Een vriend wees me hier ook op, hij dat dat ook moet gebeuren. Ik zal die man van de garage dat morgen eens vragen, volgens mij was ie niet van plan die erbij te doen. Hij zei 'het zou kunnen dat voorkant wat omhoog gaat staan, maar dat moeten we even bekijken' . Dit is dus wel absoluut aan te raden om te doen? Dan zal het wellicht duurder worden, maar ik denk nog steeds minder dan 350.

    Als het echt fors duurder zou worden, zou ik kunnen vragen of ie gewoon alleen nieuwe veerpoten erin wil zetten en verder zo laten.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom vervangt ie de veerpoten? Je hoeft toch alleen de schotels te vervangen? (als ik die foto zo zie)
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Haha anders krijg je een soort omgekeerde dragracer 8)
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Vanmiddag toen ik bij die garage was, zei ik ook dat ik me best ergerde aan dat die auto verlaagd was en of dit eventueel te fixen was mocht ik het willen. Dus ik denk dat ie het daarom wil doen. Ik bel hem morgen op, en vraag wat ie precies van plan is om te doen. Als hij de achterkant niet doet, dan vraag ik hoeveel het mij zou kosten als hij de achterkant wel erbij doet. Als dit 250 ongeveer zou kosten, dan denk ik dat ik het doe, dan ben ik er helemaal van af.

    Word dit echt duurder, dan vraag ik hem gewoon de veerpoten te vervangen en klaar.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb de garage net gebeld, hij was in eerste instantie niet van plan de achterkant te doen. Hij zei, "we doen gewoon de voorkant, en ik denk zelf dat het erg mee zal vallen, en dat het weinig zal schelen." Het zal voornamelijk het uiterlijk zijn. Toen ik vroeg over of hij de achterkant erbij kon doen zei hij dat het best kon,maar dat het meer werkt was omdat van alles los moest en dat ging dan gauw fors duurder worden. En daar zat ik niet op te wachten dacht hij, zei ie.

    "Mocht je toch echt niet tevreden ermee zijn, dan zouden we altijd nog de achterkant kunnen doen" , zei ie. Ik vroeg toen, "als je nou alleen de veerpoten veranderd en niet aan de verlagingsveren zelf komt en die gewoon laat zitten? ". Toen zei hij "dat dat eigenlijk zonde zou zijn, want ook deze veerschotels zouden dan weer gaan slijten." Het heeft dus ook echt met die verlagingsveren te maken.
     
  19. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Je kan toch aan het kentekennummer zien hoe oud een auto is? Ik heb er niet echt verstand van, maar mijn pa wel. Ik zie hem echter vandaag pas om half 9 en ik was benieuwd hoe oud een 81-zp (zal laatste 2 wegens privacy enzo) ongeveer zou zijn. Of zit ik er nu helemaal naast?
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Zijn de laatste twee cijfers of letters? (btw, welke privacy :emo: ?)

    Letters: 1999 t/m 2009
    Cijfers: 1973 t/m 1988

    Auto kan ook opnieuw op kenteken gezet zijn, en klopt dan niet meer met het bouwjaar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina