1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Houd je hart vast zou ik zeggen ...

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zet hem uit je hoofd zou ik zeggen....voor 5 ruggen heb je zat leuke auto's te koop die minder gevoelig zijn, minder verbruiken en goedkoper zijn in de maandelijkse uitgaven.

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ja ok dat vreesde ik al wel een beetje. Thanks voor de info iedereen toch! Ik betaal eigenlijk al veel vind ik voor Range Rover Sport, en die is ook niet echt het toppunt van zuinigheid, dus daarbij nog eens een dure verzekering voor een 'plezier wagen' is wel een beetje te gek.

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zozo, die zal ook wat kosten qua wegenbelasting en verzekering, of niet?

5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ja inderdaad dat is niet echt weinig. Maar de BIV, een eenmalige inbedrijfstellingstaks (weet niet of er iets gelijkaardigs in Nederland is?), was ook echt veel, was ik toen wel verschoten.

Edit: Ps; ik zie ineens i.p.v. m'n avatar een URL met DiaL's schermafbeelding die ook niets weergeeft... heeft altijd gewerkt en heb er niets aan veranderd. Zien jullie dat ook of is er even een probleem met mn browser, mss cache even cleanen..

Laatst bewerkt: 4 nov 2009
  6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je likkende ding werkt prima hier :9

7. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    T*ring, ziet er goed uit man! Is het precies zo'n zelfde als op je plaatje^? (zelfde kleur etc.)

M'n oom heeft er ook zo een, hoop er ooit nog eens in te mogen rijden.
    Maar hou maar rekening mee met de hoge rekeningen die je gaat krijgen wat de wegenbelasting/verzekering betreft. Hij is nog jong ook natuurlijk.

Laatst bewerkt: 4 nov 2009
  8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Tijd om dit draadje maar eens omhoog te schoppen.

Ik wil in de nabije toekomst ook een autootje gaan kopen, maar heb geen flauw idee wat. Gewoon goede kwaliteit voor een goede prijs, met een aardig motortje er in. Uiterlijk komt op de 2e plek.

Bijvoorbeeld een 'eind-jaren '90 of later' Subaru Impreza, maar ben wel bang dat misschien tegenwoordig in de categorie Sjonnie-auto valt?

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Budget?

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Uuh, nader te bepalen :+ (Ligt er aan hoe lang ik wil gaan sparen + evt. bijdrage ouders) Maar 4000 tops lijkt me toch een leuk bedragje, auto is ook alleen voor erbij.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Let je er wel op dat een auto al snel honderden euro's per maand kan gaan kosten aan belasting en verzekering alleen al. Zeker voor een beginnende rijder is de verzekering aardig aan de hoge kant, zeker als je een wat snellere auto neemt. Ik weet natuurlijk niet hoe jij in het geld zit, maar voor het gemak ga ik er maar even van uit dat je gewoon een student ben met een bijbaantje. Dan vraag ik me af of het wel gunstig is om zoveel geld uit te geven aan een auto voor erbij. Zeker als je nog een OV kaart heb.

Het is slechts een tip aangezien veel mensen zich hierop verkijken. En zoals ik al zei ken ik je situatie niet, als je het wel allemaal kan veroorloven en je het vind dat het zijn geld waard is om een auto te kopen voor erbij die je niet al te vaak gebruikt dan moet je het zeker doen.

12. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik zou dan lekker voor iets kleins gaan. Een polo ofzo. Voor 4k krijg je toch geen Impreza rally kanon.

Tevens zijn kleine auto's in belasting en verzekering best te betalen. Ok, ik heb op "latere" leeftijd mijn auto gekocht (22).

Dat is een cuore uit 97 en betaal 130 euro wegenbelasting per jaar en 30 euro verzekering per maand (wa + beperkt casco)

Dit zal best mooi lopen

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Oh dat valt nog zeker mee, ik had eerlijk gezegd nog nooit serieus naar een Polo'tje gezocht.. weet eigenlijk niet waarom want de prijs is best netjes :)

14. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    niet voor iemand met shell loontje 8)

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Pff, Shell loontjes zijn awe-some! :D

16. JeePee

JeePee Guest

Zolang je een Impreza (ik neem aan iets van een WRX om het leuk te houden?) standaard houdt is er niks sjonnies aan. Wel zijn die auto's pas bij zo'n 6000+ euro te koop en zijn ze belachelijk duur in onderhoud. Verzekeringen zijn er ook geen fan van trouwens.

Vandaag trouwens een brief van de verzekering gehad... kosten gaan omlaag: 1 jaar schade vrij :D

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik rijd al 5 jaar schadevrij op mijn foxie.....en die neem ik allemaal mee schijnt het 8) :+

18. El Jazzaff

El Jazzaff Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hahaha... Grappig, €130,- per jaar aan wegenbelasting... Kom ik aan met mijn €111 per maand!:emo:

Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik betaal ook 400 euro per jaar :'-( Verzekering valt gelukkig wel mee met 24 euro per maand.

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Rij je een 20-tonner diesel ofzo? 8)

Nog een maand en dan heb ik 5 jaar m'n rijbewijs. Dan val ik buiten de risicogroep als ik het goed heb, en dan ga ik er vanuit dat m'n premie zeker omlaag gaat.

Ik heb wel wa+beperkt casco btw :)

Laatst bewerkt: 20 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina