1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Wie zegt dat alles snel moet? Grotere motor rijdt gewoon fijner. Leuk dat je geen 250 wilt rijden, maar je moet met je 3 pitter wél je inhaalacties inplannen en als dat gaatje waar je tussen wou net niet meer kan, dan ben je het hele momentum kwijt en kan je de aanloop om je iets tragere voorganger voorbij te gaan weer helemaal opnieuw inplannen. Leuk.

En vaak valt het verbruik van zo'n auto nog mee ook, omdat je i.t.t. een sterkere auto constant met je voet op de bodem zit. Vind het rijplezier en mijn 1 op 14 best meevallen tegenover die 1 op 18 van jou ;)

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Mijn cuore 3 pitter doet 't prima, ook op de snelweg :) En het gebakje is zo klein dat ie overal tussen past ;)

Hij doet 't btw weer goed na vervangen van bouchies, luchtfilter en het schoonmaken van het luchtfilterhuis en die verstopte slang.

En wtf @ auto kopen die je niet kunt betalen? Serieus, als je leest hoeveel jongen gezinnen en jongeren in de schulden zitten :{ En dan lees ik hier dat er auto's van 11K gekocht worden om die met 170 euro per maand 4 jaar af te betalen. Serieus, koop op je 18e gewoon een suzuki alto voor 800 euro.

Laatst bewerkt: 13 apr 2010
  3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die mij 6 keer in de maand laat staan terwijl ik 160 km per dag reis.....;)

Het is even kut dat ik geen leaseauto krijg, maar daar is niets aan te doen ;)

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Je hoort mij niet zeggen dat je op je 18e geen auto van 10K+ mag kopen, maar zorg dan dat je dat geld van te voren hebt. Ga niet een aanbetaling van 2k doen om vervolgens 4 jaar krom te liggen om je auto af te betalen. Helemaal omdat het aantal jongeren / jonge gezinnen steeds dieper in de schulden raken.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Eens. Je moet een balans vinden :). Elke keer een stapje groter /luxer is veel leuker dan in 1x al een monster hebben.

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ooit in een Aygo gereden? Gok van niet. Die dingen zijn erop gebouwd om fatsoenlijk en zuinig te rijden en wegen dus ook geen reet. Dat 3pittertje krijgt hem prima van zijn plek, en ook op de snelweg gaat inhalen prima. Ik vind het tof voor je dat jij wel een dikke bak hebt, en ik ben enorm blij dat ik dat niet heb. Je hoeft mij niet te overtuigen dat inhalen met mijn auto moeilijk is: Ik weet namelijk dat dat niet zo is. Ik rij er al een poosje in...

Heb hiervoor een 1.6 GLi gereden (Mitsubishi Colt) en die haalde nét 1 op 11. Deed ik nog kalm aan ook...

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou ik wel, maar om nou meteen een Aygo als "Kart" te bestempelen...Nee totaal niet

Die 3 cilinder maakt i.m.o. ook behoorlijk wat lawaai.....

8. DON EL CORLEONE

DON EL CORLEONE INDO PRIDE

Leuk Bevonden:
    0
    Naja ik ben begonnen met een CRX uit 1990, met roestplekken/gaten, daarna ben ik overgestapt op een seat leon , en nu een golf IV maar het is beter idd om rustig te beginne, dan al gelijk een monster/dikke auto te hebben vind ik ..

9. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Gast wat zit je nou te lullen, je kent heel mijn situatie niet. Ik heb gewoon een baan waarbij ik dat kan betalen hoor, ook nog als ik over een tijdje huur moet betalen voor mijn huis dus hou daar maar meteen mee op.
    En een suzuki alto voor 800 kopen dan maar? Zoals killaz zegt eentje die je altijd laat staan, waar de roest instaat en waar je elke maand zo 100 euro aan onderhoud inpomt? No thanks ;)
    En zoals killaz al zei; al rij je elke dag voor je werk en daarnaast ook nog prive, dan wil je gewoon een leuke auto die confortabel zit/zuinig rijd en niet veel onderhoud nodig heeft.

En nee dat hoeft niet perse een nieuwe auto te zijn van +/-11k maar kan ook een mooie wagen uit 2000/2001 zijn voor 3000-4000.

10. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat rij jij dan striker? en ook ben ik het wel met je eens.

11. JeePee

JeePee Guest

Onzin dat je stilstaat als je een oude auto haalt. Die Jappen van toen hebben minder kuren dan de auto's die nu van de band rollen. En mocht je onverhoopt toch pech krijgen, dan is alles prima zelf te doen, terwijl je nu je auto een week kwijt bent bij de dealer. Lampje vervangen? Ik gok dat je eerst het hele voorfront eruit moet halen voordat je daar bij kan. Je mag al blij zijn als de peilstok niet onder een of andere kap geplaatst is waar een speciale sleutel voor nodig is :+

Dat sommige mensen nu pech hebben met een 2de hands aankoop kan natuurlijk. Maar een auto uit ±'95 hoeft echt niet vaker stil te staan dan eentje uit 2003.

@ Ethereal,
    Nooit een Aygo nee. Wel een aantal 3 pitters of auto's met hetzelfde vermogen. Die kennis, samen met de specs van de Aygo, zeggen mij genoeg over het rechtelijn plezier van dat ding.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2010
  12. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Nu nog een Gazelle Imperal 8)
    Ben opzoek naar mn eerste auto dus ;)

helemaal mee eens, mede om die reden dat ik eigenlijk toch voor een wat 'oudere' auto ga, kan ik (mijn schoonpa*)) er nog wat aan kan klussen :p

Edit: plezier heb ik al in een auto als ik droog van a naar b kom, heb ik echt geen superbolide voor nodig ;)

13. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Vermogen zegt lang niet alles. Rijplezier is ab-so-luut niet uit te drukken in PK's, vermogen, nM's, koppel of wat dan ook! Aygo was niet voor niets Top Gear auto van het jaar een paar jaar terug. Maar hey, jij rijdt liever in een beresnelle benzineslurper met veel PK's (hetgeen overigens prima is!!), ik liever in een leuk klein zuinig wagentje dat ook leuk meekomt. Over smaak valt niet te twisten! :thumbs:

14. JeePee

JeePee Guest

Plezier is uit te drukken in PK/koppel, óf in wegligging. En in beide is de Aygo ondermaats. Begrijp me niet verkeerd: aardig auto'tje voor woon/werk verkeer in een dorp, maar daar houdt het ook echt op. Snelweg is een hel met dat ding. Laat staan iemand inhalen terwijl je hem in de 5 laat staan. 8)
    Tevens heb ik geen beresnelle benzine slurper. Tegen de tijd dat ik 100 rijd zit de veyron al op 200km/h + en vind ik 1 op 14 nou niet echt spannend (oke, afgelopen maandag op 't circuit deed hij 1 op 5, maar dat is een uitzondering :+).

15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Voor mij is plezier ook uit te drukken in comfort, lekker zuinig kunnen rijden, geen wegenbelasting betalen en lekker droog van a naar b tuffen. Daar heb je echt geen hoge PK's/koppel voor nodig hoor.

16. Remco

Remco Guest

Hoezo? Je kan heus wel iemand inhalen hoor. Jij bent gewoon iets te 'race-achtig' ingesteld.

17. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik rijd een Golf 2 uit '89 die geen roest, deuken of lakschade vertoond. Hij heeft inmiddels 291.000 brave kilometers op de teller, brengt me al een behoorlijke tijd van a naar b, bied minstens net zoveel comfort als een Aygo, heeft me nog geen enkele cent onderhoud gekost, rijd 1 op 14 en kost slechts €45,- in de maand aan verzekering + wegenbelasting.

Wat ik er voor betaald heb? €600,-. Als er iets stuk is, kost dat dus maximaal €600,-. Daarnaast, reparaties kosten geen drol als je een vriend hebt die monteur is, zelf een beetje handig bent en via Google een autosloperij kan vinden. Een nieuwe motor kopen, ophalen en installeren zou me net €150,- kosten!

Kortom voor het geld, kun je echt niet goedkoper rijden. Het excuus dat een nieuwere auto minder snel kapot gaat, is gewoon niet waar. Daarnaast kun je niets meer zelf doen, zijn de onderdelen duurder (Geen sloop onderdelen) en ben je de auto makkelijk een week kwijt ter reparatie mocht dat nodig zijn.

Echter, als iemand me een 206 uit 2000 te ruil aan zou bieden, zou ik het per direct doen :).

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    weet je dat zeker? ik heb een 206 uit 2005 en ben het afgelopen jaar al zon 1500 euro kwijt geweest aan dat ding.

(moet ik er wel bij zeggen dat ik niet handig ben, geen vrienden heb die monteur zijn en bij god niet zou weten waar hier een autosloperij is)

19. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik denk niet dat je daarop veel kan besparen. Voor zulke jonge auto's zijn er nog weinig sloop onderdelen. Daarnaast kunnen handige vrienden ook weinig doen aangezien je apparatuur nodig hebt wat vrijwel alleen een officiele dealer heeft staan.

Toch zou ik het doen :p.

20. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Gast, ga anders even lekker een stukje rijden. Wat een gelul zeg! Plezier uit te drukken in PK/koppel? Kom op zeg. Zoals ik al zei: Smaken verschillen, en rijplezier is voor iedereen anders.
    Vind het prima dat jij mijn auto minderwaardig vind, maar jij vertelt me dus hier dat het onmogelijk is om plezier te hebben in mijn auto. Bijzonder! Had vandaag toch echt plezier in het beestje, maar ik zal het dan wel verkeerd gevoeld hebben. Dat kan namelijk niet volgens jou. :emo:

En ondermaats? Naar wiens maatstaf? Je zegt zelf nog nooit in een Aygo gereden te hebben. Hoe kun jij dan in godsnaam oordelen over de wegligging? Snelweg een hel? Ik rij dagelijks zo'n 50 km snelweg, geen enkel probleem.

Laatst bewerkt: 13 apr 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina