1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Natuurlijk kan dat. Mijn zus heeft ook plezier in een auto als ze zonder afslaan en zonder vieze lucht van een koppelingsplaat weg is weten te rijden. Ligt er maar net aan wat je gewend bent ;)

Je hoeft geen Piet Toyota te heten om te weten dat een Aygo niet zo strak op de weg ligt als een Clio RS maat.

2. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Genoeg auto-ervaring om te weten waar ik plezier uit haal. Ook genoeg auto's gereden om te weten waar ik het over heb.

En een Clio RS weer niet zo strak als een Formule 1 auto, zo ken ik er nog een paar.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Om even in te haken Ethereal, jij kwam met de vergelijken met een kart hoor ;)

4. DON EL CORLEONE

DON EL CORLEONE INDO PRIDE

Leuk Bevonden:
    0
    geheh t gaat ook echt nergens over hier :$. koop ook een golf 5, dan heb je een mooie, sportieve, redelijk snelle & fatsoenlijke auto.. vind ik dan :p

Trouwens @ JeePee , zou je een keer willen racen tegen mij ? \o/

Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  5. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien maar iets minder autoprogramma's kijken waar ze ferrari's lambo's en porsche's testen. Met een aygo kun je prima rijden. En wie bepaalt wat ondermaats is? Ik denk dat het belangrijker is of een auto lekker stuurt, of er lekkere stoelen in zitten, goede geluidsinstallatie. Veel pk's zijn leuk maar ook niet meer dan dat.

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Weet ik, blijf ik ook bij! Als je op die verlaten binnenweggetjes lekker door de bochten rijdt ligt dat ding als een blok op de weg! Stuurt strak, reageert snel, heerlijk... Vandaar die vergelijking :) Maar het gaat mij erom dat je een auto niet als ondermaats kunt bestempelen omdat hij wat minder PK's heeft, en zeker het rijplezier daar niet aan kunt koppelen!

Gisteren ook. Muziek hard, zonnebrilletje op, verlaten weggetjes met veel bochten... Als dat geen rijplezier is weet ik het ook niet meer!

Amen!

7. JeePee

JeePee Guest

Maar die heeft geen startmotor en daar rijd je niet voor een kleine 25k in rond ;)

Altijd :+ Wat voor blok had je erin liggen? TDI?

Kijk die stoelen. Als je iets te hard aan je stuur draait lig je al ongeveer in je deur of op de stoel naast je 8)

Maar goed. Win dit toch niet. Mr. Aygo beweerd dat het ding een kart is en als een blok op de weg ligt. Dan heb je of geen ervaring of je kan gewoon niet rijden :+

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ik rij inmiddels meer dan 10 jaar auto, ervaring zat lijkt me. En heb je nou gewoon teveel benzinedampen gesnoven om te zien dat ik het over het GEVOEL heb!? Ik heb nooit beweerd dat het een kart is. Mijn Aygo heeft namelijk 4 deuren, dat heb ik bij een kart nog nooit gezien.

Is het dan werkelijk zo moeilijk te accepteren dat er niks mis is met de wegligging van een Aygo? Van iemand die er ook daadwerkelijk in rijdt? Of dat een ander lol kan hebben in zo'n wagentje? Plezier linken aan PK's.. Dat is hetzelfde als dat je geen leuke films kan kijken op een 90 cm televisie. ("Ja maar je TV is te klein, dus daar kun je geen plezier mee hebben!").

Maargoed, ga jij lekker nog een stukje racen, oh grote alwetende!

Voor de liefhebbers:

\o/

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Je kan op z'n minst proberen te beseffen dat niet iedereen dezelfde eisen aan een auto stelt. Heeft niets te maken met ervaring of rijvaardigheid. Misschien dat je dan wat makkelijker je punt duidelijk kan maken. Rijplezier is voor iedereen anders, al kun jij je dat echt niet voorstellen, het is echt waar.

De vraag die niet gesteld mocht worden....

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vraag dat nou niet!!!

Nu krijgen we een betoog over zijn fiesta xsri 16 kleppert die sneller gaat dan svennies zijn Mazda! :+

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Oeps,

Opgelost......:9

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik vind 'm leuk! Buurman had er ook jaarte 1 maar hij heeft hem nu ingeruild voor een nieuw Ford Fiestatje. :9

Mijn Swiftje is ook echt niet snel (absolute max 140-150, 0 naar 120 in een minuut ofzo). Maar het gevoel dat je krijgt wanneer je er in rijdt is gewoon prima :D. En voor 35euro zit de tank vol, hij houdt me droog en als ik hem niet te lang stil laat staan in de winter werkt hij ook altijd.

De Ford Focus van mijn ouders vind ik dan weer enorm saai en zwabberig om in te rijden, terwijl hij absoluut meer pk/koppel/weet ik veel wat heeft. Alleen al die overdreven stuurbekrachtiging is bah.

13. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stuurbekrachtiging kan je instellen, wij hebben ook het huidige model gehad.

14. JeePee

JeePee Guest

M'n ma heeft ook meer dan 10 jaar rijervaring. Ze is alleen nog nooit harder dan 25 over een rotonde gegaan en een auto die strakker ligt dan een Fiesta MK6 is ze nog niet tegen gekomen. Ervaring zat dus, maar weinig basis om te oordelen over wegligging ;)

Daar zou het probleem kunnen liggen inderdaad :+ En uiteraard hebben we het over gevoel. Ik zou eens gaan karten of in een auto stappen met veren zo stijf als steigerpijpen. Dan komen we nog eens terug op kart-gevoel.

NOU! :+
    Als ik moet afstappen van m'n HD beamer thuis en een film kijk op 90 centimeter dan heb ik er duidelijk minder plezier aan. Hoe goed de film ook is, hij is beter op 2 meter

Waar is svennies? Ik heb hem gemist :+ Maar om Cyrax z'n vraag toch te beantwoorden: ik rijd een XR2i'tje. Nu inderdaad hopen dat hij het niet leest :+

15. DON EL CORLEONE

DON EL CORLEONE INDO PRIDE

Leuk Bevonden:
    0
  16. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1.3 4bak :+

17. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Achja de een haal plezier uit een 'snelle' auto met zeer goede wegligging en vering zo hard als steen. De ander zou zeggen dat je daar totaal geen comfort in hebt. Kan ook een goed betoog houden over het punt dat je uiteindelijk (in verkeer) niets sneller bent met zo'n auto.

De ander heeft liever een degelijke, comfortabele auto. Misschien iets minder snel en iets minder grip, maar hee je hebt meer dan voldoende grip om er vlot mee te rijden. En de hoek om 'gooien' kan je wel met zo'n kleine bak. En hij ziet er leuk uit.

Wat een onzin dat de een beter is als de andere. Ik ga zelf ook voor comfort en ik vind zelf kleine auto niets. Een grote(re) motor stel ik wel op prijs. Ik heb zelf een Volvo 850 2,5i sedan. Goedkoop kunnen krijgen, wist geschiedenis en was niets mis mee. Rij er nu zo'n 5 jaar mee en eigenlijk geen echte problemen mee gehad. Niet snelste, ook niet sloomste. Wel zeer comfortabel en toch wegligging waar niets mee mis is. Beetje tussen weg van 2 bovenstaande uiterste?

18. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Roesten die Fiësta's niet zo erg? Ik meende wel eens gehoord te hebben dat de roest tegenwoordig echt overal zit op die dingen.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    wat zijn die witte velgen echt belachelijk onder zo'n auto zeg:emo:

20. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik voel dat er een "discussie" zit aan te komen:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.