1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dashboard is wel vet.:D

2. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook het enige.. niet echt moeders mooiste.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Mitsubishi Carisma 1.8 GDI?

Contract is ondertekend en ik zoek een comfortabele auto met weinig km's om mij een jaar of 2 naar utrecht te karren :+

Die carisma's rijden best lekker en die GDI's zijn nog redelijk zuinig ook (1 op 15)
    Daarnaast zijn er zat te vinden met NAP en tussen de 100 en 120 duizend KM

Iemand ervaring met gebreken en dergelijke?

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    schoonpa heeft jarenlang een mitsubishi gereden en enige onderhoud was nieuwe olie!
    5 jaar mee gereden en 80.000 gelopen, niets aan het handje, prima auto's!

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Mijn vader heeft die auto, heerlijk ding. Nog geen echte gebreken gehad. Alleen afgelopen halfjaar verloor ie elke keer toeren bij stilstand, kwam door een beetje aanslag aan de gaskleppen. Ook niet echt noemenswaardig dus! Wat ik zelf alleen irritant vind ik dat ie als de motor nog koud is wat onrustig is op de eerste 2 versnellingen, maarja, de motor is ook in 10 minuten warm natuurlijk.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Al met al een best veilige aankoop dus :cool: :)

Iemand ook ervaring met de diesels?

7. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    waar ik het over had was volgens mij een diesel :confused:
    nu ga ik twijfelen :p

8. DiggyDoag

DiggyDoag Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wel een van de eerste fatsoenlijk ogende hybrides! Is ie nog wel sportief genoeg of blijkt dat een dealbreaker?

9. JeePee

JeePee Guest

Waarom in vredesnaam voor een IMA kiezen als je sportiviteit wenst?

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zeker wel sportief genoeg, kwa vermogen is het net een 1.8 motor van 5jaar terug terwijl het eigenlijk maar een 1.5 blok is. Vooral als je een sportieve auto wil maar niet de kosten. Auto koop ik niet hoor, geen geld voor maar ik kon een proefritje maken dus waarom niet?!

IMA is ontzettend fijn, de electromotor neemt de taak van de verbrandingsmotor niet over maar helpt juist wanneer er aanspraak wordt gedaan op het vermogen, zoals optrekken. En waarom zou je ervoor kiezen? Omdat het momenteel de sportiefste auto met A label is en je hoeft geen wegenbelasting te betalen.

11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Foeilelijk is beter uitgedrukt. Wat een gezwel op wielen is dat.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik vind het wel wat hebben!

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    De voorkant is echt geil.. maar dan zie je die achterkant :x

15. JeePee

JeePee Guest

Ik doel meer op het feit dat als je echt sportief rijdt, zo'n IMA helemaal niet genoeg kan chargen om voortdurend een assist te geven. Daarnaast vervangt de elektromotor wel degelijk (deels) de verbrandingsmotor. Ferrari pakt een V12 en gooit daar nog een elektromotor boven op. Honda wil eigenlijk een 1.8, maar vanwege de assist van de elektro gaan ze daarop inleveren en komen ze met een 1.5 aanzetten.

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt gelijk, maar als je sportief rijd dan moet je vaak ook (hard) afremmen, dan laad de batterij ook goed bij (je kan zelf zien wanneer de batterij bijlaad en hoeveel tijdens het rijden) en als die toch leeg is rij je een stukje snelweg dan is die batterij zo weer vol.

Honda had er een 1.8 v-tec blok in kunnen gooien maar dan had de auto een C label gehad ipv A label, denk dat dat de insteek is geweest bij het ontwikkelen van deze auto. Maar ik denk dat in de toekomst nog wel meer motorblok opties komen aangezien er meer dan genoeg ruimte over was onder de motorkap. Misschien wel een R uitvoering met 210 pk :cool:

Dat had ik ook idd toen de dealer een paar week geleden een folder liet zien. Maar in het echt ziet het er al een stuk "beter" uit.

Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  17. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Is het neusje trouwens niet gewoon gejat van de Scirocco.. ik dacht eerst even dat het die auto was toen ik dat plaatje snel zag.

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Lijkt meer op een auto uit eigen huis, namelijk de Insight (wel full hybride)

Kontje is een soort verwijzing naar de oude CR-X

19. Remco

Remco Guest

Ook al zo'n lelijk poepding 8)

20. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    auto heeft 125 pk. dat is toch genoeg. kun je ook gewoon sportief mee rijden hoor. geen wegenbelasting is ook wel lekker. en echt racen doe je toch op een circuit

Laatst bewerkt: 26 mei 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina