1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Voor rond de 1000 euro? :+

2. JeePee

JeePee Guest

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Haha, die is wel geniaal (en infinite mooier dan die Fiesta :+)

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Is zo een auto nou nog duur met de vaste lasten? Want hij is nog net geen old timer.

5. JeePee

JeePee Guest

Wat zal 't zijn? Euro of 30,- p/m aan belasting, euro of 50,- aan verzekering (als 19 jarige, alleen WA)? Zoiets denk ik.

6. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Verzekeren gaat op m'n pa waarschijnlijk, maar is zo'n auto nou niet duur in onderhoud, en is ie betrouwbaar en enigzins zuinig?

7. JeePee

JeePee Guest

Zuinigheid ligt aan je rechtervoet en snelweg of binnendoorweggetjes. Maar 1 op 12 zal te halen zijn. En onderhoud kan ik van een E30 niet zeggen, maar ik verwacht niet dat het veel meer gaat zijn dan een Fiesta. Ford kennende eerder minder eigenlijk :+

8. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
  9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die Clio ziet er iig al beter uit dan die Fiesta 8)

10. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe het er uitziet vind ik niet echt superbelangrijk. Waar het om gaat is dat het goedkoop rijdt, liefst in alle opzichten.

11. JeePee

JeePee Guest

Daar ga je pas onderhoud aan hebben ;)

Waarom die E30 niet dan?

12. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Hoezo dat? De kmstand is toch niet echt hoog? Hij is pas apk gekeurd..

En die E30..tjah, 1 op 12 vind ik niet echt goedkoop + bij zo'n ouwe auto ben ik toch angstiger voor kosten.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    BMW onderdelen zijn ook alles behalve goedkoop..

14. JeePee

JeePee Guest

Maar het is wel een oud type Clio :+ En pin je nooit vast op APK hè. Als je ziet met welke mankementen sommige, zelfs mijne, door de APK zijn gekomen, dan wordt je niet vrolijk 8)

Maar 't rijdt wel leuk. Zeker als het wegdek wat gladder is :) En je kan pech hebben, maar ik denk niet dat je met die BMW meer kwijt bent aan onderhoud dan de overige boodschappen autootjes.

15. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Net ff met een neef gebeld die een garagebedrijf heeft, en hij raadde me sterk aan iets Japans te kopen, omdat dat relatief weinig kapot gaat en goedkoop in onderhoud is. Dus ik kijk nu naar zoiets:

http://link.marktplaats.nl/360959659

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Is jouw neef Japans ofzo? Waarom zou een degelijke Duitse bak meer kapot gaan dan een goedkoop Japans blik?

Ik heb al 4 jaar geen 1 enkel onderdeeltje hoeven vervangen op mijn Corsa.
    Hij rijdt 1 op 17, en ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 2.000€ met 45000 km. Oftewel, gewoon beetje goed zoeken.

17. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Nee hij is niet Japans. Hij zei ook, een Europese wagen kan net zo goed zijn, maar zijn ervaring leert dat Japanse auto's minder vaak grote gebreken hebben dan bijvoorbeeld Renaults, Volkswagens, Fords etc. Daarbij komt dat vaak onderdelen van Japanse auto's goedkoper zijn.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ford is Amerikaans.. ;)

En Volkswagen is echt wel degelijk hoor. In mijn perceptie is Duits degelijk en Japans goedkope massa. Maar ik heb er dan weinig verstand van he ;).

19. JeePee

JeePee Guest

Erm... die Mazda is eigenlijk gewoon een Ford.
    Of zou je die witte Fiesta MK4 waarmee je als eerste kwam:

Vanwege je neef toch graag inruilen voor deze 'japanner':

Nee hè? Is ook gewoon dezelfde auto. Afgezien van de grill dan.
    Het klopt opzich wel wat je neef zegt. Japanse auto's zijn betrouwbaar. Maar Mazda's niet.

@ Tyrant,
    Ford in Amerika maakt Mustangs en GT40's. Ford Europa maakt Fiesta's en Ka's. Ford Europa is puur Duits/Engels.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2010
  20. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    No shit, wat ik bedoelde is dat een Ford net zo lang mee kan gaan als een Japanner ;)

En wat ik ervan meegekregen heb is dat Duits wel degelijk is, maar dat onderdelen vaak aan de prijzige kant zijn. Maakt niet uit als ie niet kapot gaat, maar mocht dat wel gebeuren dan is dat natuurlijk nogal jammer. Verder maakt het merk mij niet zo bijster veel uit, als ik er maar zonder veel kosten te maken in kan rijden. Op dit moment kijk ik naar bijna alle kleine betaalbare auto'tjes die er zijn.

Laatst bewerkt: 26 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina