1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hmm, zoiets zeiden ze bij de garage ook, moest rekenen op 1500 euro ls het tegenvalt en er een andere bak in moet. Dat zou dan een gereviseerde bak worden , geen sloopbak. Dat kon ook maar dan is de garantie weer minder

2. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja gewoon een ruilbak halen , dus je oude kapotte inleveren en een gereviseerde meenemen.
    Zit gewoon zoveel maanden/kilometers garantie op.

En ja de (s)dealer is idd altijd aan de dure kant , al geinformeerd bij een onafhankelijke bovag dealer?

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat zijn leuke auto's om mee te beginnen.
    Heb nu ongeveer 3maanden m'n rijbewijs en krijg helaas niet zovaak de auto van m'n pa mee omdat het een dure grap word als ik die inelkaar rijd.
    Dus nu wil ik gaan kijken voor een auto voor mezelf.

Wat zijn dingen waar je zoal op moet letten?
    Wat zijn prettige auto's om mee te beginnen?

Gezien ik nog niet zo heel lang m'n rijbewijs heb vind ik het zonde om nu al aan een wat duurdere auto te beginnen. Heb een budget in m'n hoofd van rond de 1500 en maximaal heb ik er momenteel 2000 voor over.
    Is dit een reëel budget en wat kan ik voor dit budget verwachten?

Ik kan van een collega van m'n ma voor 900 euro een Cadet overnemen.
    Haar vriend is automonteur geweest en heeft deze altijd zelf onderhouden, dus ik neem aan dat dit gewoon goed zit. Verder ziet ie er ook netjes uit, alleen voordat ik meteen hals over kop dat ding koop wil ik ook nog wel even weten wat er nogmeer zoal te verkrijgen is.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik ben voor 2600 euro tegen een 8 jaar oude clio diesel aan gelopen :+
    Een Kadett zou ik zelf niet kopen, voor 2000 euro heb je ook een nieuwer model Corsa.

5. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd een kadett is erg roestgevoelig en toch al weer wat ouder.

Ik zou zelf voor een Duitser of Japanner gaan.
    Bijvoorbeeld.

Golf2
    Suzuki baleno
    Toyota starlett.

Betrouwbaar en makkelijk te doen voor je budget :)

6. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij een Toyota Starlet van mijn ouders.

Die is 14 jaar oud (uit 1996), en heeft nooit groot onderhoud gehad.

Alleen wat kleine dingen zoals een nieuwe accu erin, en hij verbruikt wat meer olie.
    Een topauto!

Deze is het:

Laatst bewerkt: 2 okt 2010
  7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    hèhè toevallig, ik heb rond dezelfde tijd me rijbewijs gehaald en ben nu ook op zoek naar een auto, voor ongeveer hetzelfde budget.
    Ik heb als redelijk verassende tip de Daihatsu Charade meegekregen. Schijnen lange mensen in te passen (ben zelf 1.98 ), goedkoop in onderhoud en ondertussen redelijk vlot. Enige nadeel is dat ze vaak lelijk zijn, alleen de rode is mooi:+ Binnenkort ergens proefrijden(zitten) in zon`bak.

Laatst bewerkt: 2 okt 2010
  8. JeePee

JeePee Guest

Big mistake!!! Auto's van 'kenners' zijn vaak de slechtste haha. Kleine mankementen, zoals bijvoorbeeld trillingen in het stuur of slecht schakelen of weet ik veel wat, worden door de gewone mens vaak als 'niet goed' ervaren en gaan daarom direct ermee naar de dealer. Terwijl de automonteur denkt 'ach, versleten ophangrubber, daar kan ik nog wel ff op door rijden'. Sleutelen doen automonteurs vooral in de week voordat de auto richting de APK keuring moet ;)

En wat is leuk? Tik gewoon 2000 euro in op marktplaats, zoek op 'auto' en ga een uurtje scrollen. Kom je ongetwijfeld iets leuks tegen, welke je vervolgens hier kan posten om tips over te krijgen ;) Want er zijn teveel prettige auto's om mee te beginnen en teveel dingen waar je zoal op moet letten.

9. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Damn liep ik hier laatst te verkondigen dat mijn nieuwe leasebak de alfa mito zou worden.
    Gaat helaas niet door.. de centenario uitvoering stopt per januari en daardoor moet ik te veel betalen voor de extra's die ik toen er gewoon bij kreeg.

Dus op naar de volgende:
    Dan maar sport inwisselen voor comfort.

De nieuwe Astra (Cosmo uitvoering):
    Buitenkant:
    Interieur:

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Uh die rode is geen Cosmo uitvoering :9, da's de GTC Paris concept.. :+
    Een Cosmo editie is volgens mij alleen verkrijgbaar in de station variant.

Toch?

11. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Station is een groot woord..
    http://www.rijtesten.nl/test/479/opel_astra_17_cdti_cosmo.html

Heel wat anders als je GTC foto's jammer genoeg

12. Arie MVP

Arie MVP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er een auto te kopen met een budget van 1000 euro? Of ben je dan altijd de klos, en koop je pure bagger?

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Geluk hebben. Je moet maar net een goede vinden voor dat geld.

14. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Hoeft niet, als je maar niets eist. Heb zelf een cuore van €1100 (aanschaf). Zijn motorisch erg goed, loopt tussen 1:18 en 1:20. Kost niets in verzekering en wegenbelasting (636kg).

edit:/

Moest wel keer wiellager vervangen btw.

Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk dat dat ook het soort auto is waar je naar moet zoeken als je voor weinig geld iets wilt hebben.

zo jong mogelijk en dus kom je terecht bij auto's met een zo laag mogelijke nieuwwaarde. Dat zijn meestal ook de autos die het goedkoopst in onderhoud zijn mocht je toch nog wat krijgen

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Maat van me heeft 2 jaar geleden een Lantra gekocht voor 450 euro, 40.000 km later nog niks mis mee, wat opzich wel een wonder is 8)

Ding stinkt alleen als de tyfus, maar komt gewoon door de apk. :)

17. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hah! ik had gelinked vanaf de opel site en dat waren alleen de zwarte astra uitvoeringen haha vreemd hij lijkt nu inderdaad naar de gtc te linken.

Maar Cosmo is ook in de gewone variant te krijgen, hij is namelijk al besteld ;) moet alleen nog veelste lang wachten tot februari.
    GTC had ik inderdaad graag gehad maar die gaat waarschijnlijk niet binnen mn leasebudget vallen.

Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Oh vaag van die foto's.. :) Op de site van Opel zelf kon ik in de configurator geen cosmo uitvoering kiezen bij de normale Astra's, daarom dacht ik het, want die versie ziet er wel behoorlijk compleet uit!
    //edit nu wel, vaag.. :9

19. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Na 2,5 jaar in mijn Daihatsu Charade te hebben rondgereden is het nu toch tijd voor een andere auto. Charade is overigens niks mis mee. In 2.5 jaar alleen een accu vervangen die de eerste week na aanschaf het begaf. Aangezien hij nog in de BOVAG garantie viel werd deze gratis vervangen. Met 14 euro per maand aan wegenbelasting heeft hij mij niet echt veel gekost. Auto heeft leuke velgjes (14"inch) en een achterspoiler. Het verbruik was op de snelweg zeker niet slecht: 1:17. Al met al veel plezier mee gehad! Leuke beginners auto voor een leuke prijs!

Dé Charade:

Nu aan het kijken voor iets nieuws. Zelf zit ik te denken aan een Opel Astra of Vectra voor zo'n max 6500 euro. Beetje sportief natuurlijk, al wil ik geen pimpbak met allerlei toeters en bellen. :+ Zijn er hier toevallig mensen die mij kunnen vertellen of 1 van de 2 auto's een beetje een goede keuze is en wat de voor en nadelen er van zijn? Heb al wat reviews gelezen maar hoe meer info ik voor mij kiezen krijg, hoe makkelijker (of moeilijker 8)) de keuze.:)

Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  20. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vandaag langs wat dealers gegaan om auto`s te passen, ook nog even in een Charade gezeten. Zit met me benen tegen het stuur aan, maar dat is bij zo`n beetje elke auto het geval. Moet maar eens proef gaan rijden in een Charade :)

Mooie Charade heb je trouwens, de meeste zien er niet uit, maar die van jou is zéker ok!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina