1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    :lol:

Altijd de leukste thuis zeker?

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds een week een bachelor, net klaar voor het hele onzin gebeuren met de boete en zo. Ik twijvel nog of ik meteen naar de uni ga of fulltime ga werken. Maar ik ging er wel vanuit dat er op dit forum wel wat "jonge?" fulltimers zouden zijn met een hoger opgeleid diploma, die dus wel de mogelijkheid hadden om een (2de hands?) BMW/ Audi of Mercedes te kopen:)

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een leuke fulltimejob heb ga ik sparen en dan begin ik met een leuke 2de hands BMW oid... Ik weet 't, dan moet ik ook even flink sparen. Zal sowieso wel minimaal rond de 20.000 nodig hebben:)

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Te makkelijk?

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil al heel lang een BMW, met mijn huidige CV heb ik op zich wel een leuke startpositie. Echter weet ik dat een master mijn CV toch weer een stuk dikker maakt en de potentiële toekomstige auto dus ook een stuk "dikker" word.

Heb sowieso geen interesse in een BMW 1 serie, dat vind ik echt onzin. Dan rijd ik liever in een 2de hands Ford Mondeo oid.

6. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Het ging er meer om dat het 'twijfel' is in plaats van 'twijvel'.
    Jij vroeg jezelf af of je meteen naar de uni gaat of fulltime gaat werken.
    En aangezien je twijfel verkeerd had geschreven leek me de uni niet geheel onverstandig.

Daar ging mijn grap. :'-(

7. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik ben ook aan het sparen maar moet ook me hyotheek betalen dus dan blijft er niet erg veel over om te sparen. Had ik de laatste jaren bij me ouders gewoond had ik aardig wat overgehouden. Maar je moet keuzes maken hè ;)

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    hmm stomme typo van mijzelf, ik tik mijn teksten snel zonder dat ik daarna kijk of er ergens een foutje aanwezig is.

Hmm ja klopt, helemaal natuurlijk als je denkt over een erg leuke auto... Zelf ben ik echter al heel lang iemand die vooral uit kijkt naar een dikke auto. Beter zelfs, dat is één van de grote drijfveren achter het studeren etc..

Nu ik toch over autos praat, het is mij gedurende mijn stages opgevallen dat veel mensen gewoon weinig geven om een leuke auto. Ze nemen genoegen met een Opeltje, heel misschien een Volkswagen.. Niet dat er wat is met deze merken, maar ik zie een auto gewoon als je representatie op de weg. Net zoals dat je wilt dat je huis of de inrichting daarvan wat over jezelf zegt. Los hiervan vind ik autorijden ook echt super leuk.. Vaak genoeg ritten gemaakt met m'n 2de hands Volvo (die ik niet meer heb) of met de autos van mijn ouders omdat 't gewoon leuk is om rond te rijden _o-

Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Heb wel een leuke fulltime job (sinds een half jaar), maar geen BMW en die zal ik ook nooit gaan kopen 8)

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Vertel, wat ga je dan wel kopen? Er is ook niks mis met een mooie Volvo, een sportieve Alfa Romeo (en dan niet de mito:x/ toevallig gisteren nog een recensie over gelezen), of leuke Chevrolet =)

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Joh, zet die BMW aspiraties eens uit je hoofd. Verder dan een 1-serie in de lease kom je niet met een bachelor of zelfs een master. Tenzij je 20 ruggen heb gespaard in je studenten tijd.

Er zijn echter maar heel weinig studenten die dat bij elkaar hebben gespaard.....

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil er dus eerst even voor sparen op het moment dat ik dus een leuke fulltime job heb..:):. Met een goed cv kom je dichter bij je "droomauto" dan je denkt.

Los hiervan, een hardwerkende timmerman (om maar eens snel wat te noemen) kan als hij een beetje op de centen let ook een leuke bmw kopen, betekent wellicht wel dat hij geen dure zomervakantie kan boeken maar das met alles in 't leven zo... Keuzes:)

Oh en er zijn ook nog andere mogelijkheden voor de BMW/ AUDI of Mercedes
    - erfenisje?
    - spaarrekening waar al jaren lang geld op wordt gezet door familie?
    - al heel lang een bijbaan en verder een zuinig leven?
    - wellicht een 2de handsje via via met vriendenkorting?
    - etc etc
    (en voor al die punten heb je dus geen eens een goed betaalde fulltime job nodig)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja is leuk, maar je komt over alsof je met je bachelor "wel even" een BMW koopt.
    Er is 1 groot nadeel aan geld verdienen: Het went, sneller dan je lief is.....

(Daarnaast snap ik niet waarom je elke keer dat "Cv" aanhaalt, aangezien je het bij je volgende zin alweer ontkracht)

Het grootste voorbeeld zit hier:
    Ik maak vaak 60 uur in de week, verdien behoorlijk op mijn 21e....maar ik kom nog lang niet in de buurt van een BMW. Waarom? Ik ben gaan samen wonen, koop van alles en leg lang niet genoeg op zij elke maand om over een jaar "even" een BMW te kopen.

Daarnaast hecht je als je samen woont veel minder waarde aan een auto. Ik denk dat Lenny, ook al heeft hij een lease bak, dat wel kan bevestigen.

_0/ Lenny, hoe is het bij de ING :+

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Geen idee, maar dat zullen sowieso buitenmaten zijn en dat zegt me niks. Ik heb in veel van dat soort auto's gezeten en ik pas o.a. niet in de DS3 (wel in de C3, andere basis), fiesta en de corsa. Ibiza en Punto passen prima.

15. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Je cv heeft werkelijk geen reet te maken met welke auto je kunt kopen. Iedereen kan een Ferrari kopen, maar er 1 kunnen onderhouden is het volgende. Ik zou daar eens naar gaan kijken, een BMW is absoluut niet goedkoop om te rijden, dus verdiep je eens goed in de maandelijkse kosten.
    Sowieso vind ik dat je dergelijke auto's in 6 cilinder uitvoering hoort te rijden, maar die zijn kostentechnisch qua onderhoud en verbuik erg hoog. En wat heb je aan een BMW als je vervolgens niet eens een leuk huis kunt betalen omdat die auto elke maand een dikke hap uit je budget vreet? Kijk eerst eens naar een leuk huis, richt het fatsoenlijk in en kijk dan naar een auto. Het is maar een middel om van A naar B te komen hoor.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2011
  16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ach in bepaalde culturen is prestige ook erg belangrijk en dan wordt er erg makkelijk een lening voor afgesloten.

Hoogst onverstandig allemaal, maar daar komen ze vanzelf wel achter denk ik dan. Bijvoorbeeld als je dan een hypotheek wil en ze vragen of je ergens een lening hebt.:9

Iedereen moet het zelf weten, maar ik ben, vind ik, gelukkig verstandig en nuchter opgevoed. Ben reuze tevreden wat ik nu na nog geen halve maand fulltime-time werken al allemaal bereikt en gekregen heb.

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt bijna alsof je tegen mij ingaat omdat je op die manier jezelf gerust probeert te stellen dat je nu niet de auto hebt die je zou willen hebben. Je geeft aan dat ik mijn verhaal ontkracht, echter is zoals ik eerder zei alles een kwestie van keuzes. Zit je in een leuk appartement en wil je daarnaast nog vaak naar Ibiza, dan wordt het geen dure klasse auto. Leef je echter in een leuk appartement en heb je niet de behoefte om vaak op vakantie te gaan.

Je CV heeft niks met je auto keuze te maken, nog even en je geeft aan dat mensen eigenlijk helemaal niet hoeven te studeren omdat iedereen uiteindelijk toch evenveel verdiend. Dat iedereen een Ferrari kan kopen is onzin, veel kunnen het bedrag voor een Ferrari (nieuw) niet bij elkaar sprokkelen.

Dat jij vindt dat een BMW persé V6 moet hebben zegt ook meer over jou dan over de BMW!.. Ik zou al blij zijn met een instapmodel van rond de 35.000...

Leuk verhaal, maar eigenlijk allemaal niet relevant. Lening staat er los van en en dat je nuchter bent opgevoed voegt ook weinig toe. Dat je nuchter bent opgevoed en tevreden bent met wat je hebt kan je ook vertalen naar: je bent ambitieloos, neemt genoegen met weinig (etc)...

18. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Je steekt zelf steeds een kletsverhaal af dat je zelf een geweldige cv hebt en daarom betere kansen hebt om een dergelijke auto te kunnen kopen. Je studie heeft geen reet te maken met welke auto je kunt rijden. Ik ken mensen die absoluut geen opleiding hebben gehad maar wel elke 3 jaar een nieuwe 3 serie kopen.

Als ik een dergelijke premium auto zou kopen zou ik er inderdaad ten volste van willen genieten en ook een flink aantal pk's willen hebben. Ik zou me wat minder premium voelen als ik er door een nieuw tdi van VW uitgereden zou worden bij een tussensprint.

En iedereen kan een Ferrari kopen, die beginnen 2e hands al bij 35k ofzo. Maar het ding onderhouden is een 2e. Beurtjes kunnen al snel oplopen tussen een 3000 en 4000 euro, en je kosten per kilometer zijn dan ook niet mals.
    Maar kennelijk maakt dat voor jou allemaal niet uit, jij kent geen afschrijving onderhoud en vaste lasten, de aankoop is voor jou het enige wat telt.

Leuk hoor een BMW rijden terwijl je in een huurhuisje zit op aardappelkratjes en voor nog geen 500 euro aan meubels hebt. Ik wist (en weet) het wel. :thumbs:

Feit is dat je waarschijnlijk al een volwassen vent begint te worden en door hard werken minimaal de helft van die BMW al op je bankrekening had kunnen hebben. Zoiets heet een droom hebben en er voor willen gaan, niet wachten tot je de juiste cv hebt of die dikke baan. Mensen die echt iets willen bereiken dat gewoon, ongeacht welke hindernissen ze daarvoor moeten nemen. Die wilskracht ontbreekt het jou volgens mij al aan, want een timmerman kan in jouw ogen geen BMW rijden.

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje naar de vorige posts gekeken, en ik zie toch een bepaalde mate van felheid en dingen die gewoon niet kloppen. Logisch dat je geen BMW kan kopen als je in een duur appartement zit met een vriendin waarvoor je van alles moet kopen. Dat een BMW cultuur gebonden is, dat is natuurlijk ook onzin. BMW rijders komen uit elke klasse. En voordat iemand zegt "dat is een naffer bak, euhm nee, meesten die erin rijden zijn dus niet islamitisch). Dat een BMW (om maar even bij één merk te blijven) duur is klopt, dat het onderhoud vergt klopt ook. Maar dat is een duur appartement ook, en een dure hobby vraagt ook om veel geld. Een aantal hier vergeet echter dat BMW te koop is vanaf 30 (mss zelfs goedkoper) tot in de paar honderd duizend euros. Het heeft allemaal met keuzes te maken... En opmerkingen als "studenten kunnen geen BMW rijden?"
    Kijk eens op http://forum.fok.nl/topic/1600544/1/25, genoeg studenten met een leuke BMW. En laat ik nou net op dit moment even geen student zijn!.

Ach, dit forum is eigenlijk een goede weerspiegeling van de Nederlandse weg, veel mensen die weinig om (mooie) autos geven en sowieso weinig ambities hebben. Het niet hebben van een dergelijke auto wordt vervolgens weggepraat met argumenten zoals "bepaalde cultuur, sowieso te duur". Verder heb je natuurlijk ook niks aan een goede opleiding:lol:. Zou ik wellicht ook zeggen als ik niks had aan diplomas of certificaten voor neven activiteiten:eek:.........

Maarja ik heb hier weer genoeg offtopic geluld, hierna zullen nog wel een aantal boze berichten volgen van mensen die een auto alleen gebruiken voor van A naar B, en aangeven dat je niks aan een goed cv hebt en dat het alleen aan komt op hard werken in combinatie met de juiste connecties oid:)

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Toegevoegd in de quote, hopelijk lees je het nu eens kritisch en verdraai je geen woorden!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina