1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat is inderdaad ook een optie. Wil al lang voor mijn motorrijbewijs en motor gaan.
    Als kosten daarvan niet zo hoog zijn, is dat wel aangenaam om te doen. Misschien na auto rijbewijs gelijk voor motor rijbewijs gaan.
     
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb een andere auto gekocht en die word binnen 1,5 afgeleverd. Het gaat om het nieuwe model Renault Clio uit 2006 met 48.000 km op de teller, redelijk luxe uitgevoerd. Ik heb er een uur in proef gereden en ben tot de conclusie gekomen dat dit echt een heerlijke auto is, zelfs in de harde wind was het geen probleem om 160 op de snelweg te rijden zonder er last van te hebben. Alles is goed kwalititatief afgewerkt en voelt heel solide aan. Lekkere dikke deur die dicht ploft, beter dan een blikkerig geluid. Je kunt lui schakelen en de 100pk motor komt goed tot zn recht op de snelweg.

    - Mat zilvere handgrepen
    - Airco
    - Elec. ramen
    - 6 Airbags
    - Centr. Afst. Deurvergrendeling
    - lederen stuurwiel met radio bediening
    - Heerlijke stoelen en zitpositie, stoelen en stuur in hoogte verstelbaar
    - Boordcomputer
    - Licht metalen velgen
    - ABS en dat soort snufjes
    - 1.4 16v met 100pk en 127nm koppel meen ik
    - Zuinige motor
    - Kleur is tussen rood en oranje in metallic


    [​IMG]

    Zelfde model maar dan fellere en andere kleur.
    Mooie auto dacht ik zo maar :)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Mooie auto ja :)

    Ik rijd deze week in een 2008 Seat Leon.....die rijden ook lekker zeg! :)
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2009
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zijn nette auto's idd! Ik rij een VW Golf V GTI met DSG bak.... Echt alles er op en eraan tot en met touchscreen navigatie/video scherm.
     
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wat zou het ongeveer kosten om de auto iets te verlagen? Het gaat me om de rij eigenschappen te verbeteren en hem een wat sportievere look te geven.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Dat ligt er geheel aan wat je wil. Je hebt al verlagingsveren voor minder dan 100,- euro. Kwalitatief goede schroefsets daarintegen zijn te krijgen voor 1000,-.
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Whehe, mijn eerste auto was goedkoper dan dat 8)
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Inderdaad, daarnaast ligt het er aan of je de hoogte zelf wilt instellen en welke auto je hebt.......Net zoveel keus als in eind dempers 8)
     
  9. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt echt aan de auto wat je hebt, heb je beetje simpele auto koop dan gewoon een supersport schroefset van 400 euro:)

    koop zowieso een schroefset want dan kan je op hoogte zetten wat je zelf wil
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Jup. Om maar een iets uitgebreider antwoord te geven:

    De goedkoopste manier zijn verlagingsveren. Dit zijn kortere veren dan wat je orgineel hebt en die kan je alleen voor, alleen achter of rondom doen en daar ben je ongeveer 50 tot 100 euro aan kwijt als je ze er zelf onder zet. Een stapje hoger kom je bij de sportveertjes en dempertjes. De standaard sports ben je ongeveer 300 tot 500 euro kwijt voor 4 setjes (rondom dus) maar ook hier kan je kiezen voor of alleen voor, of alleen achter. Daarna ga je voor de verstelbare dempertjes (richting de 600 euro rondom). Ik beveel je aan eerder een veer + demper te vervangen dan alleen de veer. Een setje rijdt veel comfortabel namelijk wanneer je even niet veel van je auto vraagt. Het een na laatste stapje kom je bij de schroefsets. Voor deze handmatig in hoogte en demping verstelbare setjes rondom betaal je voor een goed merk 1000 euro. Als laatste laat je ze zelf maken bij bijvoorbeeld Reiger ofzo. Kost je ongeveer 8000 euro per veer/demper, maar dan heb je ook wat :+

    Je kan ook alleen je dempers vervangen. Daar wordt hij sportiever van, maar niet lager. Voor nog meer stijfheid kan je een veerpootbrug aanschaffen voor ongeveer 80 euro. Nieuwe velgjes en plakkeriger rubber en je kunt hoeken met je bak :+ Merk hangt of veel vanaf. Zo kan je voor een golfje meer voor minder krijgen dan bijvoorbeeld mijn nogal exclusievere XR2i.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2009
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    onder mijn golf 3 colour concept zit ook een schroefset, alleen geen idee wel merk:+
    onder me Audi TT zal wel iets van een KW komen;)
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Mijn auto'tje is ooit verlaagd en de bandjes zijn van 185 naar 195 breed gegaan, wat inhoud dat bij drempels of maximum druk op één van de voorwielen in een bocht, de bandjes gaan schaven in de wielkasten. Beetje jammer want het is geen gezicht om elke drempel in je 1 of met 1000 toeren in de 2 te moeten nemen. Wil hem dus een paar milimeter hoger hebben en/of net zo stijf alsof er een loden pijp zit tussen gelast. XR2i heeft alleen een andere demperdiameter dan alle andere Fiesta's ever made. Schroefsetje voor een redelijke prijs is dus een pain in the ass.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jeuj vanaf mei is die sloopregeling, ben dan van plan met mijn '95 swift mee te doen en een nieuwere auto te kopen. Krijg er als het goed is dan €1000 voor :) Dat is hij als inruil auto niet meer waard denk ik.
    Budget van de nieuwere auto zal niet al te groot zijn.. max €5000 denk ik. Moet wel zuinig zijn.

    Eens kijken
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lease? Wat voor een uitvoering?
    Ik heb er van de week ook in gereden, en niet alleen is het design werkelijk fantastisch, ook de prestaties zijn echt behoorlijk.. En dan reed ik geeneens een TSI ofzo, maar gewoon een 1.6! Die 1.4 moet je btw wel mijden..

    Als ik aan de vast auto moet weet ik in ieder geval welke ik wil HEBBEN. Kan het alleen niet betalen :p.
     
  15. GomoRra

    GomoRra Guest

    Uhhhh Moet je niet een NIEUWE zuinige auto kopen om in aanmerking te komen voor die sloopregeling?

    Dan kom je er niet met €5000 hoor?
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Helaas was hij niet van mij, ik had hem even mogen lenen.


    Shame dat het wel een 1.4 was.....vond hem op zich binnen de bebouwde kom wel fel....maar boven de 60 mis je gewoon pk's met dat onderstel......

    Doe mij maar een FR of een Cupra :) :thumbs:
     
  17. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja idd, ik wil wellicht ook mijn Hyundai Excel uit '95, met een heleboel mankementen, laten slopen voor € 1000. Maar ik twijfel of ik niet wat langer moet gaan wachten, omdat ze bij succes van de sloopregeling de slooppremie gaan verhogen.

    Je moet dan een auto kopen vanaf bouwjaar 2001, dus dan kom je er al met +- € 3000.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Eh tja ,dat bedoel ik nu ook,ik ben volkomen met je eens, en jij betaald té veel door de schuld van die roekelozen wiens plaats veelal het kerkhof blijkt te zijn....
    En in belgië hangt de hoogte van de premie dan nog af van de plaats waar je woont...

    Als je in een drukke stedelijke omgeving woont zoals wij hier in mechelen die dan nog gelegen is in een nog drukkere driehoek antwerpen ,mechelen en brussel betaal je sowieso méér dan dat je ergens in een achterafdorpje in west-vlaanderen woont ......
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is in Nederland ook het geval. Ik betaal nu 2 euro per maand meer dat ik zou doen als ik nog bij m'n ouders zou wonen (Arnhem in plaats van Dronten die niet eens een stoplicht heeft 8))
     
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Totdat je een keer over dat limiet heen gaat en de dood van vrienden of onschuldigen op je naam heb staan. Zelfs de beste coureur vliegt weleens uit de bocht, dus hoe vaker je de limiet op gaat zoeken hoe groter de kans dat het een keer fout gaat. En dat doen wel meer mensen van onze leeftijd waardoor de premies enorm hoog zijn voor jongeren.

    Klink nu waarschijnlijk als een oude lul. Maar heb nu bijna 2 jaar me rijbewijs en ben al zat debielen op de weg tegen gekomen die zelfs op drukke wegens de meest idiote dingen doen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina