1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Dit is de mijne. Qua luxe valt mee. Geen stoelverwarming, geen elek.ramen (alleen dak)geen airco...

Bandjes zullen snel gaan ja. De rest kan er wel tegen. Je moet zo nu en dan even 'afkoelen' omdat anders de remvloeistof aan de kook kan slaan e.d.

2. GomoRra

GomoRra Guest

Ja dat dacht ik ook:p

Maar dan zou je toch voor lul rijden met een ford fiesta :p

Edit: Volgens mij is je koelvloeistof lek ofzo? Of hoort die plas onder je auto te liggen?

Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2009
  3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Er komen ook wel wat gewone hoor.

Maar zo'n ringtaxi lijkt me ook gaaf, die gasten die daar rijden zijn helemaal getikt volgens mij, ze kennen heel die baan uit hun hoofd en de m5 waarin ze rijden kunnen ze ook helemaal tot de grens rijden.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Lol, jij hebt geen clue waarover je praat he? Alsof er alleen maar dikke DTM wagens rond 'racen'.

5. GomoRra

GomoRra Guest

Lol en jij slaat heel veel post over.... Anders kon je allang lezen dat ik al wat andere dingen had gezegt.

6. JeePee

JeePee Guest

8)? Ooit een auto gezien die 'hoort' te lekken? 'Ah klote, het is droog onder m'n auto, wat is er nou weer mis...' :+
    Vloeistof die daar ligt is van een andere wagen.

7. GomoRra

GomoRra Guest

Daarom was het ook sarcastisch....
    SJONGE JONGE

maar toevallig is mijn koelvloeistofafsluiting lek. Dus als de motor warm is spuit hij het op de motor en dan krijg je een plas onder je auto.

ps. Meestal is het normaal dat de airco wat vocht achterlaat. Maar die zit niet in je car idd

Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2009
  8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je bedoelt dat je het dopje van je radiateur kwijt bent? :+

9. GomoRra

GomoRra Guest

Neej die is lek xD
    Sorry ik ben geen automonteur :p dus alles onder de hood is voor mij vaak een raadsel. Gelukkig heeft mijn pa er iets meer verstand van :p

Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2009
  10. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan van een kameraad deze wagen kopen:

Het is een witte Mazda 323f van het jaar '94
    1800cc/ 78 kw met 179.550 kilometers
    Er steekt een radio in met cd,usb,sd en aux aansluiting
    Je kan met de radio handsfree bellen via bleutooth verbinding
    Er staan 6 luidsprekers in van pioneer 4 in de zijpanelen van 150 watt en 2 in de hoedenplank van 240 watt

Hij vraag maar 1000€
    Voor die prijs lijkt het mij een erg goede wagen om mee te leren rijden, wat denken jullie? Iemand ervaring met deze wagen?

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Leuk autootje! Voor 1000€ is het zeker een mooie auto :D. Maar je moet natuurlijk altijd ff een proefritje maken.
    Die extraatjes zijn ook wel leuk man! Wordt dit je eerste auto?

12. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Word mijn eerste auto dan jah.
    Maar mijn vader is er al een beetje tegen dat ik nu al een auto ga kopen.
    Snap hem ook weer niet, eerst zaagde hij altijd dat ik nog steeds geen voorlopig rijbewijs heb. Nu heb ik dat en wil ik een auto kopen zegt ie dat het wat te vroeg is...

13. GomoRra

GomoRra Guest

Ik zou het aanraden om hem zelfs te laten keuren of nakijken bij een garage.
    Mijn broer heeft dat ooit is gedaan, dat was maar goed ook want het bleek een schade auto te zijn die nieteens door de apk zou komen. Het onderstel was scheef, maar dat kon je niet zien als je om de auto staat of een proefrit rijdt.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Mwa best een goede keuze, en inderdaad zoals hierboven al is voorgesteld ,maak er eerst een proefritje mee...

En vooral test het ontkoppelingspedaal uit of hij doorslipt of niet....

Indien hij niet doorslipt maar wél de motor laat afslaan is dit een goede keuze...

Anders ga je na enkele tienduizenden kilometers extra kosten mogen verwachten....

Maar tja ,dan ben ik er wel weer om je anoniem voort te helpen aangezien ik voor Mazda europe werkzaam ben....:+

15. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Auto is pas gekeurd in Januarie, dus neem aan dat de wagen in prima werkende staat is ;)
    Maar ga hem zowieso op een testritje nemen.

Maar @ Svennies:

Wat bedoel je met
    "En vooral test het ontkoppelingspedaal uit of hij doorslipt of niet....
    Indien hij niet doorslipt maar wél de motor laat afslaan is dit een goede keuze..."?

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Daar mag je nooit van uit gaan.

Een APK is een periodieke keuring , de auto was op het moment van de keuring "goed".
    Met "goed" bedoel ik , auto voldoet aan de minimale keuring eisen !

17. JeePee

JeePee Guest

Als je koppelingsplaat versleten is zal deze niet goed aangrijpen waardoor je motor niet in verbinding staat met je wielen. Als de auto bij wegrijden met weinig gas geven afslaat, geeft dat aan dat de koppeling genoeg aangrijpingskracht heeft en dus prima functioneert. Je kan ook volgas een steile heuvel oprijden. Als je toerental stijgt maar je snelheid niet, dan slipt je koppeling door.

Maja, koppelingsmechanisme testen tijdens een proefrit is één van de vele dingen die je zou moeten doen. Ophanging is net zo belangrijk: lomp hoeken met die bak en doe alsof je de banden gaat opwarmen (zoals in de F1), dus vol naar links, vol naar rechts, vol naar links. Je zou hierbij geen tikkende of schavende geluiden mogen horen. Als dat wel het geval is, is de kans dat je na aankoop een nieuwe aandrijfas, homokineet en/of wiellager moet aanschaffen vrij groot.

Als de motor warm is, laat hem dan ook een paar keer lekker janken. Zo kan je voelen of er nog 'pit' in zit en of 'ie niet totaal is afgeragd. Na afloop moet je ook de pakkingen even voelen: zweten mag, maar echt een vloeistofoverschot duidt op lekken en een lekkende motor wil niemand ;) Voor en na de proefrit ook het oliepeil checken! Als deze teveel gezakt is weet je wel wat er aan de hand is.

Daarnaast alle kieren en gleufjes van de auto, en met name wielkasten, dorpels, tankdopje en chassisbalken controleren op roest.

En als laatste tip kan ik je geven: koop hem niet in het donker. Dat heb ik wel gedaan, en ondanks de felle zaklampen die we bij ons hadden, kwam ik er op klaarlichte dag pas achter dat de auto iets meer deukjes had dan gedacht (lichte hagelschade op het dak bijvoorbeeld). Nu ben ik iemand waarbij de carrosserie me vrij weinig uit maakt, maar iemand anders had zich goed genaaid kunnen voelen.

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Moet dat niet zijn: "Als de auto bij wegrijden met weinig gas geven niet afslaat, geeft dat aan dat de koppeling genoeg aangrijpingskracht heeft en dus prima functioneert." Of begrijp ik dit gewoon niet? :)

19. GomoRra

GomoRra Guest

Dus als ik ga goed begrijp moet je proberen op de koppeling weg te rijden en niet of weinig gas geven?
    Als hij afslaat dan is dat een slecht teken?

20. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Als je dat doet hoort hij juist af te slaan anders is het fout.. dat maak ik er uit op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina