1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 18 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    T zal mij ook niet verbazen idd. PSV had al moeite met Heracles, en Vitesse is wel een stap hoger..

2. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    idd ik vond vitesse en AZ het mooiste en beste spelen vorige week maar jah 1 wedstrijd zegt nix.

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    PSV belegde in het geheim met onwetende spelers

20/8/2005 9 :31

PSV heeft zonder de betrokken spelers daarvan op de hoogte te stellen jarenlang belegd met een aantal van zijn spelers, zo meldt de Volkskrant en bevestigde PSV aan de krant. De schimmige constructie, waarin verschillende investeringsmaatschappijen een 'mandje met spelers' kregen, liep uiteindelijk uit op een mislukking en kostte de Eindhovenaren veel geld.
    In de tijd dat Ajax de beursgang realiseerde en Feyenoord met een Feyenoord-obligatielening kwam, dacht PSV met het starten van samenwerkingsverbanden met rijke investeerders dé manier te hebben gevonden om nieuwe spelers te kunnen blijven aantrekken en de club mee te trekken in de vaart der volkeren.

Bekenden van de club, zoals Van der Leegte en Verdonschot, die beiden deel uitmaken van de Raad van Commissarissen van PSV, werden in ruil voor een flinke som geld gedeeltelijk eigenaar van meerdere spelers. Bij de (lucratieve) verkoop van één van de spelers uit het mandje zou de winst worden gedeeld.

Winst werd er echter nooit gemaakt en verliezen liepen snel op. Er ontstonden dan ook spanningen. De investeerders wilden spelers die op dat moment hot waren transfereren, terwijl PSV de sportieve belangen liet prevaleren en spelers als Mark van Bommel uiteindelijk transfervrij uit het Philips stadion liet wandelen.

Begin 2004 leidden de onenigheden tot een breuk. Via ingewikkelde constructies werden de investeringsmaatschappijen deels uitgekocht, al profiteerden ze nog wel mee van de enige echte klapper die PSV maakte. Van de verkoop van Arjen Robben aan Chelsea (achttien miljoen euro) werd 4,5 miljoen doorgesluisd naar de betreffende investeerders.

Feyenoord werd onlangs door het Algemeen Dagblad beticht van het van de hand doen van Salomon Kalou en Dirk Kuijt aan een buitenlandse investeringsmaatschappij zonder de spelers daarin te kennen. De krant had de contracten in handen gekregen, maar die zijn volgens Feyenoord vals, waarna het AD rectificeerde

4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0

idd zoiets stond ook al in de telegraaf... dacht je ff dat psv de rijkste club van Nederland was... hebben ze weer geld verneukt.. ga er maar vanuit dat ze dan verliezen vanaaf.

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat ze geld verloren hebben, verliezen ze vanavond ook de wedstrijd?:confused: Beetje rare redenering, vind je niet?

Ik ga me vanavond alleen focussen op Ajax. Dit jaar wordt hun jaar, hoop ik.

6. gamer18

gamer18 xboxgamer

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond de meest bizarre uitslag wel die van herenveen - Roda JC

Ze stonden met een ruime marge van 2 goals voor en dan verliezen ze nog met 5-4
    Herenveen heeft in deze wedstrijd veel strijdlust getoond en als ze dit het hele seizoen volhouden dan kunnen ze denk ik nog wel hoog eindigen.

En de andere wedstrijd die opvallend was was RC Lens - Auxerre.
    Auxerre had in de eerste 2 wedstrijden geen 1 goal tegen gehad en nu kregen ze er gelijk 7 om hun oren heen geschoten.
    Ik denk dat lens het dit jaar best nog wel goed kan gaan doen,maar het is nog maar begin van het seizoen dus er kan nog veel veranderen.

7. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu Versatel via de tv, dus dat wordt lekker kijken. De wedstrijden tot nu toe vind ik mooi om te zien.

8. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    12:30 FT' Sparta 1 : 3 Feyenoord
    14:30 FT' RKC 2 : 1 Groningen
    14:30 FT' PSV 2 : 1 Vitesse
    14:30 FT' Utrecht 1 : 2 AZ

AZ toch nog teruggekomen van een 1-0 achterstand, 2x Barry van Galen.

Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  9. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Waroom moet je dit nou posten.
    Ik wou het nog niet weten en dan kom je ermee.
    Spoilers!!!!!!111!!22! Ooit van gehoord?

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Nog net op tijd door gescrolled :)

Maar het is idd irritant als mensen als xboxbezitter en mars15 gewoon uitslagen posten die niet in een spoiler staan. Ik weet dat het voor sommige mensen met een niet al te hoog verstand moeilijk is om te snappen dat het niet leuk meer is om Talpa te kijken als je de uitslagen al weet:{

Hou daar a.u.b rekening mee :)

11. mars15

mars15 Guest

hehe lekker moet je maar naar het stadion gaan _0/

en net terug van sparta-Feyenoord 1-3 was leuk

12. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat doe ik ook altijd.
    Elke zondag ga ik altijd naar 5 wedstrijden te gelijk.
    Leuk joh

Sjonge jonge wat ben jij dom.

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    fijn fijn fijn... |:-

14. mars15

mars15 Guest

dan sluit je je maar op tot 7 uur en ga je een boek lezen als je internet kom je vast wel uitslagen tegen

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Kan iemand hem niet gewoon een postig verbod op zondag geven ofzo?

Elgee help ons :)

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Of gewoon een OW :+ Leert ie et wel af :+

17. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    OMG er moeten ook altijd van die lui tussen zitten die het voor anderen verpesten he.. waarom? waarom?

Maar ik wist toch al dat Bevat voetbaluitslag van mijn club >
    AZ gewonnen had... Ze staan 1e!!!

18. mars15

mars15 Guest

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mooi fotoverslag moet ik zeggen:)

20. mars15

mars15 Guest

Topicstatus: