1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 18 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Even een regel toevoegen; geen uitslagen zonder spoiler en vermelding bij die spoiler wat er in staat. Dus;
    Uitslagen;
    hier uitslag

En voor mars15, ik wil liever dat je niet dat je van die fan-achtige posts gaat neerzetten (zoals je hierboven doet). Feyenoord fan mag (ja,, ook bij mij;)), maar doe dat dan liever niet op dit soort manieren uiten. Danku.

Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  2. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    RKC Waalwijk.....damn ik ben toch weer voor de juiste club (okay het is een beetje vroeg dit gejubel maar winnen is winnen)

weet iemand wat nevland precies heeft?

3. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    nevland heeft een achillespeesblessure (3x woordwaarde) en moet 2 weken rust houden, daar is inmiddels al bijna 1 week van om.

4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Raar dat het nu ineens wel kan.:{

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Slecht nieuws voor NAC

Nog een club die Kuyt wil maar ik ga er nog steeds van uit dat Feyenoord Kuyt niet laat gaan

@Elgee: Bedankt voor de nieuwe spoiler regel _O_

6. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Ze doen het idd dit jaar weer goed, maar dat doen ze bijna elk jaar in het begin. En voor RKC is het helemaal knap, want i las net dat ze maar de 15e begroting hebben van alle eredivisie clubs.

Zie de hele begroting op NAC-fansite http://www.bsiderats.nl/nieuws/nieuwsitem.php?nieuwsid=6109

Edit
    @Tim NL. De blessure van van Hooijdonk is zeker slecht nieuws, maar ik denk wel dat NAC in de persoon van Vonlanthen een goede vervanger heeft.

Laatst bewerkt: 22 aug 2005
  7. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Bron: V-Bal

Goed initiatief van de genoemde persoon _O_. Ik betwijfel alleen of het iets uithaalt.

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat doet hij dan voor verkeerds als ik vragen mag?

Overigens is Van Hooijdonk weg niet echt een gemis voor NAC, hij heeft nog niks laten zien. :+

9. mars15

mars15 Guest

kreeg net een belletje dat er 100 tot 150 ajax supporters het den bosch vak hebben aangevallen

er is 1 ajax supporter aangehouden

mooi debuut van onmiworld thuis

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mwuah, ik zou alleen graag zien dat de wedstrijden a.h.v de competitiestand worden afgewerkt, en niet FC Tjietjerkstradeel - Zaltbommel United als openingswedstrijd. :{

11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Helaas dat het weer zo moet komen. Dit zal denk ik een wraakactie zijn toen vorig seizoen de FC Den Bosch aanhang het uitvak aan probeerden te vallen.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nee, ik (als NAC fan) vind het eerlijk gezegd ook niet echt schokkend dat ie geblesseerd is. Hij lijkt het nemen van vrije trappen ook al een beetje verleerd te zijn en ik heb hem ook nog geen speciale actie zien maken. En ik denk dat Diba en Vonlanthen op dit moment beter zijn. Ik denk btw dat v. Hooijdonk nog wel vaker geblesseerd zal raken dit seizoen, want hij loopt op z'n laatste benen.

Zoveel eisen van een club en dan niks laten zien :mad:

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    nog even over die begrotingen, er zit wel een héél groot verschil tussen de grote 2 en Feyenoord (8)), en de rest van de clubs..
    Tenminste groter dan ik had verwacht.

14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    NAC heeft wel Vonlanthen hé? Die gast is echt retesnel en ohh wat een mooi doelpunt had ie dan toch wel vrijdag maar oh wat was dat een kut wedstrijd.. 1 van de slechtste Prof wedstrijden die ik ooit heb gezien.

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat zeg ik, Vonlanthen vind ik op dit moment gewoon beter ;)

En die wedstrijd vergeet ik al snel, want de 3 punten zijn binnen }:]

16. mars15

mars15 Guest

Geen fans bij Ajax en Feyenoord na volgende rel

Uitgegeven: 23 augustus 2005 10:39
    Laatst gewijzigd: 23 augustus 2005 12:37

ZEIST - Bij een eerstvolgende rel tijdens de voetbalklassieker tussen Ajax en Feyenoord zijn de fans van de bezoekende club de eerste vijf jaar niet meer welkom. Fans van Feyenoord mogen dan niet meer op bezoek bij Ajax in de ArenA en de supporters van Ajax krijgen geen toegang meer bij Feyenoord in de Kuip.

De harde maatregel is de uitkomst van overleg tussen beide clubs, burgemeester Cohen van Amsterdam, burgemeester Opstelten van Rotterdam en de voetbalbond KNVB. Ze maakten de zware waarschuwing aan het adres van de fans dinsdag openbaar. De eerstkomende topper tussen Ajax en Feyenoord is zondag.

De burgemeesters, clubs en KNVB zijn om de tafel gaan zitten na aanbevelingen van het auditteam voetbalvandalisme. Dat team onderzocht de ernstige rellen die uitbraken rond de topper Feyenoord-Ajax op 17 april. Fans van Ajax sloopten een trein en misdroegen zich buiten het stadion. De wedstrijd ging door, maar de politie liet geen Ajax-fans toe in de Kuip.

Strafrechtelijke meldingsplicht

Een andere afspraak uit het overleg is dat Cohen en Opstelten zullen pleiten voor het invoeren van een strafrechtelijke meldingsplicht voor toekomstige raddraaiers. De KNVB en de clubs uit het betaalde voetbal ondersteunen dat pleidooi van harte. Zij menen dat een door de rechter opgelegde meldplicht kan bijdragen aan verdere afname van het voetbalgeweld en er ook voor kan zorgen dat er minder politie nodig is om de orde te handhaven bij wedstrijden. Dat laatste is een vurige wens van minister Remkes van Binnenlandse Zaken.

"Ons gaat het erom hoe je de mensen die het verzieken niet alleen uit de stadions kunt weren, maar ook uit de omgeving", zei een woorvoerder van de voetbalbond. Hij verwees naar het auditteam, dat maandag rapporteerde dat supportersgroepen steeds vaker ver voor de wedstrijd of zelfs al de avond voor een duel de confrontatie met elkaar zoeken.

Stevige geldboete

"De KNVB kan wel een stadionverbod opleggen, maar niet afdwingen dat een supporter zich op de wedstrijddag moet melden bij de politie. De rechter kan dat wel en daarom zien wij graag dat de officier van justitie vaker zo'n meldplicht vordert. Nu gebeurt dat in onze ogen nog te weinig", lichtte hij toe. Een fan die zich niet houdt aan een strafrechtelijke meldplicht, loopt bovendien kans op een stevige geldboete of zelfs celstraf.

Levenslang stadionverobd

De KNVB kondigde zelf deze maand ook al een hardere aanpak aan tegen relschoppende supporters. In het uiterste geval kan de bond raddraaiers een levenslang stadionverbod opleggen. Fans met een stadionverbod moeten verder een pasfoto inleveren, zodat de bond zelf beter kan toezien op naleving. Ook zijn fans dit seizoen al verplicht over een 'uitkaart 'te beschikken als ze een uitwedstrijd van hun club bezoeken.

Ajax en Feyenoord kondigen tevens strengere maatregelen aan. Zij zullen fans intensiever fouilleren en hebben afspraken gemaakt over de taak- en rolverdeling op de supporterstreinen. Directeur Arie van Eijden van Ajax en Feyenoord-voorzitter Jorien van den Herik toonden zich daags na de laatste rellen tussen de fans van hun clubs groot voorstander van het stadionverbod met strafrechtelijke meldplicht.

17. mars15

mars15 Guest

egmond is de scheids zondag godverdomme speelt ajax weer met 12 man

politie woorvoeder haarlem

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Lijkt er nu toch op dat Kone naar PSV gaat :)

19. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Zou wel dom zijn van PSV vind ik. Koné is niet inzetbaar in de Champions League voor 01-02-2006 en in de Nederlandse competitie red je het wel met Venegoor of Robert.

En als ze het niet redden hadden ze Vonlanthen maar niet moeten verhuren aan de mooiste club uit Nederland :D

20. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bah, hoe kan roda nou zoiets doen. Gaan ze kone verhuren aan PSV. Zo stom!! :mad:
    Als ze hem voor 10 miljoen hadden verkocht had ik dat wel goed gevonden, maar verhuren |:-
    Nu kunnen we weer opzoek gaan naar een nieuwe spits. Maar zo iemand als kone vind je niet meer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina