1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt. Daarom hoop ik dat ze deze winter al weggaan.

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    I know. ben vergeten om neer te zetten dat ik bedoelde wanneer ze in de winter verkocht werden!

3. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Werkt het 4-3-3 systeem bij ajax dan? Nee!
    Worden de spitsen bereikt? Nee!

Ajax heeft tijden lang in een 4-4-2 formatie gespeeld. Nu heeft een stomme trainer de macht in handen. En hij blijft maar volhouden met zijn 4-3-3. Ajax was nou niet bepaald een aanvallend ingestelde ploeg toen Koeman nog de leiding had. Nu is Blind nog steeds bezig met het omzetten van Ajax maar dat lukt niet want de spelers kunnen dat niet waarmaken op Blinds manier. Geloof me, er zou toch meer aan Ajax moeten gebeuren voor ze weer een beetje gaan draaien. Daar bedoel ik mee de strategie, hoe Ajax speelt als Ajax met dit team en deze trainer verder wilt gaan.

4. mars15

mars15 Guest

de beste 433 spits voor ze was toch sonck ? die scoorden gelijk 3x.. in de spits uit

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    In welke tijden heeft Ajax dan 442 gespeeld? Want ik kan me Ajax alleen in 442 spelend herinneren.
    Wel weet ik dat Koeman 1x 442 gespeeld heeft, en Adriaanse 442 wilde spelen maar dat niet mocht o.i.d.

Sonck was juist helemaal niet goed, en dan bedoel ik niet goed in 433. Het was, net als alle spitsen die Ajax gewoon koopt, een 442-speler. Scoorde 2x in de CL tegen Club Brugge, en heeft daarna nog eens een doelpuntje gepakt, maar niet echt om als verdediger bang van te worden.

Vraagje tussendoor; Ajax was succesvol in 2002/2003 in de Champions League. Toen met een spits in de naam van Zlatan, en linksvoor Van Der Meyde, maar wie stond er op rechts?

Laatst bewerkt: 7 nov 2005
  6. mars15

mars15 Guest

mido ?

7. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Pienaar, Boukhari?

8. mars15

mars15 Guest

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    op die site staat dat ook victor sikora in de opstelling stond. Waarschijnlijk stond van der meyde dan op rechts. Dat is toch ook gewoon zijn vastge positie?

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sjeezus wat een site. Thanks mars15!

Ajax heeft in de wedstrijden tegen AS Roma en AC Milan ( in 2003 ) totaal geen 4-3-3 gespeeld. Steeds of met 2 spitsen (Van Der Meyde/Zlatan, Mido/Zlatan,Van Der Vaart/Zlatan bijvoorbeeld), of soms met alleen Zlatan voorin.
    Bijvoorbeeld een van de laatste gewonnen uitwedstrijden tegen Lyon. Toen was de opstelling;
    Didulica Joey, Trabelsi Hatem, Bergdølmo André, Chivu Cristian, Jong de Nigel, Galásek Tomás, Sikora Victor, Pienaar Steven, Maxwell, Ibrahimovic Zlatan, Hossam Ahmed (Mido).
    Dat lijkt me op een 2-spitsen systeem.

Of tegen Valencia thuis in 2003:
    Lobont Bogdan, Trabelsi Hatem, Pasanen Petri, Chivu Cristian, O'Brien John, Jong de Nigel, Pienaar Steven, Galásek Tomás, Maxwell, Vaart van der Rafaël, Ibrahimovic Zlatan.
    Ook dat is geen 4-3-3.

Opvallend; Ajax had hier wel een mengeling van jong en oud. Litmanen, was vaak geblesseerd maar bracht wel wat Ajax nu ook nodig heeft, zelfde geld voor Richard Witsche.

11. mars15

mars15 Guest

Oranjeselectie uitgebreid met Kew Jaliens

De Oranjeselectie voor het oefenduel met Italië wordt uitgebreid met Kew Jaliens. Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip voegen de AZ-verdediger als 23e man toe aan de spelersgroep, vanwege lichte blessures bij de verdedigers Khalid Boulahrouz en Nigel de Jong.

Donderdag wordt beslist of Jaliens bij de selectie blijft. Eerder vanmiddag nam Mark van Bommel de plaats in van de aan zijn hamstring gekwetste Wesley Sneijder.

Jaliens is - na Urby Emanuelson - de tweede debutant in de selectie voor de ontmoeting met de Italianen. De 27-jarige Jaliens, die niet op de voorlopige spelerslijst stond, kwam in het verleden elf keer uit voor Jong Oranje. Hij kwam niet tot scoren tijdens zijn Jong Oranje-carrière.

Het Nederlands elftal oefent zaterdag 12 november in de Amsterdam ArenA (aftrap: 20.45 uur) tegen Italië, dat zich eveneens rechtstreeks heeft geplaatst voor het FIFA wereldkampioenschap 2006 in Duitsland.

12. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het niet zo erg dat pienaar weg gaat. zo goed vind ik hem niet meer de laatste jaren.

trabelsi is wel jammer.

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Von Bhommel terug in oranje? Ik dacht dat Marco hem niet zo leuk vond:{

EDIT/ Ook Ellery Cairo is nu opgeroepen zie ik op www.vi.nl

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Jep, Van Bommel vervangt Sneijder _O_

edit//lees net dat Cairo eventueel v. Nistelrooij gaat vervangen als hij niet kan spelen.WTF is met Makaay gebeurt?Neem ander Huntelaar mee ofzo, maar Cairo snap ik echt niet :{

15. mars15

mars15 Guest

omdat we geen rechtsbuiten hebben.... dan kan je er wel een spits neerzetten maar dat heeft geen zin

cairo is een rechtsvoor

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Weet ook wel dat Cairo een rechtsbuiten is.Maar de laatste wedstrijden heeft Kuijt toch een soort van rechtsbuiten gespeeld en bovendien is Castelen er ook weer bij. Als v. Nistelrooij mogelijk uitvalt verwacht ik toch een centrumspits als vervanger en geen rechtsbuiten

17. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    en helaas kunnen we geen beroep meer doen op boogaarde.

hij stopt, de best betaalde speler die niet in de selectie zat is er nu echt mee gestopt.....

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Cairo is denk ik alleen maar voor 1 wedstrijd, en ik dnek ook niet dat hij ook maar 1 minuut speeltijd krijgt. Kuijt en Castelen zijn toch 1ste en 2de voor die plek dus ik dnek dan ook dat 1 van die 2 zal spelen. Van mij mogen ze van Nistelrooy wel gewoon op de bank laten zitten, die scoort toch al bijna helemaal nooit in het Nederlands elftal. Gooi van Persie erin als centrumspits ofzo. Die gast doet het de laatste tijd erg goed.

19. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Van Nistelrooij scoort wel degelijk hoor.. Heb zo snel ff geen voorbeelden, maar in Oranje scoort ie wel.. paar wedstrijden terug nog.

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Bogarde? Leeft hij nog dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina