1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mars15

mars15 Guest

nee joh zat toen allang in de bus

edit onee toen nog in het uitvak wachten

2. mars15

mars15 Guest

was er nog wat boeiends bij voetbal insite ?

3. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Fortes heeft telefonisch zijn exuses aangeboden, blijkt dat juist hij heel veel doet voor gehandicapte kinderen e.d.
    Verder weinig schokkends.

4. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    maar Fortes heeft nog niet persoonlijk excuses aangeboden, aan Temmink en dat is toch wel iets hij ook nog wel zeker moet doen, vind ik !

5. mars15

mars15 Guest

Hoddle toont interesse in Fortes Rodriguez

José Fortes Rodriguez werd vandaag door zijn club - RBC Roosendaal - op non-actief gesteld. De club deed dit naar aanleiding van beledigende uitspraken van de verdediger aan het adres van scheidsrechter René Temmink. Voor de camera's van Talpa liet Fortes Rodriguez namelijk weten dat Temmink uiterlijke kenmerken vertoont van iemand die lijdt aan het syndroom van Down.

Fortes Rodriguez speelde in het duel Heracles Almelo - RBC Roosendaal (3-0) een bizarre hoofdrol. Na 57 minuten verving hij Tyrone Loran, nog geen drie minuten later mocht hij met twee keer geel weer de kleedkamer opzoeken. De eerste gele kaart kreeg Fortes Rodriguez voor een overtreding, de tweede gele kaart naar aanleiding van commentaar op de eerste gele kaart. Nog tijdens de wedstrijd werd de speler in de catacomben geïnterviewd door een verslaggever van Talpa. Tijdens dat interview deed Fortes Rodriguez zijn grievende uitspraken.

RBC distantieerde zich zondag al direct van de uitspraken. Na spoedberaad op maandag werd besloten Fortes Rodriguez voorlopig op non-actief te stellen. Uiterlijk morgen wordt een beslissing genomen over de toekomst van de verdediger bij RBC Roosendaal. Fortes Rodriguez kan ook rekenen op een forse schorsing, aangezien de aanklager betaald voetbal inmiddels een vooronderzoek heeft aangekondigd.

Toch hoeft Fortes Rodriguez niet te treuren. Mocht hij door RBC ontslagen worden, kan hij direct aan de slag bij Wolverhampton Wanderers. De manager van deze club, Glenn Hoddle, was na het horen van de uitspraken van Fortes Rodriguez direct gecharmeerd van de 33-jarige verdediger. "Fortes Rodriguez is een voetballer naar mijn hart", aldus Hoddle. "Ik snap de ophef over zijn uitspraken ook niet, aangezien Temmink met het syndroom van Down de prijs betaald voor zijn zonden uit een vorig leven."

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Whaha, iedereen hier ophef over die Fortes, als je de AD van vandaag erop naleest zul je zien dat van Hanegem en Stichting Downsyndroom achter Fortis staan. Tenminste, de stichting zegt dat zei het niet erg vinden wat Fortis heeft gezegt, omdat hij het toch alleen maar over uiterlijke kenmerken had. Hij zegt niet letterlijk dat Temmink een mongool is of iets in die trand. Ze vinden de ophef die de KNVB en RBC hierover maken veel erger, en die moeten hier dan ook op worden aangesproken. Als ik dit stukje hierboven zo lees zou ik trouwens maar mooi bij de Wanderers gaan voetballen.

7. mars15

mars15 Guest

Volgens het Algemeen Dagvlad wordt het oude, officiële logo van Feyenoord weer in ere hersteld. In het jaar 2008 komen de F en de letters weer in het goud terug op de borst. Ook de plannen om de huidige scoreborden in de Kuip te vervangen door LCD-schermen zitten in een gevorderd stadium.

In het seizoen 1996-1997 speelden de Rotterdammers voor het laatst met gouden F. Sindsdien werd er gespeeld met rood, wit en zwarte kleuren, maar bij het honderdjarige bestaan veranderd dit dus weer. De directie van Feyenoord laat voor het jubileum in 2008 speciaal een logo ontwerpen, zo werd bekendgemaakt op een bijeenkomst van het Feyenoord Supportersplatform

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die uitspraak mag van mij niet goed gepraat worden. Voorbeeld; als een leraar (die kwaad op me is) tegen mij zegt, een half uur nadat ik wat gedaan heb, dat hij respect voor me heeft omdat ik uiterlijke kenmerken heb van het Syndroom van Down (het doel mij hiermee te kwetsen), dan wordt hij meteen ontslagen. Hij kan dan wel sorry gaan zeggen, maar dan nog, hij heeft het gezegd, en gestraft zal hij worden.
    Net als met Fortes, hij heeft het gezegd, en dat die trainer van WW dan meteen begint met dat hij hem wel een speler naar zijn hart vind, en je gecharmeerd raakt van iemand die een ander en vele andere in het diepste beledigd; waar ben je dan in godsnaam mee bezig.

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  9. mars15

mars15 Guest

de gemiddelde ajax fan?

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Uhhh...:{

Of doel je op Sneijder?

11. mars15

mars15 Guest

haha
    nee zo kneus in een ajax shirt

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht aan de actie van Sneijder, die stak ook een middelvinger toen op naar Koeman, net als je plaatje.

13. mars15

mars15 Guest

nee joh

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dit vind ik wel een kromme vergelijking. Een leraar van jou is niet hetzelfde als Temmink voor Fortes. Die leraar moet jou dingen leren, en het goede voorbeeld geven, Temmink is er alleen maar om mensen de straffen wanneer zei een fout begaan. Ik weet niet wat voor beeld jij van de voetbalwereld heeft, maar ik denk dat er in de catacombe wel veel ergere dingen zijn gezegt. Die zijn niet op videoband vastgelegd, maar daarom nog niet erger of minder erg. Dit soort dingen komen er gewoon uit tijdens of na een wedstrijd. Als jij wel eens een wedstrijd speelt denk ik dat jij ook wel eens direct of indirect iemand hebt uitgemaakt voor mongool of iets dergelijks. Er zijn allemaal zoveel emoties mee gemoeid, en bij topsport moet dat kunnen vind ik. Dat Fortes na zo'n uitlating best zijn excuses aan mag bieden vind ik ook, het is tenslotte niet netjes.
    Over die trainer van de Wanderers, ik denk niet dat die het zo slecht bedoelt. Ik denk dat mensen zoals Fortes die geen blad voor de mond nemen, en makkelijk hun hart kunnen luchten, hem wel aanspreken. Moet hij lekker zelf weten, als hij graag dat soort spelers in zn team wilt hebben.

15. mars15

mars15 Guest

16. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Die is wel lachen inderdaad.

17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Temmink deed dan ook niks fout (als we het over beledigen hebben). Fortes heeft een voorbeeldfunctie (zelfde als de leraar in mijn vergelijking), en dan weet je dat je dit niet voor een camera moet zeggen. Dan mag hij dan wel kwaad zijn en in zijn emotie, gelul, het was in complete rust. En hij kan er dan over nadenken wat hij zegt.
    Klopt. Die worden om die reden dan ook niet gefilmd. Hier was een camera bij en dat weet Fortes.

Tuurlijk, emoties zijn er om geuit te worden. Maar ik ga dit soort dingen dus nóóit voor de TV verkondigen. En al helemaal niet tegenover de schrijvende pers dus.

Daar zijn we het dan over eens.
    Nogmaals, zoiets houdt je voor je. Dit soort dingen als trainer zeggen maken het dan weer minder erg wat er gebeurt is.

Grootste tegenvaller is dus voor mij (en vele andere) dat hij het voor de camera doet. Vloeken mag best, maar doe het met mate; dit gaat wel erg ver. Het deed het ook gewoon geheel serieus ('en dat meen ik echt' waren zijn woorden).

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Fortes had ook zo een smerige lach op z'n gezicht. Het was hem wel degelijk bewust wat hij zij en het kwam echt niet door de emoties.

Maar als je de voorzitter van RBC hebt gehoord (volgens mij op Studio Sport) is Fortes al zo goed als ontsalgen

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja maar je plaatste eerst Fortes in jou positie, als je hem nu in de positie van leraar plaatst is je vergelijking al helemaal zo krom als een pleebril. Bovendien was hij echt wel verbaast toen hij nadat hij vroeg of Temmink hem niet had verstaan hij een rode kaart kreeg. Zou jij niet verontwaardigd zijn na zo'n voorval? Als je dat raar vind, dat hij dan emotioneel reageert heb je echt een bord voor je kop.

Ervaring mee? Wel eens in zo'n situatiegestaan waarna nationale tv ineens voor je neus stond?

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina