1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mars15

mars15 Guest

de bal en de liefde was mooi net met glen helder

2. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Arsenal is net zo slecht bezig als Ajax op het moment, dus ik gok op een gelijkspel.

3. mars15

mars15 Guest

derksen weer met slecht nieuws denk ik

kromkamp misschien op huurbasis naar ajax |:-

4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach Derksen, die kan zo veel zeggen. Bij Ajax wordt er nu gelukkig helemaal nog niks losgelaten van spelers die ze willen hebben, en dan krijg je dat er zo maar dingen geroepen worden. Kromkamp is dan wel een goede speler, maar ik vind niet dat die nou persé gehaald moet worden.
    Was gister ook leuk bij Café De Sport (het schijnt leuk te kunnen zijn, soms); Umberto Tan (kan anders geschreven worden) probeerde steeds te achterhalen bij Van Geel wie er nou nieuw komt, en wie er gaat. Dat laatste was geen nieuws, en wie er nieuw komt wil Van Geel nog niets over loslaten.

5. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Oehjeah Kromkamp naar Ajax. Dát zou ik nou eens een goede ontwikkeling vinden

6. mars15

mars15 Guest

het nieuws wat ze brengen dit seizoen is toch vaak slecht en niet waar

zoals kalou en kuyt
    nos 2x met een zeper over ajax

7. dweisz

dweisz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    K denk dat ze frankie uit Qatar moeten halen en Grygera op de back moeten zetten.
    Dan Johhny in ut centrum.
    Trabelsi en Maxwell gaan tog weg en op de andere kant heb je nog altyd Urby.
    Spitsen hebben ze niet nodig als ze 4-4-2 gaan spelen met 1 nummer 10 (die ze ook moeten halen omdat Pienaar weg gaat)

8. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Frank terughalen!? :confused:

Dat stond ook al op Vi.nl, maar dan met trainerschap. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze Frank gaan halen. Hij is echt te oud voor ajax.. Met zo'n kerel kan je niks meer op dit niveau (al ligt dat bij ajax niet echt superhoog op het moment) Maar hij is in Qatar rijk geworden, door een potje te voetballen in een van de zwakste competities van de wereld.

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Van Geel wou Frank de Boer ook graag bij Ajax hebben als scout oid. Maar meneer de Boer wil nog eerst 1 a 2 jaartjes zelf bij Ajax spelen en dat zien ze in Amsterdam niet echt zitten

@GG: De Boer was ook al rijk voor dat hij in Qatar ging spelen ;)

10. mars15

mars15 Guest

alle voetballers zijn rijk

leuk stukje

Het woord is aan Nigel de Jong

Uitgegeven: 6 december 2005 11:39
    Laatst gewijzigd: 6 december 2005 13:36

LONDEN - Nigel de Jong keert woensdagavond met Ajax terug in het stadion waar hij zich bijna drie jaar geleden met een knap doelpunt aan het internationale publiek presenteerde. In de dagen na de uitwedstrijd tegen Arsenal op Highbury wordt bekend of de geboren Amsterdammer ook volgend jaar nog speelt voor de club die hij al dertien jaar dient.

Hij is nog geen week 21 jaar, maar spreekt al als veel van de spelers die tien jaar geleden met Ajax eerst Europa en later de wereld veroverden. De Jong wil vlak voor het duel met Arsenal best over van alles praten. Als zijn aflopende contract maar niet echt aan bod komt.

"Natuurlijk snap ik best dat je wilt weten of ik bij Ajax blijf. Maar ik wil het daar nu nog niet over hebben. Mijn besluit wordt snel bekend. Maar nu is het nog te vroeg. De kans is groot dat ik je aan het einde van deze week meer kan vertellen. Goed? Top man."

Alweer vier jaar profvoetbal en een bewogen jeugd hebben De Jong snel volwassen gemaakt. Niets doet meer denken aan het verlegen knaapje dat zich voor het eerst met de bal onder de arm op het pleintje aan de Goeman Borgesiusstraat in Amsterdam-West meldde.

De Jong, stoer hoofd en diamantje in de oorlel, heeft dan ook meer dan de meeste van zijn leeftijdsgenoten meegemaakt. Profvoetballer en vader Jerry keek lang niet naar hem om, maar haalde wel de politieberichten, toen hij er met de pinpas van een ploeggenoot vandoor ging. }:]

Ziekenhuis

Moeder Marja was de liefste mama van de wereld, maar moest door haar ziekte rondkomen van een uitkering. Maar liefst drie keer onderging ze in het ziekenhuis een niertransplantatie. De bezorgde Nigel speelde dan vader voor zijn vier jaar jongere zusje Ashmira.

De Jong

Tussen de bedrijven haastte De Jong zich via tram dertien en de metro naar Ajax. Jaar in jaar uit. Met zijn roodwitte tas over de schouder. "Daar denk ik nog wel eens aan wanneer ik nu in die mooie Audi van de club zit."

Ook op straat won de Amsterdammer aan respect. Hij jongleerde over stoeptegels die schots en scheef lagen, en overwon natuurlijke hindernissen als regenwater en hondenpoep. Hij speelde de bal daar vaak net zo makkelijk door benen als tussen jassen die als doelpalen dienden.

Arsenal

Met de onbevangenheid van een straatvoetballer presenteerde De Jong zich drie jaar geleden op Highbury in Londen, alwaar Ajax herinneringen opriep aan de ploeg die onder Van Gaal midden jaren negentig uiteindelijk van iedereen won. Dankzij een treffer van De Jong hield een jonge talentvolle Amsterdamse ploeg het grote Arsenal op 1-1. Aan de opmars van het nieuwe Ajax kwam pas een einde in San Siro. Daar sloeg AC Milan in de laatste minuut van de kwartfinale van de Champions League toe.

De Jong

De talenten van toen mogen nog steeds voor Jong Oranje uitkomen. Heitinga, Sneijder, De Jong en Stekelenburg schopten het zelfs al evenals de naar HSV vertrokken Van der Vaart tot het grote Oranje. Maar het huidige Ajax lijkt in niets op de ploeg die zich tien jaar geleden wel verder ontwikkelde en uiteindelijk alles won.

"Zeker nu gaat het niet goed", erkent De Jong. "Ajax dat achtste staat. Schande natuurlijk. Maar ik heb me persoonlijk de laatste drie jaar wel ontwikkeld. Dit seizoen gaat het zelfs erg goed. Trainer Blind slingert me niet door de ploeg. Dat geeft rust", aldus de speler, die Ajax voorbij Sparta Praag en FC Thun in de Champions League schoot.

De Jong

Uitgeleerd bij Ajax is De Jong naar eigen zeggen nog steeds niet. "Dat ben je nooit." Maar dat wil nog niet zeggen dat hij met nieuwe Amsterdamse talenten als Maduro, Emanuelson en Babel aan een nieuw succesvol Ajax gaat bouwen. Sneijder zegde Ajax onlangs een langer verblijf toe. De Jong hakt waarschijnlijk nog deze week ook de knoop door. Eén ding wil hij wel kwijt. "Ik ben Amsterdammer en dus wordt het Ajax of het buitenland", aldus de middenvelder die vorige week de dood van Utrecht-speler Di Tomasso nadrukkelijk beleefde.

Eerder dit jaar verloor De Jong namelijk zijn grote vriend Luciano van den Berg. De speler van Stormvogels Telstar stierf na een verkeersongeluk. "En dan hebben wij het over een contractverlenging. Dat is heel begrijpelijk maar plotseling ook weer heel onbelangrijk. Niet dan?"

11. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ajax informeert bij bankzittende Kromkamp

EXCLUSIEF - Ajax heeft bij Jan Kromkamp geïnformeerd of hij interesse heeft in een tijdelijk verblijf bij de Amsterdamse club. De achtvoudig international komt bij zijn nieuwe club Villarreal amper aan spelen toe en heeft wel oren naar een al dan niet tijdelijke overstap.
    Bij de Spaanse club mocht Kromkamp in slechts vier van de veertien competitieduels meespelen, en ook in Europees verband kwam hij vier keer in actie. Door zijn gebrek aan speeltijd vreest de 25-jarige rechtsback zijn plaats in het Nederlands elftal te verliezen.

Ajax heeft nog geen contact opgenomen met Villarreal, dat afgelopen zomer Kromkamp voor een bedrag van acht miljoen euro overnam van AZ, de oude club van Ajax' huidige technisch directeur Martin van Geel.

12. mars15

mars15 Guest

morgen kaart halen roda feyenoord
    en dan ajax uit loten :worship:

31/1/2 jan/feb 06: Gatorade Cup 1/4e finales ajax-feyenoord
    Zo. 05 feb 06: Feyenoord - Ajax 14:30u

13. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    whehehehe, zeg dan: 31/1/2 jan/feb 06: Gatorade Cup 1/4e finales ajax-Roda:cool:

14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    @ Tim NL die de boertjes zijn echt zo slim met hun geld om gegaan.

15. mars15

mars15 Guest

niet :9

16. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  17. mars15

mars15 Guest

het is een kwestie van geduld rustig wachten op de dag....}:]

18. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo wie zegt dat feyenoord daar staat?
    Ik bedoel gelijkspelen tegen RBC:+

19. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hahaha, nee 't wordt tijd dat we die beker nog ns winnen, de laatste keer was in 2000 tegen NEC. Dus sorry kerel, Feyenoord gaat er toch echt aan dit jaar*) _0/

20. mars15

mars15 Guest

heb er wel zin in trouwens

5 uur weg

3 uur me de bus
    onderweg mc donald :p al het personeel zenuwachtig en nerveus als paar bussen met feyenoord aanhang binnenstappen }:]

maar zijn altijd prachtig die avond wedstrijden met beker.. de laatste was az uit in de vrieskou met sneeuw, supporter het veld op, 2 rode kaarten az, luinge, winnen _O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina