1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het nog ja... :'-( snik
    Az had het veel zwaarder ze zaten in Europa en moesten toen nog eens tegen feyenoord, ze waren toen helemaal leeg. Nou en dan al die supporters van feyenoord nog....

2. mars15

mars15 Guest

Free style in de sneeuw _O_

3. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja aan de beker heb ik ook wel goeie herineringen, Finale tegen heerenveen was prachtig, we wonnen toen met 4-2. Maar dat was echt een feest, gewoon de supporters van Heerenveen en Roda die samen de polonaise liepen, was echt mooi.

En Nec was trouwens ook mooi:), toen wonnen we met 2-0.

Die goeie oude tijd:9

4. mars15

mars15 Guest

trouwens roda uit altijd een hoogtepunt ;)

wist ik maar wie ze was :9

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nederland niet bij de beste landen bij WK-loting

6/12/2005 13:46

Het Nederlands elftal wordt vrijdagavond in Leipzig bij de loting voor het WK 2006 in ieder geval aan één topland gekoppeld. De FIFA maakte nu al bekend dat Oranje geen deel uitmaakt van de pot met de acht beste landen.

Naast gastland Duitsland en titelhouder Brazilië voegde de wereldvoetbalbond Argentinië, Mexico, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje toe aan aan pot 1. Dat gebeurde op basis van prestaties op de laatste twee WK's én de wereldranglijst. Nederland maakt deel uit van pot 3 en treft daarom zeker niet Kroatië, Oekraïne, Polen, Portugal, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.

De verdeling van de landen is gedaan met als inzet om bij de loting een zo groot mogelijke geografische spreiding te hebben. Dat wil zeggen, zo weinig mogelijk landen uit hetzelfde werelddeel in één groep. De Afrikaanse WK-gangers zitten bijvoorbeeld bij elkaar in pot 2 en vrijwel alle Europese landen in pot 3.

Om te voorkomen dat er drie Europese landen bij de loting in één groep terechtkomen, creëerde de FIFA voor Servië en Montenegro pot x. Servië weet alvast dat het Brazilië, Argentinië of Mexico treft.

De verdeling van de 32 WK-deelnemers:

Pot 1
    Duitsland, Brazilië, Italië, Frankrijk, Argentinië, Spanje, Mexico, Engeland
    Pot 2
    Australië, Angola, Ivoorkust, Tunesië, Ghana, Togo, Paraguay, Ecuador
    Pot 3
    Kroatie, Nederland, Tsjechië, Zweden, Oekraïne, Zwitserland, Portugal, Polen
    Pot 4
    Zuid-Korea, Japan, Iran, Saudi Arabië, Trinidad&Tobago, Costa Rica, USA,
    Pot X
    Servie&Montenegro

Bron: www.vi.nl

Wordt dus in elk geval geen 4 Nederlandse trainers bij elkaar dankzij Pot 4

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan komt er uit elke pot 1 team, en die komen dan met ze vieren bij elkaar ofzo?

7. mars15

mars15 Guest

denk het

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Hmm, moet te doen zijn. In principe moet NL alle landen kunnen verslaan, vooral die uit pot 2/3/4/x

9. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hahaha, das m'n zus:9

Nee, als dat een hoogte punt is, dan is het toch wel slecht gesteld met het vrouwelijk schoon in Rotjeknor;)

10. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Werkelijk belachelijk dat Engeland, Spanje en Mexico in poule 1 zitten en Nederland niet.

11. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij is het gebasseerd op de vorige 2 WK's en de wereldranglijst, Maar de vorige keer was nederland er niet eens bij op het WK. Dus ergens is het wel logisch dat ze niet in poule 1 zitten.

12. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    2004: halve finale
    2002: afwezig
    2000: halve finale
    1998: halve finale

Spanje, Engeland, Mexico = Ciao na ronde 1.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Er wordt idd rekening gehouden met de laatste 2 (of zelfs 3 ) wk's plus alle officiele interlands (dus geen vriendschapelijke wedstrijden). Volgens deze berekeningen zijn Mexico,Engeland en de rest dus beter en hebben het ook verdiend om groepshoofd te zijn :) Maar hopen dat Nederland aan Mexico gekoppeld wordt

Kan dus nog wel tot 2014 duren tot Nederland weer eens groepshoofd is :'-( :+

14. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is dat voor raar gedoe. Togo in pot 2 en de USA in pot 4 :confused:. Dat Nederland niet in de eerste pot zit kan ik me voorstellen, maar dit gaat me wat ver.

Nou goed dan is er in elk geval toch goede kans op de tweede ronde. Ik denk dat Nederland sterker is dan alle landen in pot 2, dus is Nederland alsnog de op-één-na-srerkste in de poulr.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Vergeet Duitsland niet, die liggen er ook meteen uit als er geen wonder gebeurd. In Duitsland vinden ze zelf zelfs dat ze als een dwijl spelen, en dat zegt toch wat. Ze hebben nooit techniek gehad, en nu is de inzet ook niet meer zoals vanouds. Zeg maar doei:)

16. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ach, als je wereldkampioen wil worden, dan moet je van iedereen kunnen winnen, dus geen gezeik over die pouls, ze moeten gewoon alles winnen, klaar;)

17. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt maar dat is het organiserende land, dus daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Dat ze een gemiddelde nemen van de wedstrijden kan dan ook nog, maar is er nog een verschil waar Nederland tegen speelt (tsjechie bijv) en Mexico (trinidad)

18. mars15

mars15 Guest

aandoenlijk is je liefde voor de calimero club PSV
    na al die jaren CL mislukking doen ze namelijk eindelijk een keertje mee
    toch zal de vreugde maar zijn van korte duur
    11 miljoen betalen ze namelijk voor dat baggerstadion aan huur
    en Hiddink gaat straks weg net als Alex en Farfan
    en Cocu die is het zat en gooit er na het WK de brui an
    Tja het is niet veel clubs gegeven om een 3-0 nederlaag te beleven
    PSV is dat echter wel gewend, na vanavond wordt het in Eindhoven zelfs een trend
    Eerst tegen Fenerbache uit en toen weer schalke 0-4
    Naar die wedstrijden kijk ik uiteraard met heel veel plezier
    Van een eigen goal door Alex kijkt ook niemand meer op
    En Mexicaanse Robert blijkt een hele dure flop
    Kone is dan wel voor een paar miljoen van Roda JC gehuurd
    hij wordt wegens gebrek aan geld volgende jaar gewoon weer teruggestuurd
    en dan moeten ze jullie het weer doen met Jan elleboog van de week
    en misschien nog wat marokkaanse eigen kweek
    maar eerst vanavond met 0 – 3 verliezen
    zeg europa maar vaarwel en pak alvast je biezen
    PSV staat voor de afgrond en ik duw jullie met plezier naar beneden
    Totdat jullie naar de gouden gids divisie zijn afgegleden

19. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook op NOS teletekst gelezen dat ze er voor gaan zorgen dat Duitsland en Brazilie elkaar niet vroegtijdig kunnen treffen......Wat is dat nou voor een achterbaks vals spel:mad: of zit er iets logisch achter waarvan ik niets weet:+

20. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Afkopen Koné-deal kost Lierse veel geld

Het in financiële nood verkerende Lierse SK loopt bijna een miljoen euro mis bij een verkoop van Roda-aanvaller Arouna Koné, die op huurbasis uitkomt voor PSV.

Toen Roda JC de spits in 2003 overnam van Lierse, werd afgesproken dat de Belgische club 15 procent van de transfersom zou ontvangen, op het moment dat Roda hem zou doorverkopen. De Kerkradenaren kochten die afspraak een maand geleden af voor 250.000 euro. Lierse ging daarop in, omdat de club per direct geld nodig had.

Indien PSV, zoals wordt aangenomen, de Ivoriaan inderdaad overneemt voor ruim 9 miljoen euro gaat daar eerst de reeds betaalde huursom van 1 miljoen euro vanaf. In dat geval resteert een transfersom van meer dan 8 miljoen euro. Zou Lierse de afspraak niet hebben afgekocht, dan had de club van trainer René Trost (ex-Roda) zich mogen verheugen op pakweg 1,2 miljoen euro in plaats van de ontvangen 250.000 euro.

Hehe, genaaid8)

oh, Poëzie8) :p

Laatst bewerkt: 6 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina