Ondanks dat Nederland zaterdag huilde omdat hun jonge voetbalhelden werden uitgeschakeld, moeten we misschien maar gelukkig zijn met de uitschakeling van deze jonge generatie. Wat als ze wel wereldkampioen waren geworden?
De afgelopen weken verbaasde ik me over het grote aantal interviews dat de jonge internationals hebben afgegeven. Achter elkaar, stond de ene na de andere interview in een dagblad, zowel landelijk als regionaal.
Helden waren het, stuk voor stuk. 'Ze' zouden wel wereldkampioen worden. Ik hoor het Maduro nog zeggen. Toch opmerkelijk dat juist hij, in de wedstrijd tegen Nigeria, kapseisde. Juist de man, die de kar zou trekken, die altijd rustig blijft, juist hij faalde opzichtig.
Het gezicht van Maduro stond op onweer tijdens de wedstrijd. Hij voelde ongetwijfeld zelf dat hij niet in de wedstrijd zat, maar wel de druk van Nederland op zijn schouders. De druk, die de media de afgelopen weken creerde.
Maar wat als ze wel verder waren gegaan? Dan waren de Ajacieden Babel, Vermeer, Maduro en Emanuelson plots volkshelden. Hun status binnen de club zou zich weer uitbetaald moeten worden, ze zouden misschien naast hun schoenen gaan lopen, interesse uit het buitenland krijgen etc.
Nee, het is prima zo. Het was voor Nederland een mooi toernooi,en voor de jongens. Ze hebben veel geleerd en komen gewoon weer als dezelfde Maduro, als dezelfde Babel, weer terug in de A-selectie. Gelukkig maar!
In ajax opzicht dan .
Geldt ook voor andere clubs.
Maar daar zitten natuurlijk niet zulke goeie .
///Dit is BTW het hele tenue:
Ik vind hem mooi lekker losjes en goed de ajax kleuren gebruikt en geen onnodige prul.
Laatst bewerkt: 27 jun 2005