1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 8 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Wat is 120 miljoen:p laatst maakte inter nog duidelijk dat ze adriano niet lieten gaan voor minder dan 150 volgens mij:)

2. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik lach Feyenoord pas uit als we op het Leidseplein staan. Elke krant en stuff weet weer te melden dat ajax de beste selectie heeft maar zoveel is er niet verbeterd met vorig jaar wat een zeer matig jaar was. Ik denk dat we PSV met zn allen weer dik onderschatten.

Landzaat wordt 'm niet voor Feyenoord:
    Erwin Koeman: 'Landzaat lijkt me utopie'

12/7/2005 10:04

Het bod dat Feyenoord bij AZ heeft neergelegd op Denny Landzaat, heeft weinig indruk gemaakt in Alkmaar. Bovendien heeft ook Feyenoord-coach Erwin Koeman nauwelijks hoop op de komst van de populaire middenvelder. 'Eigenlijk heb ik niet eens zin om erover te praten.'
    In het AD vertelde Koeman dat hij geen rekening houdt met het slagen van de transfer. 'Natuurlijk wil ik als trainer zijnde hem er graag bij hebben. Maar wie niet? (...) Het lijkt me een utopie. Landzaat zit niet in mijn hoofd.'

AZ peinst er voorlopig niet over in te gaan op het eerste officiële bod van de Rotterdammers. 'Het bedrag dat Feyenoord wil betalen, is voor ons onbespreekbaar. Daar gaan we niet eens over onderhandelen', aldus Toon Gerbrands, algemeen directeur van AZ.

'We willen in het belang van de spelers best meewerken aan transfers, maar dan moet wel een goed bedrag worden betaald. Want het liefst houden we de groep intact. Sterker nog: we hopen binnen zes à acht weken een aantal contracten open te breken', voegt voorzitter Dirk Scheringa nog toe.

Landzaat staat de hele zomer al in de belangstelling van tal van clubs in heel Europa. Fiorentina deed onlangs een poging de Nederlandse international los te weken voor 2,5 miljoen, maar ook die transfersom voldoet bij lange na niet. De 29-jarige Amsterdammer staat tot medio 2007 onder contract bij AZ.

(bron: vi.nl)

Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  3. mars15

mars15 Guest

och psv word wel kampioen daar twijfel ik niet aan

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ze zijn echt gek daar op Stanford Bridge :eek:

5. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Als ik milan was zou ik hem echt weg doen. Ze hebben Vieri al voor nop en halen gilardino al. Robinho zou ook wel een leuke optie zijn. Sheva wordt ook alweer een dagje ouder.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Robinho gaat naar Real Madrid (als hij deze zomer wisselt).

Maar net als in het bericht staat heeft AC Milan nog Vieri,Inzaghi en Tomasson.Met het geld van Chelsea kunnen ze makkelijk nog Gillardino kopen.Dan houden ze nog 60-70 miljoen over en hebben ze 4 wereldspitsen.

Ik zou Shevchenko dus ook verkopen :)

BTW: Davids laat ook weer wat van zich "horen"
    :{

7. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Jep zag de foto vanmorgen in het AD staan. Echt weer iets voor Edje hoor. Las trouwens ook dat hi graag voor Flamengo wilde uitkomen??!! Wat the fock heeft hij daar nou weer te zoeken joh??? Heeft hij geen ambities meer?? Wil hij niet mee naar duitsland volgend jaar??? Slappe zak.

8. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt het verhaal van de patatgeneratie dan blijkbaar toch.
    Toen er een tijdje geleden bekend werd dat Davids misschien naar AZ zou gaan omdat van Gaal daar de trainer is, was ik erg benieuwd hoe dit af zou lopen.
    Je mag toch aannemen dat hij 'loaded' is, dus waarom dan niet een mooie sportive uitdaging in Nederland met de WK in zijn achterhoofd.
    Als hij bij AZ zou spelen komt hij absoluut weer in zicht bij Oranje, maar daar heeft mijnheer dan blijkbaar geen trek meer in.
    Een extra reden om nog meer achter het beleid van Marco van Basten te gaan staan om deze slappe hap uit te sluiten van 'oranjesucces'.
    Geef mij dan maar die jonge gasten die er wel volledig voor gaan.

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind het schandalig. 3 tegentreffers tegen amateurs en de zege pas veiligstellen in de laatste minuut. Daar is geen excuus voor. Eerst was het lachen toen F'noord zoveel moeite had met amateurs, maar nu is het lachen wel ontgaan zeg. Schandalig. Hopelijk dat dit eenmalig is, want dit kan natuurlijk niet. Van zulke tegenstanders moet je gewoon 8 keer kunnen scoren minimaal. En als zij een x scoren. So be it. Maar ik vind dit echt niet kunnen.

Hopelijk is het eenmalig:mad:

10. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik vind het wel beter nu staan ze gelijk weer met beide beentjes op de grond. De geluiden over het aankomende seizoen werden veel te positief en ik herinner me vorig jaar nog.

11. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt...Toen was iedere 'expert' het met elkaar eens dat we kampioen zouden worden. Nou, PSV werd met overmacht kampioen, gevolgd door Ajax dat ook nog erg lang derde stond.

Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  12. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    De Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport meldt vandaag dat Internazionale haar pijlen heeft gericht op de Chileen David Marcelo Pizarro van Udinese en Alex Rodrigo Dias da Costa van PSV. Internazionale is al geruime tijd op zoek naar defensieve versterking, maar de komst van Walter Samuel (Real Madrid) of Cristian Chivu (AS Roma) lijkt van de baan. De Nerazzurri zijn al in onderhandeling met de feitelijke eigenaar van de Braziliaanse centrumverdediger, het Engelse Chelsea.

Dit zou onze kampioens kansen drastisch verhogen. In mijn opinie was hij de schakel van het succes van PSV van vorig jaar. Dit doet meer pijn in eindhoven dan het vertrek von Bommel

13. mars15

mars15 Guest

hehe
    het voetbal veranderd....

je wint niet meer met 8-0 van armenie ofzo
    elke lage ploeg en nu zeker die amateurs spelen met 8 verdedigers ofzo
    je komt er haast niet doorheen

daarom kan je beter spelen tegen echte ploegen

feyenoord won zondag 1-3 van de nr4 van hongarije

en over 7 dagen tegen espanyol

14. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Gazzetta dello Sport zegt meestal wat meer. Het staat altijd vol met geruchten die niet waar zijn. Maar Alex is inderdaad een erg belangrijke schakel bij PSV. Ik heb hem in de Arena gezien. Hij vrat Ryan Babel gewoon op. Geweldige verdediger.

Je hebt gelijk. Maar je mag nog wel verwachten dat de uitslagen tegen amateurclubs meestal wel minstens een nulletje of vijf worden. Maar het lijkt inderdaad steeds moeilijker te worden. RBC verloor gisteren van Be Quick, Feyenoord en Ajax winnen moeizaam....Tja....

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Volgens mij heeft Figo zijn kansen gehad bij Real Madrid en verdient hij nu een nieuwe club.

16. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    En dat te bedenken dat hij toendertijd voor een slordige 60 miljoen euro is gehaald:)

17. VUL_kenneth

VUL_kenneth Guest

nee Figo is over zijn top heen. Kon nog wel één of twee jaar meedraaien, maar zeker niet langer.

18. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Even alle uitslagen van gister:

19. mars15

mars15 Guest

'Politie in de fout bij voetbalrellen'

Uitgegeven: 13 juli 2005 14:02
    Laatst gewijzigd: 13 juli 2005 14:07

DEN HAAG - De twee treinen met Ajax-supporters die op 17 april op weg waren naar het Feyenoord Stadion in Rotterdam, zijn te overhaast teruggestuurd door burgemeester Opstelten van Rotterdam. Dat stelde het Auditteam Voetbalvandalisme woensdag in Den Haag in een onderzoek naar de rellen. Die konden onder meer ontstaan door de gebrekkige communicatie tussen de spoorweg- en de regiopolitie.

Eerst en vooral ligt de volle verantwoordelijkheid voor de rellen bij de betrokken supporters, benadrukte M. Vliegenthart, voorzitter van het Auditteam. Toch hebben een aantal besluiten van de politie en burgemeester Opstelten bijgedragen aan het ontstaan van de rellen. Zo heeft de politie Rotterdam geen ervaring met het terugsturen van treinen en kon daardoor de consequenties van het besluit van Opstelten niet overzien. Daarnaast had de spoorwegpolitie moeten zorgen voor een goede samenwerking tussen de toezichthoudende partijen.

Betere communicatie

Volgens het Auditteam had betere communicatie tussen de spoorweg- en de regiopolitie kunnen zorgen voor deëscalatie in plaats van escalatie. "De politie Rotterdam bleef van essentiële informatie verstoken die relevant was voor het goed in kunnen schatten van de situatie", zo staat in het rapport "Een wissel met grote gevolgen".

Door het tekort aan informatie schatte Rotterdam de omstandigheden op 17 april negatiever in dan ze daadwerkelijk waren. Een verzoek van de Amsterdamse politie om de supporters extra te fouilleren en de negatieve berichten over de stemming in de trein, leidden tot verhoogde waakzaamheid, stelt het Auditteam. Toen vervolgens bleek dat de Ajacieden de trein hadden verlaten en dat inzet van de mobiele eenheid nodig was, besloot Opstelten de eerste trein terug te sturen naar Amsterdam.

Overhaaste beslissing

Een overhaaste beslissing, aldus het Auditteam. "Er is snel gehandeld zonder nadere overwegingen danwel een check op de informatie. Een dergelijke aanpak van 'lik-op-stuk' was ook niet in de voorbereiding afgesproken."

De eerste trein werd om 10.42 uur op Rotterdam-Zuid door spoorbeheerder ProRail stilgezet, omdat zij twijfelden of de lange trein wel aan het perron zou passen. Daarna belaagden Feyenoord-supporters de trein en verlieten de Ajacieden de wagons.

Noodrem

De tweede trein werd vijf minuten later ter hoogte van Rotterdam-Noord gesommeerd rechtsomkeert te maken. Die trein kwam tot Nieuwerkerk aan den IJssel, waar de supporters van Ajax aan de noodrem trokken en de trein tot stilstand kwam.

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Het schijnt ook een enorme chaos te zijn geweest en de gemeente Rotterdam was inderdaad slecht voorbereid voor deze oplossing. Maar het is allang gebeurd, en het heeft geen zin meer om er nog verder over te praten vind ik. Het enige wat ik vind dat Opstelten beter had moeten nadenken toen hij de trein terugstuurde...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina