1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 8 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er is geen officieel bod uitgebracht door Liverpool.

2. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    @Mttz

Damn dat is goed uit je hoofd zeg :eek:

whahaha dit weet ik nog wel, hij trok zn shirt toen uit en mn zus was in alle staten :)

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mooie tekst Mtthz. Hij mocht dan wel soms goed zijn, maar populair was hij niet. Er was geen zekerheid bij hem, dan speelde hij goed, dan slecht, dan middelmatig. Ik denk ook, nee, dat weet ik zeker, dat Capello flink er op gehamerd heeft dat alleen scoren telt, en niet het circus erom heen. Zo zie je, hij scoort 16x (!) voor Juventus, en wordt gezien als belangrijkste schakel bij het kampioenschap van Juve.
    In Amsterdam heeft hij nooit de erkenning gekregen, pas na zijn vertrek besefte men hoe goed hij was. Het was de schuld van Van Gaal dat ie uiteindelijk vertrok. Hij wou niet weg, nee hij kon vertrekken van Van Gaal omdat hij ''toch alleen maar nodig was voor de Europese wedstrijden, in de HCE hadden ze hem niet nodig''. Na die uitspraak is hij vertrokken, wat hij eigenlijk nog niet van plan was.

Ja, NA die goal is het flink gaan stijgen. Inmiddels had Ibra het vliegtuig naar Turijn genomen.

Het geeft wel aan hoe eigenaardig het aankoop/verkoopbeleid is bij Ajax.

Anyway, ik las dat De Cler in de kijkers staat, AZ vraagt 5 (!) miljoen voor de speler die eerst bij Ajax speelde.

Laatst bewerkt: 1 aug 2005
  4. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de Cler niet een echt bepalende speler bij AZ, eerder een zwakke schakel. Maar toch, het transferbeleid van AZ vind ik niet oke. Natuurlijk wil je je team zoveel mogelijk intact houden, maar om nou voor iedere speler die in belangstelling staat de (te hoge) hoofdprijs te vragen is wel heel overdreven.

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Zlatan verkopen is denk ik wel een slimme zet geweest. Hij was op zijn hoogtepunt bij Ajax, en ik denk niet dat Ajax door zijn vertrek minder is gaan spelen, dat zijn gewoon meerdere gebeurtenissen geweest.

Máár, ze hebben er geen slimme zet van gemaakt. 18 Miljoen!!
    Wat kopen ze daarvan? Garesteas, en nu Rosenberg.. HALLO!!! 18 Miljoen!! daar kan je een top spits van kopen!! maja, das dan mijn mening ;)

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En dan komen we meteen bij het grootste struikelblok van Ajax; het 4-4-3 systeem. Waarom spelen ze niet gewoon met 2 spitsen? Nu kan het niet anders, maar nee, het moet 4-4-3, wat niet werkt met deze spelers. Fout is van Ajax om spelers te zoeken die in het systeem zouden kunnen passen. Ze moeten een systeem zoeken dat bij de spelers past.

Maarja, Babel zou bij Blind weer in aanmerking komen voor de centrumspits, aangezien hij op linksvoor niet echt uit de voeten kwam de laatste twee wedstrijden. Met Rosenberg (beetje de taak van van der Vaart overnemen) daarachter lijkt me het al veel beter dan nu.

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    agrees met Elgee. zeg maar zo:

verdediging en middenveld even buiten beschouwing gehouden.

Babel
    Rosenberg​

Opkomende Mitea​
    Opkomende Rosales​

Al zou ik Rosenberg een beetje laten zweven om Babel heen. Ik heb sowieso iets tegen 443.. speelt niet lkkr.. weet niet wat het is, ook in voetbal games en dergelijke. Zelfs in Fifa merk je verschil :p

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    4-3-3 is een perfect systeem, mits je de spelers ervoor hebt. Maar het systeem is inmiddels verouderd, echte buitenspelers zijn schaars, evenals echte centrumspitsen. De meeste spelen daarom of met 1 diepe spits, of met 2 spitsen die ondersteund worden door het middenveld (4-4-2). Bij Juve spelen ze dacht ik nu ook met 2 spitsen, en je ziet dat Zlatan daar dus veel beter mee uit de voeten kan.

Ik denk dan ook dat 2 spitsen dè oplossing is voor Ajax; Babel en Rosenberg. Laat die 2 een tijd samenspelen en ze zijn beter dan wat er nu staat.

Weet eigenlijk iemand waarom Ajax nog steeds met dat systeem speelt? En daar dan ook steevast niet van afwijkt?

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Clubtraditie...

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Onzin in mijn ogen. Als ze prijzen willen, zal het anders moeten. Alles hangt af van Rosenberg, en dat is niet leuk voor zo'n jongen. De verwachtingen liggen torenhoog, en dat moet hij maar waarmaken. Ik ben benieuwd, maar makkelijk zal hij het niet krijgen.

11. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Wat?! Ben jij nou een Ajax supporter :mad: 4-3-3 is werkelijk het mooiste systeem wat er bestaat en het is voor mij (als niet-Amsterdammer) hetgeen wat Ajax anders maakt dan andere ploegen!

Rosenberg past zich maar aan O-)

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Woei, heeft ie verdiend:

13. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 2 aug 2005
  14. Sharpshooter

Sharpshooter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Worden er hier nog meer mensen doodziek van Hiddink en Psv??
    Kalou heeft nog een contract en Feyenoord wil gewoon centen zien.
    Psv moet nu niet lopen stampen als een klein kind en aansturen op een rechtzaak vind ik.

Ps. Als ik nog een 2 jarig abbo heb bij de kpn en ik wil naar vodafone moet ik ook gewoon nog 2 jaar wachten.

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik smul ervan:) Vol leugens en bedrog allemaal:) Het lijkt godverdrie wel een soapserie:9

16. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    ja goed he! psv doe dat vakker, eerst bij ajax met vd vaart en nu met kalou. onrust stoken bij de "vijand"... geeft mooie verhalen.

Denk ook wel dat kalou gaat, door het feyenoord publiek wordt hij vergruist, zo'n jongen zal niet echt lekker meer voetballen en dat is zonde van zijn talent. EUR 8,0 mio is veel geld, helemaal omdat feyenoord ook nog eens een deel krijgt van de transfer van PSV naar ergens anders.... denk dat kalou vertrekt.

17. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk en hoop:D ook dat Kalou naar PSV gaat. Maar ik vond het echt raar dat Wotte een "Robben-bedrag" wil hebben voor Kalou. Dan willen ze dus 18 Miljoen krijgen van PSV. Maar wie vind nou Kalou beter dan Robben?

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm yeah right. Als Ajax-supporter verwacht ik van een club als Ajax dat het resultaten boekt, net als de trainer en spelers. Als dit niet met een systeem lukt, waarom dat het systeem behouden? En dan interesseerd mij het niet of Ajax anders is dan andere ploegen, als ze maar beter zijn.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik denk dat blind het wel wil, maar vanwege druk uit de technische staf dat niet kan doen, als hij het wilde doen had hij het allang geprobeerd, ik vind 4-4-2 ook een goede oplossing met mitea en rosales als opkomende 'halfjes' en galasek en sneijder in het midden
    Toch vind ik dat de speler zich moet aanpassen aan het systeem, rinus michels stond er bekend om dat hij vaak en veel van posities veranderde, ajax heeft onder hem in veel verschillende posities de championsleague gewonnen (finale tegen Panathinaikos 4-2-4, terwijl de wedstrijd tegen basel een 4-3-3 werd gespeeld, en een ronde verder zelfs 5-3-2) Dus het hoeft niet aan het systeem te liggen, de spelers zijn wat dat betreft ook arrogant

Laatst bewerkt: 2 aug 2005
  20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Precies. In 2001-2002 leek Ajax het niet te gaan redden in de competitie. De resultaten werden steeds minder. Toen ging Ronald Koeman een experiment houden met een 4-4-2 systeem tegen PSV met Mido en Machlas samen in de spits. Ajax won prompt de halve finale tegen PSV met 3-0. Sterker nog, Ajax won daarna de laatste wedstrijden tegen Sparta, Utrecht, Den Bosch en NEC en werd kampioen. Ajax won daarna ook nog eens de Amstel Cup finale. Dat was niet de huisstijl, maar Ajax won wel en werd kampioen en iedereen was blij.

Dus waarom niet een ander systeem proberen. Zolang er successen mee worden geboekt is er geen enkele reden om het te veranderen, maar als het de verkeerde kant op lijkt te gaan moet je toch wel even kijken wat je moet doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina