1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 8 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik nog goed.
    Toen ik 5 was gaf mijn oom mij een ajax kalender van '95.
    Ik niet eens wetend wat voetbal was zag een keer ajax op tv.
    Ik dacht w00t die zag ik ook op mijn kalender (maar dan anders ;)).
    En steeds vaker ging ik dat kijken en vaker totdat nu iedereen die mijn kamer binnekomt het meteen wilt verbranden (haagsche bluf ;)).
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ík was toen ik 4 was gaan kijken naar voetbal met me vader en hij noemde de clubs op en omdat ik Alex heet vond ik Ajax het coolst dus ik ben voor Ajax maar nu vind ik Ajax gewoon de beste club uit nederland.
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze wonnen hè.. als je klein bent word je daar fan van ;) En me pa was er toen al fan van.
     
  4. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 1ste van hem is niks mis mee hurr ;) herrineringen
    Ok dat van samenvatting missen is misschien wat té maarja.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Mwah, ik kan nog niet zeggen dat hij het stukken beter doet dan Advocaat het heeft gedaan. Hij wint wel veel, maar dit heeft Advocaat ook gedaan. Het ging er vooral om dat Oranje weer mooi en aantrekkelijk voetbal zou gaan spelen, dit was wat v. Basten beloofde. Ik heb hier nog niet veel van gezien.

    Bovendien begrijp ik er helemaal niks van dat van Bommel niet geselecteerd is :confused: (en nee, ik ben geen PSV fan, ben voor NAC _O_ )
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    De liefde voor Ajax is ook zo rond 95 ontstaan. Ajax won de Champions League en dan hoor je van iedereen dat Ajax de beste is enzo. Dan wordt je als kind natuurlijk enorm beïnvloed. Toen ik me meer voor voetbal ging interesseren in de liefde voor Ajax ook veel intenser geworden. Ik ga (vind ik) te weinig naar Ajax, maarja ik kan het me niet veroorloven.:)

    @Fisichella: Een Nac-fan uit Hoogeveen:) Apart;)
     
  7. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je dat nou nog niet snapt heb je wel heel erg slecht geluisterd naar wat Van Basten daarover te vertellen had. :{


     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nou dat vind ik dus een beetje bullshit. Hij wordt veel sneller bekritiseerd dan al die Ajacieden die er altijd bij zijn. Alsof die nooit fouten maken :{

    @Mtthz:
    Dat is gekomen door Earnest Stewart. Ik was vroeger een grote fan van Ernie en toen Stewart daar speelde, hing er in het stadion altijd een grote vlag van Ernie. Zo is het echt begonnen 8) , maar nu hij weg is ben ik nog steeds een grote fan. Ik ben ook eens naar een training geweest en heb daar handtekeningen gejaagd en ik heb 2 shirts van NAC om maar ff aan te geven dat ik toch wel een liefhebber ben geworden van NAC :) O-)

    Ik ben btw ook nog een beetje voor ADO Den Haag omdat ik daar vandaan kom, maar dat is minder dan dat ik voor NAC ben :)
     
  9. Murlock

    Murlock Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat ook niet (en ik ben wel een psv fan ;) ) Hij heeft vorig jaar zo'n goed seizoen gedraait (hij staat zelfs in het FIFPRO-wereldelftal !). Nu is hij weg en kijk eens hoe het met PSV gaat :'-( Maar clown bassie ziet dit niet en zegt dat hij zich nog maar eens moet bewijzen bij barcalona. Sorry maar ik ben helemaal tegen van Basten, zijn selectie beleid slaat nergens op. Hij zegt zelf : "Spelers moeten niet alleen spelen maar ook nog eens goed spelen om geselecteerd te worden"
    Dan vraag ik me af, waarom kiest hij dan voor bankzitters :confused:
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Idd, het lijkt wel alsof v. Bommel zich altijd moet bewijzen in iedere wedstrijd, terwijl anderen maar 2 of 3 goede wedstrijden hoeven te spelen en ze staan er al in.
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat vind ik dan net zo goed bullshit. Van Basten heeft duidelijk aangegeven dat v. Bommel niet paste in de manier waarin oranje speelde. Ik zeg ook niet dat de Ajacieden nooit fouten maken, alleen wil dat zeggen dat ze beter in het systeem passen (mede ook doordat van Basten zelf jaren met dat systeem werkt van Ajax, en dat ook bij Oranje gebruikt)

    Dus voor de laatste keer, Oranje is geen PSV van vorig jaar. Betekent dus, Van Bommel kan niet met oranje spelen omdat de speler bij oranje niet op de acties van Van Bommel rekenen die het middenveld van PSV vorig wist op te vangen. PSV was a.h.w. om Van Bommel heen gebouwd. Dat was dan ook de kracht van PSV. Dat kun je toch nooit bij een nederlands elftal doen?

    En Murlock, welke bankzitters doel je op?
     
  12. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Toch vind ik het vreemd dat v. Basten het niet nodig vindt om v. Bommel te selecteren. Iedere trainer zegt dat v. Bommel een vaste waarde zou worden (v. Hanegem, Stevens, Advocaat om 3 voorbeelden te noemen) en v. Basten selecteert hem niet eens als wisselspeler. Volgens mij gaat het hier gewoon om andere redenen en niet om de kwaliteiten van van Bommel.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik vind v. Bommel, Landzaat en Cocu wel hetzelfde soort spelers en dan snap ik dus niet waarom Landzaat wel speelt en van Bommel niet eens geselekteerd is. Van Bommel heeft, pakweg, de eerste 10 wedstrijden wel redelijk in het systeem gebracht en dan wordt op drond van een slechte wedstrijd niet meer geselekteerd? Vind ik gewoon een beetje raar van van Bastan en zo geef je een speler echt niet het vertrouwen wat hij nodig heeft.

    Ben trouwens ook heel erg benieuwd of Davids straks weer een eerlijke kans krijgt om bij het nederlandse elftal te komen (mits hij goed bij Tottenham speelt) want zo een speler kun je heel goed op een WK gebruiken
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  14. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou je denken dat ze dat zeggen? Ze hebben hem alleen bij het op-vanbommel-afgestemde-PSV zien spelen, en niet zelf onder hun hoede gehad. Van Bommel is imo een goede aanvallende middenvelder, maar hij komt niet goed mee terug, niet altijd althans, en dat kan cruciaal zijn in een interland. Voorbeeld van PSV-AC Milaan werd daar altijd bij gehaald, de goal van Abrossini (sorry voor foute spelling als die er is) was doordat Van Bommel niet mee terug was gekomen om die man te dekken. Hetzelfde fout doen, deed ie bij Roemenië.

    Hij kan nu wel geselecteerd worden, als bij Barcelona het leert om een man te volgen en te dekken de hele wedstrijd. Hij moet zich dus, hoe raar het ook voor vele klinkt, opnieuw bewijzen.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Amen.

    Nee je hebt precies gelijk Elgee, Dat bij Abrossini had ik ook gezien dat hij niet terug kwam. Hij moet het gewoon leren bij Barcelona en hopelijk krijgt hij daar ook de kans om dat te doen.
     
  16. Murlock

    Murlock Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel bv. Sneijder. Waarom wordt hij geselecteerd? Bij ajax zit hij op de bank. En de laatste tijd is hij niet eens in vorm. Ik heb er toch liever v.Bommel bij zitten dan Sneijder. Ik ben het wel met je eens dat v.Bommel zijn man soms laat lopen. Maar het is een aanvallende middenvelder, dan kan dat gebeuren naar mijn mening. Sneijder laat zijn man toch ook wel eens lopen.

    edit:
    En ik vindt dat het psv van vorig jaar niet op van bommel afgestemd was. (dit was 2 jaar geleden wel het geval met kezman). Dat psv was een geheel dat goed uitgebalanceerd was. Ik denk dat als je v.bommel in het NL-eftal zet dat je het NL-eftal niet om hem heen hoeft te bouwen. Maar dat is mijn mening.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Sneijder speelt op een andere positie als van Van Bommel, dus die vergelijking kun je niet echt maken. Dat Sneijder op de bank zit (ook maar voor 2 wedstrijden), kwam vooral doordat Boukhari zich even liet zien. Van Bommel was geen aanvallende middevelder in de wedstrijden bij Oranje.
     
  18. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    @Murlock:
    Ik vind van wel :).
    Je ziet nu ook in de afgelope wedstrijden dat ze in het midden gewoon iets missen.
    Dat had van Bommel.
    Ik vond hem de motor van het team zoals Galasek _O_ bij ajax dat is.
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat denken jullie dat het wordt vanavond? (Nederland-Duitsland) Ik zeg 2-1 voor Nederland.
     
  20. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. Ik zeg 1-4 ( voor de Duitsers). Ik denk dat Nederland een stuk beter speelt dat Duitland , maar dat de Duitsers uit counters (en spelhervattingen) alle kansen die ze krijgen benutten( en nee, ik ben geen fan van het Duitse-elftal).

    Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als Kone naar PSV gaat(maar dit komt omdat ik een fan van Roda ben) . Want je gaat voor een man als Arouna Kone toch naar een stadion als je het mij vraagt. Als hij weggaat , is mijn hoop van Roda Laszlo Bodnar. De rechtsback met een geweldige metaliteit en misschien wel het hardste schot van de eredivisie...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina