Die scheids was gewoon consequent. Alleen dat hij Rajcomar een gele kaart gaf, sloeg nergens op; in het schot werd er afgefloten. Rajcomar zou dus zo'n rare beweging moeten maken dat hij zich blesseert, maar niet de bal raakt...
In de tweede helft was de scheids trouwens juist erg coulant; Wisse had twee keer zijn tweede gele kaart kunnen krijgen voor wederom de bal aanraken wanneer er al was afgefloten of dat de bal buiten het veld is...
Ik vind het overigens een hele goede regel. Nu passen ze 'm heel streng toe, waardoor je soms wat absurde situaties krijgt. Maar je ziet wel dat vrij trappen e.d. veel sneller genomen kunnen worden, waardoor er veel meer snelheid in het spel blijft. Eerst was het een minuut kinderachtig de bal vasthouden of heel hoog gooien (met de nodige onenigheid en ruzies als gevolg), voordat er weer eens werd doorgespeeld.
Bovendien was er ook veel gezeik op de regel dat keepers de bal maximaal zes seconde vast mogen houden. Die werd in het begin streng toegepast, nu hoor je er niemand meer erover zeuren, houden keepers onbewust de bal maximaal 6 tot 8 seconden vast en zit er dus gewoon veel meer vaart in.
Ik ben erg blij dat de FIFA het aandurft om nieuwe regels toe te passen. Voetbal is veel te conservatief, in het hockey durven ze tenminste wat, zoals buitenspel compleet afschaffen.
Maar ik ga nu een beetje off topic, mijn excuses...
Laatst bewerkt: 18 jun 2005