1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal]De Grote Voetbal Draad [Deel5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daz, 10 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mars15

mars15 Guest

kalou was de beste van het veld...

2. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens aan weer een nieuw deeltje! :cool: Wat is het toch leuk om over voetbal te praten

Ik vind Juanfran ook onwijs goed spelen, hij heeft wat minder aanvallende impulsen maar ik vind dat die van de middenvelders en de aanvallers zouden moeten komen, níet van de verdedigers. De laatste tijd loopt ook iedereen te zeuren over het doorschuiven van maduro, dat trabelsi dan achter zou moeten blijven. Emanuelson doet hetzelfde..

Ik zie Ajax trouwens toch wel liever met 433 spelen, maar als je er de spelers niet voor hebt, dan gaat het niet heh :'-( Hopen dat Rosenberg zich ontwikkeld tot een goede 433 spits, want aan een goede 442 spits heeft Ajax niet zo veel, nouja misschien kunnen ze wat geld voor hem krijgen.

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heeft ajax aan eeen 442 spits niet zo veel? Ik denk dat de spelers die er nu rondlopen beter tot hun recht komen in een 442, dan in een 433...

4. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja dat vergat ik erbij te zeggen.. Als Ajax in een 433 opstelling wil spelen en Blind zet bijvoorbeeld Rosenberg als centrale spits op het veld, bakt hij er misschien niet veel van. Sommige spitsen (zoals Rosenberg) komen beter tot hun recht in een 442 systeem, maar als Ajax graag 433 wil spelen hebben ze niet zoveel aan die 442 spitsen. Dit seizoen kunnen ze eigenlijk moeilijk anders, omdat ze gewoon die spelers niet hebben.

5. mars15

mars15 Guest

elgee je zegt emanuelson voor boukhari maar hoe wil je dat neer zetten dan ? een verdediger voor een aanvaller ?

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    kijk eens naar de opstelling en het aanvallende gedrag van emanuelson! Boukhari stond linkshalf. je kan daar makkelijk emanuelson kwijt. Met zijn voorzetten komt hij daar prima tot zijn recht zonder dat je juanfran op de bank kwijt moet!

7. mars15

mars15 Guest

ja oke maar dan blijft het probleem dat emanulson een speler is die alleen aan de linkerkant heeft gespeeld toch ?

misschien leuk om over tacktieken van een aantal clubs te gaan praten _O_

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja hij heeft idd alleen aan de linkerkant gespeeld, maar waar speelt boukhari?? Links idd!

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    *mee eens't

Emanuelson kan goed op het middenveld uit de voeten lijkt mij. Juanfran heeft wel bewezen dat hij knap kan verdedigen, dus waarom niet opstellen? Probeer het eens met hun beide in de basis. Kijken hoe het gaat.
    Ajax heeft idd weinig keus dit seizoen, maar hoelang is dat nou eigenlijk al aan de gang? Vorig jaar was er ook al een spitsenprobleem, en daar werd meen ik tegen Willem II geexperimenteerd met 442, wat toen ook veel beter ging.
    Ajax moet niet zo blijven hameren op 'clubtraditie', want je ziet dat het in andere samenstellingen gewoon beter gaat..

10. mars15

mars15 Guest

jij zei rechts :+

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja zie het idd. moet links zijn!

12. mars15

mars15 Guest

jaja

trouwens feyenoord staat nu 2e zonder dat ze hun echte middenveld hebben :p

Hofs, Ono, Schreuder zijn pas rond januari,februari te kiezen

en in januari weer castelen

ben benieuwd
    eerst maar eens winnen in den haag zondag, dat is erg lastig voor feyenoord !

13. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    qua transferbeleid mag Ajax heus wel kijken naar die clubtraditie.

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Emanuelson is eigenlijk een linkshalf, maar omdat er geen linksback was heeft Blind Emanuelson als linksback gebruikt, wat ie niet onaardig deed. Boukhari speelde gister linkshalf (al lees ik hier anders, dus kan me vergissen, dan zal Sneijder daar wel gespeeld hebben), dus wou ik Emanuelson op de plaats van linkshalf, in plaats van die Boukhari.

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    nee het was echt linkshalf.. ik vergiste me door rechts te typen. Maar emanuelson zou daar makkelijk kunnen spelen als je kijkt naar de manier waarop hij speelt!

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Daar hoef je niet eens naar te kijken. Emanuelson = linkshalf.

BTW, ik las net in de thread 'Ik zoek dit nummer' dat Ryan Babel een liedje heeft gemaakt met Lange Frans en Baas B. en het staat op 'Het Land van'. Even opgezocht, en het is ook nog best wel aardig.:+

Fo shizzle

17. mars15

mars15 Guest

Programma speelronde: 16. (Stand)
    Dag Datum Tijd Thuis Uit Uitslag
    Wo 14-12-2005 20.00 Willem II Fc Utrecht -
    Vr 16-12-2005 20.30 Sparta Vitesse -
    Za 17-12-2005 19.30 Rbc Roosendaal Roda Jc -
    Za 17-12-2005 19.30 Psv Willem II -
    Za 17-12-2005 19.30 Sc Heerenveen Fc Twente -
    Zo 18-12-2005 12.30 Ado Den Haag Feyenoord -
    Zo 18-12-2005 14.30 Fc Groningen Nec -
    Zo 18-12-2005 14.30 Heracles Almelo Fc Utrecht -
    Zo 18-12-2005 14.30 Nac Breda ajax -
    Zo 04-12-2005 14.30 Az Rkc Waalwijk -

18. mars15

mars15 Guest

Beste meneer van Nijnatten,

Ik heb vanochtend u stuk gelezen in het ad met de kop

Deze Feyenoord-PSV is er eentje om in z’n geheel in te lijsten

Een leuk stuk om te lezen als Feyenoord supporter ook omdat Feyenoord gister won,

Nu had ik 1 vraag aan U, In het stuk komt het volgende naar voren

De wedstrijd voltrok zich sowieso in het op één na mooiste stadion van Nederland, om te beginnen, onder de best mogelijke klimatologische omstandigheden

Nu is mijn vraag aan U, wat is dan wel het mooiste stadion van Nederland ?

met vriendelijke groet,

Marcel

Beste lezer,

Als het even kan, reageer ik op aan mij gestuurde e-mail persoonlijk. Daar heeft de verstuurder, mits zijn tekst niet boosaardig van aard is, immers recht op.
    In het geval van ‘het op een na mooiste stadion’ kwamen er zo veel reacties, dat ik nu met een en dezelfde reactie aan iedereen moet volstaan, sorry.

Bij de meeste mailers leeft de vraag; wat is dan wel het mooiste stadion van Nederland? Op die vraag moet ik dus antwoord geven. Geen probleem; dat van PSV. Sinds dat stadion geheel verbouwd, of eigenlijk afgebouwd is, vind ik dat het mooiste voetbalstadion. Dat is een, wat mij betreft, uiterst subjectieve waarneming, maar dat mag in dit geval en zéker in een column.
    Ik vind het PSV-stadion heel authentiek ‘voetbal’, het lijkt een beetje op een moderne variant van Highbury, het bevalt me en het heeft alle comfort waarin een goeie voetbalwedstrijd gedijt.
    Chris Woerts, directeur van Feyenoord, stuurde me vanochtend een smsje. Hij liet weten dat hij de Kuip het meest sfeervolle stadion van Nederland is. Daarin heb ik hem gelijk gegeven, maar dat het zo sfeervol is, ligt niet aan het gebouw, maar aan de supporters van Feyenoord. De ruime meerderheid van die achterban vormt het mooiste supporterslegioen van Nederland, hetgeen iets anders is dan het mooiste stadion. Ik vrees dat als Feyenoord in zoiets lelijks als de Arena zou spelen, dat stadion meteen het sfeervolste van Nederland zou zijn.

Met vriendelijke groet,

Chris van Nijnattens
    :cool:

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Er waren toch ook geruchten dan Theo Jansen evtl. naar Rotterdam zou gaan? Zou een goede aankop zijn want ik vind hem toch een van de betere spelers in nederland :)

20. mars15

mars15 Guest

Ja hij zal ook wel komen in de januari periode

Ajax-trainer Danny Blind geeft de aankomende weken Juanfran de kans om zich te bewijzen. De Spanjaard kwam afgelopen zomer op huurbasis over van Besiktas, maar een blessure gaf Emanuelson de mogelijkheid om zich in de kijker te spelen. De jeugdinternational vulde de linksbackpositie goed in, maar Blind geeft voorlopig de voorkeur aan de meer ervaren Juanfran.

“Hij heeft iets wat geen Nederlander heeft; hij kan als verdediger rust brengen maar ook zijn hoef onder een bal zetten als de situatie erom vraagt,” aldus Blind in De Volkskrant. Gisteren bleek de 29-jarige Spanjaard in het duel met Vitesse (0-2 overwinning) één van de steunpilaren in de defensieve linie.

Dat Urby Emanuelson naar de bank is verwezen, is volgens Danny Blind geen reden voor paniek. De speler van Jong Oranje krijgt nog genoeg kansen in het elftal van de Amsterdammers op een andere positie. “Emanuelson blijft een typische middenvelder,” aldus Blind.

Patrick Kluivert is wederom tegen een blessure aangelopen. Gisteren mocht hij in de slotfase invallen voor zijn club Valencia, maar enkele minuten nadat hij het veld in was gekomen, moest hij er al weer af met een blessure.
    Voor de Spaanse krant Marca kon de Nederlandse spits er niet opver uit: “Ik kon niet geloven dat ik weer geblesseerd raakte. Het schoot plotseling in mijn dijbeen toen ik achter een dieptepass aanliep. Ik ging ook mijn benen nog rekken op het veld, terwijl de trainer vanaf de kant schreeuwde of ik verder kon. Pech achtervolgt mij.”

De blessure is een domper voor de 29-jarige voetballer. Onlangs gaf Kluivert nog aan er alles aan te gaan doen om een terugkeer bij het Nederlands elftal af te dwingen. Hoe lang Patje buitenspel zal staan is nog niet bekend. Eerder dit seizoen was de speler, die eerder uitkwam voor Ajax, AC Milan, FC Barcelona en Newcastle United, al lange tijd uitgeschakeld door een knieblessure.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina