Laat me raden... dat heb je natuurlijk in de VI gelezen dat v Gaal volgens 1 of andere vent overschat is.
Sorry hoor... maar als je dat zegt heb je echt geen verstand van voetbal.
Tuurlijk kreeg van Gaal die selectie in de schoot geworpen.
MAAR het waren tot aan dat moment "slechts" talenten, waar er ook spelers tussenzaten die het in zich hadden om zeer groot te worden (denk aan oa Bergkamp, Jonk, Davids ).
Het is dan wel aan een trainer om te zorgen dat zo'n elftal een goed team gaat vormen, want zo vanzelfsprekend is dat niet altijd.
Een ander voorbeeld is Inter van een aantal jaren terug toen bv spelers als Ronaldo, Djorkaeff, Toldo, en Seedorf daar speelden.
Dat hele elftal bestond uit fantastische spelers.
Maar Inter oogste nationaal en internationaal geen success, omdat het geen goeddraaiend team was.
Ajax in de jaren 90 heeft onder van Gaal, die het team goed had opgebouwd en in elkaar gesmeed, niet alleen alle prijzen gewonnen, maar ook nog eens ongeslagen kampioen, europees kampioen en wereldkampioen geworden. Zonder ook maar 1 nederlaag!
Tevens is hij met Barcelona 2 keer kampioen geworden, en zo vanzelfsprekend is dat niet spanje.
En dan ga jij vertellen dat v. Gaal een slechte coach is?
Tuurlijk deed ie het bij het NL elftal niet goed, maar hadden v hanegem en advocaat ook niet bijna gefaald in het zich kwalificeren?
Het was dat sneijder zo'n goeie wedstrijd speelde tegen schotland...
Je kan v. Gaal haten misschien, maar een overschatte coach is het zeker niet.
Bovendien zie ik het ook niet somber in voor Ajax, alleen zet ik op dit moment m'n vraagtekens bij sommige spelers die Koeman gehaald heeft.
En dat koeman overschat zou zijn is helemaal ronduit belachelijk.
Maar zulk soort dingen komen voort uit de haat die nederland tegenover Ajax ontwikkeld heeft.
Jammer toch altijd.
Laatst bewerkt: 13 dec 2003