1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De grote voetbal draad

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 25 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat lijkt me vrij logisch dat Ajax beter is dan die 2.
    Celta is nummer 17 vd spaanse competitie.. sorry hoor maar dat is gewoon schandalig als ik bedenk dat die door zijn en wij eruit liggen.
    En dan nog club brugge... nou daar maak ik geen eens woorden aan vuil.
    We hebben het gewoon erg slecht gedaan.
    Alle 3 de uitwedstrijden verloren, en ook nog eens thuis van Milan verloren.

    Wat, of beter gezegd wie me mateloos irriteert is rafael vd vaart.
    Sinds tie met dat varken van tmf is is zijn spel keihard achteruit gegaan, en heeft ie (als je het mij vraagt) behoorlijk kapsones gekregen.
    Toen vd Vaart regelmatig minder goed speelde zong de F-side regelmatig als grap dat ie dat wijf teveel neukte.
    Daar kon die niet zo goed tegen..
    Ik kan me ook nog herrinneren dat ie aan het begin vh seizoen (toen ajax voorrondes CL moest spelen) over een oostenrijkse tegenstander zei dat het "een makkie" zou worden...
    dat was geen al te slimme opmerking, want ajax had de grootst mogelijke moeite om langs deze tegenstander te komen.
    Verder had van de Vaart in de vorige VI de fijne opmerking dat hij geen boodschap had aan het publiek toen hem gevraagd werd of ajax het publiek niet te weinig had gegeven in de wedstrijd tegen feyenoord. Gezien het spel en de 2-0 stand al na 10 minuten geen onterechte vraagt lijkt mij.
    Maar goed... meneer heeft dus geen boodschap aan het publiek...
    Als iemand dan zo gaat antwoorden, met zo'n houding, en dat voor een aanvoerder, nou sorry hoor...
    Hier komt nog eens bij dat ik vd Vaart een slechte aanvoerder vind, en met zo'n houding kan die van mij beter opsodemieteren.

    Er werd vroeger over Stefan Petterson altijd gezongen dat hij een echte Ajacied was, tot voor kort gebeurde dat ook bij vd Vaart, maarre... voor mij heeft die jongen met z'n irritante houding allang afgedaan, en ik hoop dat ie snel vertrekt bij Ajax met z'n kutopmerkingen.
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    PSV ligt er ook al weer uit, van alle Nederlandse clubs die dit jaar Europees gespeeld hebben blijft PSV als enige over voor de UEFA cup.

    Op deze manier raken we al onze CL plaatsen kwijt:'-( , straks moet de landskampioen van Nederland nog voorrondes spelen ook:'-(
     
  3. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien over 4 jaar niemand meer:'-(
    Ik snap eigenlijk die puntentelling niet. Behaal je alleen maar punten door in de Champions league te blijven, of ook door bv. de UEFA-cup te winnen. (daar bedoel ik niks mee he:+ )
     
  4. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dat is kijken met een Ajax-bril op.

    Je wordt niet voor niets laatste in de poule..

    Ajax heeft hun beleid te ver doorgevoerd IMO, aangezien ze teveel jonge spelers opstellen. Tuurlijk is dat allemaal gedurfd en leuk voor die jongens, maar een topteam bestaat altijd uit een goeie mix van jong & oud.

    Brugge overblufte Ajax, en blies de ''jochies'' van Ajax van 't veld af. Celta mag dan wel 17e staan in de Spaanse competitie, maar als je alleen naar kwaliteit kijkt zou Celta elk jaar titelkandidaat zijn in onze Eredivisie hoor ! En AC Milan is natuurlijk echte wereldtop, iets wat Ajax gewoon niet is.

    Trouwens, wat vinden Ajacieden nou eigenlijk van Koeman ?

    De zich aan tegenstanders aanpassende, en IMO overschatte coach ?

    Over PSV, die Lee is echt ongelooflijk slecht zeg, geef alsjeblieft 2 miljoen Euro en Michael Lamey uit voor Pascal Bosschaart van FC Utrecht, dan heb je tenminste een fatsoenlijke linksback.
     
  5. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Lee én Park zijn echt ongelofelijk slecht en verpesten telkens het spel van PSV, hoe haalt Guus Hiddink het in z'n hoofd om deze 2 spelers nog langer te laten spelen.|:-
    Oké, hij wou toch Koreanen hebben door zijn bekendheid aldaar, maar dit duurt toch net iets te lang, ze dragen niks bij aan het spel dus snap ik niet wat ze bij PSV doen.
     
  6. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Het zou me niks verbazen als Hiddink min of meer verplicht is 1 of meer Koreanen op te stellen, om de leiding en Philips tevreden te houden als het gaat om reclame-inkomsten, naamsbekendheid, merchandising en zo maar door in Azie.
     
  7. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dit het speelniveau omlaag brengt is dit een absurde actie, neem dan 'goede' Koreanen
     
  8. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0


    Ik denk dat je inderdaad niet voor niets laatste in een poule word, maar dat Brugge Ajax overblufte, dat wil ik zeker niet zeggen.
    Ajax speelde absoluut slecht, had wellicht ook een zeer slechte dag, maar buiten dat feit waren het ook behoorlijke fouten van Lobont, vooral die 2e goal was verschrikkelijk natuurlijk.
    Ajax heeft (vind ik) een beter elftal dan Brugge en Celta.
    Dat wil overigens niet zeggen dat Ajax daarmee automatisch van die tegenstanders zou winnen, want zo werkt het niet in voetbal.

    Over Koeman, ik vind hem een goede coach, MAAR wat denk ik wel een hoop mensen vergeten, is dat Koeman het nu en vorig jaar wel deed met spelers die door Co Adriaanse zijn gehaald.
    O.a. Ibrahimovic, Trabelsi, Galasek, vd Vaart (kreeg ook door Adriaanse de kans en speelde Witschge uit Ajax 1) Pienaar, Lobont, zijn allemaal gehaald door Adriaanse.

    Toen Adriaanse na de thuisnederlaag tegen psv en de magere overwinning op fc twente ontslagen werd, leek zijn ontslag een logische, omdat Co volgens Beenhakker geen goede verhouding had met en naar de pers en daarmee Ajax geen goed deed.
    Achteraf gezien heeft dit vooral vorig jaar en het jaar daarvoor goed gewerkt (ver gekomen in de CL, kampioen en de beker gewonnen), maar ik denk dat deze uitschakeling vooral bij bv v. Eijden hard aankomt.

    In ieder geval heeft Co Adriaanse veel spelers gehaald die nu succes boeken met en bij Ajax, en die allemaal de potentie in zich hebben om een grote te worden, vd Vaart, Zlatan, Trabelsi
    Maar alle spelers die Koeman gehaald heeft, daar ben ik nog van geen 1 onder de indruk.
    Om er een paar te noemen: Sikora(matig), Soetaars(vraagteken), Grygera(matig), Escude (slecht).
    Die spelers spelen of niet goed genoeg, of hebben geen basisplaats.
    En dan is er natuurlijk nog Wesley Sonck, die het redelijk doet, maar daar ben ik ook nog niet helemaal ondersteboven van, maar ok... misschien heeft ie wat tijd nodig.

    Maar vooral een speler als Escude, daar zet ik echt m'n vraagtekens bij.
    Die maakt dezelfde stomme fouten die ik Yakubu ook zie maken centraal in de verdediging (verkeerde kant afdekken bv bij een corner).
    En dat maakt Ajax kwetsbaar, en daarom liggen we er nu dus ook uit de CL, en om diezelfde reden word PSV kampioen, en niet Ajax.
    Niet leuk om te constateren (aangezien ik zelf voor Ajax ben), maar ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren.
     
  9. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou, niet té somber he ;).
    Nu Louis van Gaal aangetreden is als TD, zal er toch het een en ander veranderen aan scouting, aankoop-beleid en vooral de doorstroming van de jeugd, daar heeft Louis gewoon een neusje voor.
    De aankopen Grygera (moet nog groeien, zal wellicht vaste rechtsback worden daar Trabelsi toch vertrekt), Escudé (nog iets teveel "foutjes", maar zie het absoluut wel in hem zitten samen met Heitinga centraal), Soetaers zijn allemaal in de periode geweest dat Beenhakker al vertrokken was, en v. Eijden de onderhandelingen op zich nam....

    Tenslotte nog een belangrijk bericht dat Koeman heeft bijgetekend tot 2006, wat een zéér goede zaak is aangezien veel spelers nu toch eerder zullen blijven :).
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Hoe kom je daar nou bij ? Van Gaal kreeg een topgeneratie jeugdspelers in de handen geworpen in zijn topjaren bij Ajax, daarna heeft ie bij Barcelona superveel spelers gekocht waarvan er misschien 3 of 4 geslaagd zijn uiteindelijk...

    Van Gaal overschat zichzelf nog erger dan dat Koeman dat bij zichzelf doet, wat dat betreft zie ik het somber in voor Ajax de komende jaren.. (en eerlijk gezegd kan ik er niet wakker van liggen ;) )
     
  11. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat me raden... dat heb je natuurlijk in de VI gelezen dat v Gaal volgens 1 of andere vent overschat is.
    Sorry hoor... maar als je dat zegt heb je echt geen verstand van voetbal.
    Tuurlijk kreeg van Gaal die selectie in de schoot geworpen.
    MAAR het waren tot aan dat moment "slechts" talenten, waar er ook spelers tussenzaten die het in zich hadden om zeer groot te worden (denk aan oa Bergkamp, Jonk, Davids ).
    Het is dan wel aan een trainer om te zorgen dat zo'n elftal een goed team gaat vormen, want zo vanzelfsprekend is dat niet altijd.
    Een ander voorbeeld is Inter van een aantal jaren terug toen bv spelers als Ronaldo, Djorkaeff, Toldo, en Seedorf daar speelden.
    Dat hele elftal bestond uit fantastische spelers.
    Maar Inter oogste nationaal en internationaal geen success, omdat het geen goeddraaiend team was.

    Ajax in de jaren 90 heeft onder van Gaal, die het team goed had opgebouwd en in elkaar gesmeed, niet alleen alle prijzen gewonnen, maar ook nog eens ongeslagen kampioen, europees kampioen en wereldkampioen geworden. Zonder ook maar 1 nederlaag!
    Tevens is hij met Barcelona 2 keer kampioen geworden, en zo vanzelfsprekend is dat niet spanje.
    En dan ga jij vertellen dat v. Gaal een slechte coach is?
    Tuurlijk deed ie het bij het NL elftal niet goed, maar hadden v hanegem en advocaat ook niet bijna gefaald in het zich kwalificeren?
    Het was dat sneijder zo'n goeie wedstrijd speelde tegen schotland...

    Je kan v. Gaal haten misschien, maar een overschatte coach is het zeker niet.
    Bovendien zie ik het ook niet somber in voor Ajax, alleen zet ik op dit moment m'n vraagtekens bij sommige spelers die Koeman gehaald heeft.
    En dat koeman overschat zou zijn is helemaal ronduit belachelijk.
    Maar zulk soort dingen komen voort uit de haat die nederland tegenover Ajax ontwikkeld heeft.
    Jammer toch altijd.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2003
  12. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    In Feyenoord zitten 11 aziaten

    1 japanner
    1 koreaan
    en
    9 mongolen
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Oh wacht, als mijn mening anders is als de jouwe heb ik gelijk geen verstand van voetbal ?

    Er zijn zat mensen die van Gaal overschat vinden, hebben die ook allemaal geen verstand van voetbal ?

    Vraag eens aan een willekeurige Vitesse supporter wat ie van Koeman vind, kijk eens naar al die dure aankopen die Koeman daar deed, en hoeveel er geslaagd zijn uiteindelijk. (Hoeveel had Koeman ook alweer betaald voor Bob Peeters ?)

    Vanmiddag trouwens een onverdiende overwinning...
     
  14. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Hmz.. ik was bij de Ajax training donderdag. Koeman was nog humeurig vanwege de nederlaad woensdag (of dinsdag..weet ik niet meer) en al die spelers waren ook niet zo happy.. en wat mij opviel.. ze zijn klein!! (maar was een goeie training.. hard aangepakt)
     
  15. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ajax owned :)
     
  16. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wuahahahaha onverdiend? Je hebt idd geen verstand van voetbal, kom op, FCU heeft één grote kans gehad en voor de rest ingegraven voor de goal :{.

    Ten tweede, Koeman heeft inderdaad geen neusje voor aankopen, maar voor de rest is het echt een klasse trainer hoor, goed tactisch inzicht en een gouden koppel met Bruins-Slot en Krol, die de echte Ajax-sfeer hebben teruggebracht :).
     
  17. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Bestaat dat dan? Ajax-sfeer?? Dat is toch alleen maar "Joden, Joden" roepen??
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ajax had inderdaad kans na kans he ??

    Zeker verblind geweest door de rook van het vuurwerk ?
     
  19. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ajax had in ieder geval meer kansen als Utrecht. En zij probeerden er ook een wedstrijd van te maken in tegenstelling tot Utrecht, dat alleen maar kwam verdedigen.
     
  20. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook niet over de sfeer in de Arena (en echt waar, er wordt niet alleen "Joden, Joden geroepen hoor ;)), maar over alles wat bij Ajax hoort...
    Allemaal iconen die terug zijn gekomen, die door King Co buiten de Arena werden gehouden (zie v. Basten-geval)...
    De kilte van een paar jaar geleden is al een stuk beter geworden, wat een verdienste is van Koeman, v. Eijden etc. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina