1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De grote voetbal draad

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 25 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    What about normale letters en normaal taalgebruik?

2. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kon 'm niet, sorry... Maar ja, ik heb dan ook geen AT5.;)

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    NAC Breda had gewoon moeten winnen:mad: :mad: :mad:

NAC Breda_O_ _O_ _O_

4. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    En wat meer respect voor Schenning!!!

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vind ik ook:cool:

Schenning_O_ _O_ _O_

6. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, zo kan ie wel weer. Meer dan genoeg respect voor schenning.

7. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Wat denken jullie, gaat het vertrek van Seedorf helpen?? Of is het een verkeerde beslissing van Advocaat??

8. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Goede zet, Seedorf speelt totaal niet in zijn functie. Natuurlijk we willen mooi voetbal zien, maar zijn handelingssnelheid is te laag, te weinig doelgericht en voor halve rechtsbuiten is hij niet gemaakt. Daarnaast is het verdedigend ook geen overtuigende speler. Bij Milan doet hij wel werken, maar NL elftal lijkt hij wel te beschouwen als rustweekje.

Tien keer liever vd Meijde, Overmars of zelfs Robben (die speelde met de training op rechts) op de rechterflank dan de niet functionerende Seedorf.

9. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Maar ik vind de opvatting van seedorf eruit en nu gaat het wel beter verkeerd. Hij is nu het zwarte schaap en iedereen valt nu over hem heen. Je moet niet vergeten dat hij een van de succesvolste spelers is die nederland ooit heeft gehad. En hij kan ook echt goed voetballen. Gebruik hem dan als wissel maar om hem te passeren vindt ik wel een beetje ver gaan.

10. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Deze draad maar weer eens omhooghalen in verband met de wedstrijd van vanavond. Tsjechie - Nederland 3-1. Over het algemeen een vertekend beeld, zelfs met 10 man wist Oranje hhet spel te maken, hoewel, echt overtuigend en kansen creeerend was het nooit.

Doodzonde dat Davids al na 13(!) minuten het veld moest ruimen. Die tweede geel moest ie wel maken, maar er ging een eigen dekkingsfout aan vooraf, hij stond gewoon te slapen. Ongelooflijk dat Overmars er uit werd gehaald, op dat moment, want hoe kan je dan ooit een counter plaatsen?
    Achteraf waren counters helemaal niet nodig en was het het povere Tsjechie dat in eigen huis, met een man meer en een 1-0 voorsprong voor de counter ging. Laf is nog zacht uitgedrukt, dat is niet de manier waarop Nederlanders zouden voetballen. Misschien is dat ook wel ons probleem...?

Nog voor rust sloeg het noodlot echter toe, van Bommel speelt voor de zoveelste keer slecht in waarna Poborsky wonderschoon afrondt. Tweede helft blijft Nederland de druk zetten maar een van richting veranderd schot van vande Vaart moet redding brengen. Daarna wordt het nog geprobeert maar de scheids zit tegen en de jongens zijn moegestreden... Tekenend dat de Boer al in de rust aangaf niet verder te kunnen gaan, hij zat aan de dunne kak, maar terloops Ooijer die goed verdedigde wel een lafbek noemen omdat hij niet op Nedved doorging.

Als vlak voor de tijd Sar meegaat met de corner lijkt de wanhoop nabij en dat komt uit als Baros (die eerder op komische wijze over de achterlijn struikelde terwijl Sar al op z'n reet in de goal lag) een sprint aanzet, Sar omspeelt en over de glijende Bommel heenlobt. Zeg maar dag tegen plaatsing, een play-off tegen Turkije, Engeland, Ierland of elk ander land is namelijk teveel van het goede na deze bittere teleurstelling. De pers zal te spreken zijn over de getoonde vechtlust in de tweede veld maar stilletjes zal de schuld gewezen worden naar Bommel en Davids, die verantwoordelijk waren voor de knullige tegengoals.

Dit is mijn kijk op de wedstrijd, ik heb niet genoten. :cool:

11. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Van te voren kon je eigenlijk al op je vingers natellen dat Nederland die wedstrijd zou verliezen.
    Ondanks de 3-1 overwinning op Oostenrijk kon je wel zien dat het spel ook toen al (vooral in de verdediging) niet goed zat.
    Tegen Tjechie werd dat nog duidelijker allemaal helaas.

Ik denk dat dit elftal gewoon overschat word, omdat haast al die spelers bij Europese topclubs spelen.
    Even een aantal spelers onder de loep nemen:

Waar was v. Nistelrooij dan gisteren? Die heeft geen bal fatsoenlijk geraakt ( as usual) maar bij Man Un. scoort ie wel kweetniet hoevel doelpunten.
    Iedereen zeikt over Kluivert, maar juist die vond ik goed spelen gisteren.
    Waarom krijgt in godsnaam v. Hooijdonk NOOIT een basisplaats?
    Advocaat blijft maar kiezen voor Kluivert & v. Nistelrooij terwijl die gewoon weet dat dat niet werkt.
    Aangezien kluivert voetballend meer in huis heeft dan v. Nisterlrooij, en v. Hooijdonk veel meer dreiging+ uitstraling+ scorend vermogen heeft, lijkt het me toch logisch dat Advocaat een keer een duo kluivert/ v hooijdonk gaat proberen?

Verder lijkt het er toch verdomd veel op dat spelers als Davids Frank de Boer en Jaap Stam behoorlijk uitgeblust zijn, en ook dat Cocu niet geschikt is als linksback.
    Wie dr dan wel allemaal moeten staan? tja probleem!
    We hebben gewoon niks beters
    Het feit dat (de jonge) vd Vaart 1 vd betere spelers was zegt eigenlijk genoeg over de rest..

Davids had natuurlijk ook nooit die 2 stomme fouten achter elkaar moeten maken vooral die duw in het strafschopgebied was ontzettend stom.... + met 10 man verder..

Onbegrijpelijk ook dat Advocaat doodleuk na de wedstrijd wist te vertellen dat hij vond dat Oranje wel goed gespeeld had.
    Nou eh sorry hoor dick..
    Je had op z'n minst woedend moeten zijn!!!
    Gisteren kon je je direct plaatsen voor het EK.
    Dat is (zoals verwacht) weer niet gebeurd.
    Een cruciale wedstrijd verloren...maar ja ach... je hebt goed gespeeld..
    Alleen die tegendoelpunten he... das wel vervelend...
    Slaap lekker dick...
    Volgend jaar zullen allemaal weer in tranen naar het EK kijken samen met jou en het oranje-elftal, allemaal op de bank met een zak chips en een kater.
    Omdat we er WEER NIET bij zijn.

Tijdens die play-ofs zal Nederland waarschijnlijk weer tegen Turkije ofzo oplopenen en dan thuis in de Kuip met 1-1 gelijk spelen
    Uit 1 week later wordt het dan 0-0 en Seedorf zal wel weer in de 89e minuut een strafschop missen waardoor we weer niet geplaatst worden voor het EK.

En na de wedstrijd Dick : "tja we hebben goed gespeeld, geen kans weggeven eigenlijk, jammer dat Clarence nou net die penalty miste..."

Slaap lekker dick.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tuurlijk is Seedorf een goede voetballer, maar hij is ontzettend arrogant en dat heeft een slechte invloed op de spelers groep.

Davids is hier ook wel een voorbeeld van.

Over het Nederlands elftal gisteren::mad: :'-( :mad:

Ik vraag me af of ze die play-offs wel gaan halen, ik vrees van niet...:'-(

13. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    toch typisch dat je altijd van te voren iedereen hoort zeggen dat 'we' gaan winnen, en naderhand was het toch wel logisch dat 'we' zouden verliezen...

ik feliciteer Tsjechië met een mooie overwinning, alleen al omdat je dan niet iedereen zo trots ziet zijn op 'ons' elftal...

en ik heb ook een klein stukje gezien en wat zag ik:

ZE HEBBEN VAN DER SAR UIT HET BEJAARDENTEHUIS GEHAALD

ik denk dat dit wel een bewijs is van het huidige niveau van 'ons' Nederlandse elftalletje...

what's next... De Goey als keeper? de keeper van ODIO (lokale voetbalploeg hier :D ) als nationale keeper??

ps. ik HOOP met heel mn hart dat NL niet doorgaat naar het EK/WK... whatever it is... altijd die overdreven gekte over 'ons' Oranje :mad: :mad:

14. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Het is gewoon simpel, Nederlanders hebben een mentaliteit van niks. Kijk maar, verleden keer tegen Ierland (kwalificatie voor het WK), voor hun is het een eer om voor het nationale elftal te spelen, voor de huidige selectie is het slechts normaal. Elke ploeg met een beetje kwaliteit kan al van Nederland winnen door gewoon meer strijd in te brengen. Maar ja, wat wil je met zo'n softie als coach?

Nee, ik blijf erbij, Nederlanders hebben een mentaliteit van niks. Ik begrijp ook niet waar de overtuiging vandaan komt dat het nog steeds goed gaat komen. Ze spelen dadelijk tegen Kroatië ofzo, die ze met vechtlust en nationalistme zal verslaan....

15. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je hebt gelijk over de kromme redeneringen van de meeste voetballiefhebbers, maar dat is alleen bedoeld om de pijn te drukken ;)

Over Van der Sar, ik weet niet onder welke steen jij hebt geslapen, maar Sar is altijd eerste keus gebleven (behlave bij blessure, toen kwam Westerveld of Waterreus). Goed Sar is 32, maar ik zie een Waterreus het niet beter doen. Misschien Westerveld voor de toekomst met daarachter Stekelenburg. Niks mis met Sar hoor!

En het is ook niet cool om je nu in ene tegen Oranje te keren. Eens=altijd

16. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik heb nooit van te voren gezegd dat we zouden winnen.
    Iedereen weet dat de Tjechen een goed elftal heeft, nee okay ze spelen geen supergeweldige wedstrijden ofzo, maar ze staan er wel op momenten dat het nodig is, en daar gaat het om.
    Precies datgene ontbreekt bij ons elftal.

17. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ik zie graag jol als coach samen met ten cate ...dat word wel goed denk ik

18. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik vind dat die louis van Gaal een keer moet op houden met analyseren!! Wat weet hij er nou van?? Heb ik iets gemist ofzo?? Hebben we ons wel voor het WK 2002 geplaatst en zijn we Wereld Kampioen geworden?? Damn Louis eerst succesen boeken en dan mag je komen praten.

Maar de nederlandse spelers hebben idd een gebrek aan inzet. Behalve davids dan maar die ging weer eens een keertje over het randje. Maar ze spelen gewoon te zwak geen inzet enzo.

Maar de pers gaat wel een beetje te ver hoor!! In het ad stond Heel Holland gaat over zijn nek. Ik bedoel ze kunnen ook te ver gaan. Tsjechië is geen slechte ploeg hoor!!! Ze hebben harstikke goede spelers. Nedved, baros, poborsky en ga maar door. En dan speel je nog uit ook!! Vindt je het gek dat je dan met tien man verliest!! Ik heb er alle vertrouwen in dat ze het gaan halen!!! Ze moeten gewoon wat meer een over mijn lijk mentalitei krijgen. Zoals edje heeft en Japie stam en van bommel heeft dat meestal ook wel!!!

Kom op Oranje!!!

19. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    ik vond de inzet juist wel goed dit keer, maar taktisch was het een zooitje.

20. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    True True. Maar zo denk ik ook over Cruijf. Hij zit wel alles af te zeiken maar is te bang om het baantje zelf aan te nemen en te laten zien hoe het dan WÉl moet.
    Verder denk ik dat het grootste deel van de Nederlandse selectie over hun toppunt heen is en (hoe treurig dat ook is) af moeten wachten op de "nieuwkomers" zoals V.D. Vaart, Robben enz die het Nederlands elftal weer naar een hoger niveau kunnen brengen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina