1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De grote voetbal draad

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 25 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook al een email naar AZ gestuurd om ze deze tip door te geven, misschien doen ze er nog wat aan :)

2. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, CSKA is trouwens ook nog niet zeker van een finale plaats, er wordt nog eerst onderzoek naar het vuurwerk incident gedaan. En als AZ dit aan kaart bij de UEFA, krijgen we mischien niet de finale Sporting - CSKA, maar AZ - Parma *)

Maar eerlijk gezegt denk ik niet dat de Uefa dat gaat terugdraaien, zowel van CSKA en van AZ niet.

3. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=17632
    Lees dat dan!!!!!
    Voor de mensen die nog meer genaait willen voelen
    Het goal telt eigenlijk helemaal niet, want je mag geen extra tijd toevoegen
    aan verlenging volgens de regels
    Damz zeg......

4. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    WAT EEN KUTSTREEK ! :mad:

Ik de manier waarop ze verloren al verschrikkelijk maar het was dus nóg erger

5. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja told ya dat dat artikel het nog veel erger maakte
    zou proberen protest in te dienen als dat nog kan
    Parma ook gedaan

6. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Holy shit! Dit is echt niet te geloven... Misschien zou ik nu nog meer moeten balen, aan de andere kant geeft het een beetje hoop... Zo'n goal als tegen Chelsea (dat was ook geen doelpunt, bleek later uit animaties), kun je niks meer aan doen, maar zoals dit... Dat is gewoon tegen de regels, ik ben benieuwd of er nog wat uitkomt... Ze moeten er natuurlijk mee naar de FIFA stappen... Nee heb je...

Edit//Aan de andere kant, hier kunnen ze ook weinig meer aan doen... We zien wel, de kans dat ze de uitslag veranderen is erg klein...

Laatst bewerkt: 6 mei 2005
  7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ze moeten hoe dan ook van de regel af met dubbeltellende uitdoelpunten. Zeker in de verlenging.

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Godverklere bende... Zijn we ff flink van achter gepakt... Ik heb zelf ook een brief opgestuurd naar de FIFA, ik ben benieuwd hoe ze erop zullen reageren. Het zal wel geen flikker helpen, maar ik heb het dan iig geprobeerd.

EDIT: Typo

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, vind ik ook weer zowat. Als het andersom was geweest, werd de regel de hemel in geprezen waarschijnlijk... Aan de andere kant, waarom zou je niet gewoon verlengen bij een 'overall' gelijke score... Het zou misschien een hoop gezeik schelen, aan de andere kant pakt de dubbeltel-regel volgende keer wel briljant uit...

Edit: Er is geen hoop meer voor AZ: (van vi.nl)

Even, en tegen beter weten in, gloorde er sprankje hoop voor AZ. Want spraken de officiële spelregels niet van een verlenging die niet langer dan twee keer vijftien minuten mocht duren? En scoorde Sporting Lissabon niet juist in de blessuretijd van de tweede verlenging de doorslaggevende tweede treffer?
    'Het staat er misschien wat ongelukkig. Maar het artikel in de reglementen is bedoeld om geen andere verlenging mogelijk te maken dan twee keer vijftien minuten', verduidelijkt Jaap Uilenberg, hoofd scheidsrechterszaken van de KNVB. 'De sudden death of silver goal, dat mag nergens meer.'

En natuurlijk mag een scheidsrechter in de verlengingen blessuretijd toevoegen, zo veegt Uilenberg alle Alkmaarse hoop van tafel. Het UEFA Cup-avontuur van AZ is echt voorbij.

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=68941/sc=42f121 als je lid bent...

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Op zich gewoon logisch natuurlijk. Een scheidsrechter moet ten alle tijden extra tijd kunnen bijtellen ivm met blessures en ander oponthoud. Anders zouden spelers, weliswaar met risico op bestraffing, de boel kunnen proberen te saboteren door tijd te rekken.

/edit: En in die regel staat gewoon dat een verlenging officieel 2 x 15 minuten duurt, net zoals een reguliere wedstrijd officieel maar 90 minuten lang is. Maar zoals gezegt moet extra tijd altijd worden bijgeteld als dat nodig is.

11. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Dat maakt 'em niet rechtvaardig... :{

12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt hem ook niet onrechtvaardig :{

Als je dat met elkaar afspreekt, zal dat de ene keer wel en de andere keer niet goed uitpakken voor je ploeg. Dus dan is er toch niks onrechtvaardigs aan? Maar goed, ik ben ook meer voor verlenging bij een over 2 wedstrijden gelijke score eigenlijk... Evenveel doelpunten is evenveel doelpunten. Aan de andere kant, dan heeft de ploeg die de tweede wedstrijd thuis speelt weer voordeel want dan speel je de eventuele verlenging (die dan vaker voor zal komen) in eigen huis... Maar goed, de regel zal wel gewoon blijven...

13. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de regel opzich wel goed. Het geeft een extra tactisch element.

Maar als het verlenging wordt.. Dan is het toch gewoon vet nadelig als je thuis speelt! Stel dat de wedstrijden van az omgedraaid waren! Dan was het ook 2 x 2 - 1, maar in de verlenging had az vééél meer kans gehad.

14. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat is weer allemaal achteraf. Iedereen die op dat niveau voetbalt kent de regels, dus gebruik je deze regel niet in je voordeel, dan heb je pech gehad. Ik bedoel, je kunt toch geen regel afkraken omdat iemand waarvan jij graag wilde dat 'ie doorging, uitgeschakeld wordt (door deze regel mayb). Je kent de regel, hij 's eerlijk en iedereen weet dus van tevoren waar die aan toe is. Dan moet je achteraf niet gaan klagen als ie in je nadeel werkt. Zie het van de andere kant, voor je tegenstander werkt ie in je voordeel. Dan was je dus net voor de verkeerde :):p

15. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is het juist, hij is bij een verlenging niet eerlijk meer.

16. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad. Want het hangt er maar net vanaf of je eerst thuis of eerst uit moet. En daar heeft AZ weinig over te zeggen. Je zou dus kunnen zeggen dat Sporting met veel geluk (namelijk dat ze eerst thuis mochten) door is gegaan.
    Ik had eerlijk gezegt ook verwacht dat ze penalty's zouden moeten trappen.

Maar goed. Je kunt er lang over doorgaan. Feit blijft dat Sporting in de finale staat, en daar ook zal blijven.

17. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Krijgen we dit gezeur weer, het is in het verleden vast ook wel eens voorgekomen dat een nederlandse club gewonnen heeft door deze regel. En toen was er zeker niks mis met die regel.

De regels zijn van te voren bekend, en als ze je niet bevallen moet je niet meedoen.

18. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    De regels zijn niet heilig, en als een regel gewoon niet klopt, zie ik niet in waarom deze niet veranderd zou mogen worden.

19. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    idd Je moet toch kritiek kunnen hebben :{

20. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk moet je kritiek kunnen hebben, maar dat gezeur over de regels lijkt op het gedrag van een gefrustreerde fan.

Als je zonodig kritiek wilt geven, ga dan kritiek geven op AZ omdat er twee man vrij stonden bij die corner ipv de regels de schuld geven. Zeg nou eerlijk, zit je ook zo moeilijk te doen over die regel als je lievelingsclub doorgaat dankzij die regel.

Soms heb je er gewoon voordeel van en soms nadeel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina