1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De grote voetbal draad

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 25 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij mis jij ongelovelijk het punt...|:-

2. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Jah.. Misschien moeten we maar eens een muntje gaan flippen over wie er doormag naar de finale..

Soms heb je er gewoon voordeel van en soms nadeel.

3. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0

4. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    I know.. dat was toch belachelijk of niet

5. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nog eens over nagedacht en het is eigenlijk wel zo dat als je als eerste thuis speelt je eigenlijk voordeel hebt. En ze zouden toch wel een regel kunnen verzinnen waarvan je niet soms voor- dan wel nadeel van hebt. Het feit dat het de ene keer in je voordeel werkt en de andere keer niet wil niet zeggen dat hij eerlijk is. Als je afspreekt dat de elk doelpunt in de verlenging voor de uitploeg voor 6 telt, heb je daar ook de ene keer voordeel en de andere keer nadeel van. Maar het is wel een onnozele regel.

Een goeie regel hiervoor verzinnen is wel lastig. Want als je laat verlengen bij een gelijkspel over 2 wedstrijden (dus niet alleen bij 2 dezelfde uitslagen) speelt de ploeg die de tweede wedstrijd thuis speelt langer voor eigen publiek. En als je penalties laat nemen zonder verlenging heb je hetzelfde. Dan is de thuisploeg ook in het voordeel. Dus wat zou dan een goeie regel zijn?

6. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Tja dan heb je denk ik maar een mogelijkheid over. Een derde beslissingswedstrijd op neutraal terein. Maar ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten.

7. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Het voordeel dat je hebt omdat je voor thuispubliek speelt is wel aanzienlijk minder dan dat je doelpunten dubbel tellen..

8. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker. Misschien zou je dan de verlenging gewoon moeten voetballen en als het dan tot pingels komt speel je die naar het publiek van de uitploeg toe :) Compromisje hé :cool:

9. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Publiek wegsturen bij de verlenging :+

10. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de golden goal moet gewoon terugkomen. niks geen gezeik over uitdoelpunten. als de bal erin ligt is het afgelopen ;)

11. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Zo komen er weer zo'n mooie momenten als op het vorige WK toen Zuid-Korea in de verlenging won van Italie. Daar in Italie zijn ze er nog steeds boos over:D

12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Golden Goal is inderdaad _O_

13. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben tegen een golden goal, je heb dan namelijk een grote kans dat beide teams zich terugtrekken rond hun eigen 16, dit maakt het spel er niet aantrekkelijker op. Beter een half uur nog "echt" voeballen, daarna strafschoppen. een idee zou zijn om in de verlenging bijvoorbeeld het voordeel van een uitdoelpunt op te heffen.

p.s.

valencia heeft 8 miljoen geboden voor kalou, inclusief evt een andere speler.

14. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    8 miljoen? vind ik erg weinig, ga er namelijk niet vanuit dat een speler van valencia naar feyenoord toe wil (of het moet 1 of andere clown zijn :+ )

15. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ach het publiek moet toch op de een of andere manier vermaakt worden....dus laat die clown maar komen ;)

16. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Of anders gewoon de verleging overslaan en meteen naar de penaltys gaan is nog leuker denk ik.

17. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    neej de verlenging vind ik wel oké.. maar ik vind het gewoon belachelijk dat de uitploeg dan dubbeltellende doelpunten scoort! Ze hebben het nota bene precies even goed gedaan over 2 wedstrijden gezien!

Kijk, dít is de oplossing :) :

18. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    je bedoelt dat beide ploegen de strafschoppen in een ander doel schieten? opzich een idee, alleen kunnen spelers/keepers elkaar dan niet meer intimideren wat altijd wel leuk is ;)

het best is gewoon het huidige systeem zo houden, als het echter aankomt op verlenging moet het ''uitdoelpunt'' vervallen, in get geval van az was het dus 4-4 geworden en hadden alsnog penalty's de doorslag moeten geven.

19. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    ManU is opgekocht door een Miljardair. zullen we nu nog een team kregen die compleet bij elkaar gekocht is? net als Chelsea.

20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heeft iemand gisteren Arsenal-Everton gezien? Ik heb gelezen Bergkamp Wenger door de wedstrijd heeft laten twijfelen over zijn contract door uitstekend te spelen. Het werd maarliefst 7-0 (!).
    Ik hoop voor hem dat ie nog een jaartje mag blijven.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina