1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

  1. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Na wat zoeken kwam ik alleen topics tegen van voorgaande jaren, dus bij deze eentje voor dit jaar \o/

    Nog maar vier weken en het centraal examen zal beginnen. Zelf begin ik met Nederlands en Wiskunde A1,2 VWO. Gelukkig sta ik overal minimaal een zeven voor maar ik knijp hem toch een beetje.

    En hoe staan jullie ervoor? Bang om in de gymzaal te zitten?

    Informatie over CE:

    het laks
    eindexamen.nu
    oefen examens vwo
    oefen examens havo
    oefen examens vmbo

    Extra informatie:
    Goede Geschiedenis vwo samenvatting TO

    Goede Geschiedenis vwo samenvatting N-I


    www.watmoetikleren.nl, staat heel duidelijk precies beschreven wat je moet leren/kennen voor de CE's voor alle niveau's en profielen
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2008
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Gelukkig heb ik dit vorig jaar gehad (Havo, profiel EM). Wij hadden dit gewoon op de bovenste verdieping.

    Maar bij deze alvast veel succes gewenst! Jullie hebben het stukken zwaarder dan ik vorig jaar. Ik had alleen de Halo 3 beta. Jullie hebben GTAIV 8)
     
  3. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    sigh, over een maandje, wordt echt zwaar verprutst door gta IV,

    -_-'
     
  4. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe VWO, profiel EM. Sta nou niet bepaald best voor een aantal vakken, bijv een 5.7ens etc. Toch nog wel goede hoop dat ik haal, zolang ik maar bezig blijf met school en nu niet verzaak.

    Allemaal succes toegewenst!
     
  5. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe ook dit jaar Centraal voor Gymnasium, wordt weer lekker spannend allemaal. Sta alleen voor Engels een 9, de rest is nogal wankel/onvoldoende, maar t komt zoals altijd wel weer goed:)
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    VMBO hier. Begin met mijn ICT Examen op 12 Mei. Vervolgens Nederlands, maar weet de datum niet precies meer. Word in ieder geval hard bikkelen hoe moeilijk dat ook gaat worden met GTA IV. Wij doen het in de kantine, hebben geen gym.

    Examen van Engels voor VMBO van vorig jaar was wel makkelijk. 9 gehaald :D
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit jaar eindelijk m'n VWO examen. Sta er wel aardig voor maar ik streef toch wel naar alleen voldoendes. Moet makkelijk gaan lukken, hoef alleen maandag nog even een herkansing te maken en dan heb ik een maand vakantie tot de CE's, enige probleem wordt idd GTA haha. Hoop daarvoor zoveel mogelijk af te hebben.
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Succes alvast iedereen. Heb twee jaar geleden mijn HAVO-examen gehad. Gewoon rustig blijven en goed de stof beheersen. De enige twee tips die je nodig hebt.
     
  9. Gauner

    Gauner Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vorig jaar VWO examen gedaan. Maak je er vooral niet te druk over want dat is absoluut niet nodig. Zorg dat je goed voorbereid bent dan komt het allemaal in orde. Ik heb vorig jaar zelfs bij de meeste vakken dmv de eindexamens een hoger eindcijfer gekregen. Succes! :b:
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    havo 2e jaar.. Waarschijnlijk slaag ik niet ik sta maar 1 onvoldoende maar laat dat net een 3 zijn voor wiskunde (ik ben cijferblind). Heb er keihard voor gewerkt maar dat mocht niet baten. ik moet minimaal een 6 halen maar of me dat gaat lukken is maar de vraag..

    Doet er verder niet zoveel toe , heb m`n vmbo papier wel al. En voor de rest zal ik al m`n havo vakken wel halen en daar ook certifcaten voor krijgen. Mijn vervolg studie naar keuze is in hele lage mate afhankelijk van wiskunde (communicatie wetenschappen) en ik ga dan ook een gesprek aan vragen op de school naar keuze. Heel somber zie ik het dus niet in
     
  11. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Precies hetzelfde als ik vorig jaar qua pakket (ook E&M neem ik aan), en ik stond ook alles 7 of hoger. Ach, het viel allemaal best mee. Had redelijk goede geleerd (niet eens uitzonderlijk of uitzonderlijk vroeg begonnen). Ik was rond deze tijd begonnen (midden/eind april), met de eerste vakken die kwamen en zorgde dat ik alle stof voor april in ieder geval had doorgenomen. Ook ben ik gewoon naar alle lessen, ook herhalingslessen of extra uitleg lessen gegaan. Dit is gewoon de basis en als je die beheerst gaat het goed komen. Dat merk je ook volgende jaar, als je een vervolgopleiding doet; colleges volgen is gewoon super handig!
    Blijf rustig, begin geleidelijk aan te leren en maak je examen zorgvuldig (gebruik je tijd; dit cijfer telt net zo zwaar als de laatste 3 jaar bij elkaar!), lees je antwoorden na. Neem wat eten en drinken mee en maak er het beste van!
     
  12. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde geldt voor mij, had vorig jaar ook EM. Stond er voor die tijd al wel goed voor, maar de examens zelf vond ik eigenlijk niet zo moeilijk. Ik had meer moeite met alle tentamens. Ben wel blij dat ik alles nu gehad hebt als ik dit hier allemaal lees...

    Succes iedereen die dit jaar examen moet doen!
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat waren jullie resultaten van de CE's dan?
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik zit in mijn examenjaar dit jaar. (6VWO EM). Ik sta geen onvoldoendes, laagste is een 5,9 dus dat komt wel goed. Maak me er ook totaal geen zorgen over, misschien iets te weinig :+
     
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    6VWO, CM met filosofie en Frans 2 in het profiel en Wiskunde A2 erbuiten. Sta overal wel goed voor (zevens afgerond), behalve voor wiskunde, een 4,7. Dat wordt nog wel lastig dus maar ik mag er een 4 voor staan in principe. Frans wordt misschien ook een 6, afhankelijk van een herkansing maar over die leestoets maak ik me niet zo druk.
     
  16. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik 'baalde' (als ik dan toch iets te zeiken kon hebben; was al lang blij dat ik het allemaal voldoende gehaald had!) alleen van mijn economie (6,1), waardoor ik een 6 stond voor economie (en niet alleen maar 7' en 8' en) en een 7 voor AK terwijl ik daar hoog voor stond en normaal heel goed in ben (niet 7 goed maar 9 goed zeg maar). Maar ja ik mag niet klagen haha :9. Had voor bijna al mijn CE's wel net lager dan me schoolcijfer, maar overal op hetzelfde gemiddelde blijven steken (ik ben de koning van de 7,5 en 7,6'en :D -> 8 op eindlijst)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  17. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    das wel een voordeel, meeste hier hebben engels al in hun zak, dus ipv engels leren kunnen we gta IV spelen, nu nog een excuus bedenken voor de andere vakken zodat ik vrede heb met mijn geweten en ik ben blij\o/

    das toevallig, ik ben koning van de 5.5's, en 5.6:p
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  18. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik doe dit jaar eindexamen havo EM.. Denk dat ik het wel haal, sta overal redelijk goed voor en voor n paar vakken, Nederlands en Engels hoef ik niks te leren aangezien dat teksten zijn. Economie zal ik wel even goed voor moeten leren want dat zijn 2 dikke boeken maar dat is dan ook het enige wat echt veel en moeilijk is.. Wiskunde is ook wel moeilijk maar daar heb ik een week voor om te leren zonder dat er andere toetsen tussen zitten :) Dan ook nog Aardrijkskunde en Geschiedenis maar daar haal ik altijd wel goeie cijfers met een beetje leren en veel verzinnen op die toets :D
     
  19. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha goed gezegd. Ik heb dit jaar voor m'n 2e keer VMBO examen.. Dit jaar slagen uiteraard, maja ik zal wel moeten:)
     
  20. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk alles zo rond de 7, behalve M&O. Wat een rotvak was dat zeg... Volgens mij had ik daar een 6,3 ofzo op.
    Op aardrijkskunde had ik een 8, waar ik eigenlijk niet zo tevreden over was, aangezien ik dat nu aan de universiteit studeer.
     

Deel Deze Pagina