1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Lol :9 Cultuurstelsel van napoleon? haha :9
    Na de Zin: Ten Oorlog 1789 - 1918 moet je even overschakelen naar Ten Oorlog heh :p

Kwamen gelukkig veel bronvragen in, zoals ik ggister al voorspeld had :)

Mja, die vraag over die krijgsgevangenen was wel gek ook ja. Ik wist wel dat het met die communisten over deze zin ging:
    het volk wilt vrede, werk en brood. Typische comm zin.

Maar pacifisten? geen idee haha

2. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ik weet zeker dat er een vraag was over het Cultuurstelsel van Napoleon en wat de gevolgen van dit stelsel waren voor Groot-Brittanië. Ook ik dacht meteen aan het Cultuurstelsel van Nederlands-Indië, stomme fout dus.

Edit: De antwoorden.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2008
  3. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Antwoorden staan op internet. ik ga eens even kijken :D

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bedoelt dus het Continentaalstelsel. Dat moet haast wel. Toen werd Engeland de toegang tot Europa ontnomen door Napoleon qua handel enz. Had uiteindelijk weinig effect want er werd gewoon gesmokkeld en de controle kostte de Europese landen veel geld.

5. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Jep dat is de continentaalstelsel.
    Trouwens de opgaven bij 2008 (havo) zijn fout, gaat over jezus 8). Antwoorden kloppen wel.

6. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net thuis van geschiedenis en viel me erg mee, paar rare vragen met de bronnen zoals argumenten voor en tegen maar ben er tevreden over. Alleen na tien minuten kreeg ik een bloedneus en daar zit je echt niet op te wachten! Die hield gelukkig er snel op.

7. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ja, klopt.

Nu dat ik de antwoorden bekijk heb ik in het eerste gedeelte toch behoorlijk veel fout. Het tweede gedeelte, Ten Oorlog, best goed.

8. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Nu ik die antwoorden bekijk heb ik nog aardig wat goed ook. I r happy bunny. :<

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vorig jaar bij geschiedenis had ik slechte ervaring met het zelf nakijken, dat antwoordmodel is zo kut.. Er is maar een goed antwoord, geen halve punten e.d., terwijl wanneer je leraar het nakijkt alles wel goed wordt gerelativeerd. Zelf nakijkend had ik een onvoldoende, de lerares gaf me een 7 :cool:

10. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Check de omzettingstabel. Ik vind het punt voor het aantal punten dat je scoort best laag.

11. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Heeft iemand een linkje voor de opgaven HAVO geschiedenis 2008 (oude stijl)?
    Bij www.havovwo.nl staan alleen de opgaven van nieuwe stijl, en antwoordenvan oude stijl.. op www.eindexamen.nu staat niks..

@ Joene: bedankt voor de morale steun:p Snapwel wat je bedoelt en daar heb je wel gelijk in.

12. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Bij mij klopt het nu. Ik heb trouwens ongeveer 39 punten.

13. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zometeen Natuurkunde 1. Ben benieuwd, sta er goed voor dus, hoop dat ik 't met een 7 kan gaan afsluiten.

14. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Komt het vaak voor dat de normering ook echt 0.0 is?

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Vorig jaar niet geloof ik (VWO), maar er waren zat normeringen van 0,2 , 0,4 etc. Max. normering was iets van 1.0 geloof ik.

16. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

De omzettingstabel is weer veranderd. Nu zit je met 39 punten tussen de 4.6 en 6.6. Ik heb dus een normering van 0.6 nodig om voor Geschiedenis te slagen, tenzij mijn leraar anders/soepeler nakijkt. Het verschil tussen een 4.6 en een 6.6 is wel erg groot. :mad:

17. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Net ook geschiedenis gehad. Ging wel redelijk, maar toch wel wat vragen waar ik gewoon wat heb gelult omdat ik het niet wist.
    Maar over het algemeen ging 'ie wel goed. Ben wel blij dat ik het woord 'Linggadjatti' nergens hoefde te schrijven :+

18. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Dat "lullen" deed ik ook, maar als je dan het antwoordmodel bekijkt zie je ook echt dat geluld hebt.

Het vorige proefwerk van Geschiedenis vond ik trouwens zó moeilijk, dat ik dacht dat ik een 1.0 had, maar toch had ik een 5.0. Hopelijk valt het nu ook mee.

19. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ik had anders beide examenvellen compleet vol, bleef maar schrijven. O_O

20. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik had ook iets van 7 kantjes vol gekalkt...
    Wat niet leuk meer :'-(

Deel Deze Pagina