1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vorig jaar mijn VMBO Kader gehaald met een mooi cijferlijstje. Mijn laagste was geloof ik een 5.8 voor Natuur & Scheikunde, mijn hoogste was een 9.3 voor EngelsO-)

Succes allemaal!\o/

2. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    hmm ik denk eigenljk toch heel de dag wel een beetje aan het examen over 4 weken. Gymnasium EM profiel alleen Latijn keuze vak.
    Sta gemiddeld een 7, voor wis en eco een 7, dus daar maak ik me niet druk over, voor Latijn een 6.6, daar maak ik me wel druk om omdat we heel slecht Latijn hebben geleerd, dus dat wordt gewoon teksten uit m'n hoofd leren>.

Iemand nog tips waar ik me wel op zou moeten richten en op wat niet?

Zal ik nu al beginnen met leren btw?

3. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Tips over Latijn kan ik je helaas niet geven, aangezien ik dat vak niet had gekozen.

Of je nu al moet beginnen moet je zelf weten. Ik weet niet hoe jij he tentamens leert, als je daar een dag van te voren mee begint heeft het ook niet zoveel nut om nu al te beginnen. Ik ben zelf ook pas de week voor de examens begonnen...

4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Haha, sounds familiar. Sociale Geografie (& Planologie)?

5. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker! Jij ook?

Edit: Ik zag het al in je profiel :D In studeer zelf in groningen.

Laatst bewerkt: 20 apr 2008
  6. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Normale tentamens en schoolonderzoeken > CEs, serieus. Ik maakte me toen (paar jaar geleden al) zo'n zorgen maar het viel zo erg mee. Ik deed N&G en heb alles gehaald met 8en en 7s.

Laatst bewerkt: 20 apr 2008
  7. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ah nice, heb lang getwijfeld tussen Utrecht en Groningen, maar vond Groningen iets te ver verwijderd van de bewoonde wereld (lees: Randstad).

8. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, begrijpelijk. Voor mij maakte dat niet uit, aangezien ik veel dichter bij Groningen woon dan bij Utrecht.

9. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon nu praktisch onder Groningen en ga in september ook fijn bedrijfskunde studeren in Groningen. Lijkt me stukken leuker dan de middelbare school.

10. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ga zelf voor Havo + EM.. Heb er ook wel vertrouwen in. Maar toch sta ik voor 2/3 vakken een 5,8 ofzo, denk wel dat het mogelijk is om een 6 te halen als je het gewoon leert. Het moet gewoon lukken!

Volgens jaar naar de HAN om International Business & Management te gaan studeren!

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    CE's waren in mijn ogen een stuk makkelijker dan de SE's. In elk geval op 't VWO 4 jaar terug.
    Dit komt denk ik vooral omdat je bij veel vakken tijdens de CE's bijna op geen enkel onderdeel echt diep in gaat. Het is dus een soort "samenvattings examen" 8).

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    of je school heeft er voor gekozen de SE's moeilijker te maken dan je CE's , tenminste dit was bij ons. Dan leer je door het jaar heen veel stof, omdat de pwen moeilijker zijn. daardoor heb je meer kennis, en zijn de CE's makkelijker. Stond voor economie heel het jaar door een 6. Op het CE's een 9 gehaald, zonder te leren :p

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er maar net aan op wat voor een school je zit. Zit je op een privéschool/luzac of een vrije school, dan zijn de cijfers voor het CE vaak lager dan de schoolexamencijfers. Bij de meeste normale scholen is het juist andersom.

14. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Man ik kan niet wachten totdat ik me diploma eindelijk heb, die examens zijn volgens mij echt een lachertje. Sta voor ieder vak qua SE totaal al dik voldoende dus die CE's moeten echt een makkie worden :D

15. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij draait alles om CE niet? en maakt het niet echt veel uit wat je op je rapport staat, de SE hebben misschien een klein beetje invloed, maar als je met het CE goed scoort ( alles boven 6) dan haal je het toch wel gewoon ongeacht je cijfers van de SE's?

16. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    50-50 he ;). Dus je SE's bij elkaar opgeteld zijn net zo belangrijk als je CE

17. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik heb ze ook over een aantal weken, sta er niet slecht voor. Één onvoldoende voor Natuurkunde: 5.4. Voor Wiskunde sta ik een 5.5 en voor Economie ook zoiets. Voor de rest sta ik prima, een 8 voor Engels en een 7 voor Nederlands. Maatschappijleer sta ik een 7, dit telt mee als compensatsiepunt en ook voor LO 2 sta ik een 7.5 afgerond een 8. Het zal vast wel gaan lukken tijdens mijn examens. :)

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Compensatiepunt? Die regeling gaat volgend jaar toch pas in?

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    De site http://www.havovwo.nl is trouwens ook vrij handig. Staan een hoop examens op van de vorige jaren en ook het examenrooster etc.

20. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Dan is het wel erg slecht gesteld met mijn school, aan het begin van het jaar en nog wel meerdere keren hebben zij hier over verteld. Waarschijnlijk is deze regeling al in gegaan..

Deel Deze Pagina