1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hoop ik toch wel:+

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Compensatiepunt gaat dit jaar niet in nog, dus compenseren is er niet bij. Best wel dom dat ze dat doen, kan je echt slechte cijfers halen voor sommige vakken.
    Heb wel zin in de examens want daarna nooit meer school :D Vandaag een na laatste dag op school:p

3. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee hoor, op mijn school zitten ze er ook al 2 jaar over te lullen, dat
    als je een 7 haalt, een compensatie punt heb, dus waarmee je een 4 een 5 mee kan maken bv, heb ook een 7 voor maatschappij leer, dus das mooi:)
    je kan maar 1 punt gebruiken

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat ik nou precies voor Economie 1,2 VWO moet leren? Welke lesbrieven allemaal? Ben zo langzamerhand de tel kwijtgeraakt. 8)

5. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen nog 10 minuutjes en dan is mijn (2e) praktijkexamen afgerond. Viel wel mee zeker vergeleken met vorig jaar. (metaal)

Eind mei centrale examens.

6. DC Vogelaar

DC Vogelaar Happy Hour

Leuk Bevonden:
    0
    Even een schopje omhoog :)

Nog 2 weken en dan begint het, zijn jullie al begonnen met leren of nog niet? Ik ben vandaag begonnen met leren, maar heb me nog neit echt kunnen concentreren. Ben er nu toch best wel voor aan het stressen, m'n SE's zijn allemaal perfect gegaan maar proefexamens lukken me voor geen meter. Maar haal het hopelijk wel..

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wat samenvattingen gelezen van economie... ik wist het allemaal nog dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Ik denk dat ik dat gezeik over Nederlands-Indie nog wel goed moet leren van geschiedenis aangezien ik daar geen toets voor gehad heb. En goed oefenen voor wiskunde. Voor de rest weet ik het allemaal nog wel.

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij is het Augustus 2007 ingegaan. Een vriend van me was namelijk gezakt vorig jaar, maar zou met deze regeling zijn geslaagd.

9. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    die compensatiepunten gelden voor havo-5 niet vertelden ze mij. Volgend jaar ging het pas in met die nieuwe fase enz. Vindt ik best klote want ik sta een 7,9 voor biologie.
    Voor mijn examen moet ik nog aardig wat doen vindt ik zelf alleen heb er de kracht niet meer voor. Voor van scheikunde ben ik veel vergeten en snapte ik al niet dus dat ben ik nu aan het leren. En met het lekkere weer wordt mijn humeur er ook al niet beter op, iedereen lekker buiten relaxen en ik binnen leren. Het is niet eerlijk

10. DC Vogelaar

DC Vogelaar Happy Hour

Leuk Bevonden:
    0
    Die zooi van Geschiedenis is vreselijk om allemaal in je hoofd te krijgen

11. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Economie heb ik de laatste dagen helemaal buiten geleerd dus dat ken ik nu wel en ben zo bruin geworden. Valt hartstikke mee omdat de laatste drie toetsen al over de gehele stof ging dus eigenlijk is het nu tijd voor veel herhaling.

Aardrijkskunde wordt een makkie, twee van de drie onderwerpen liggen me enorm en hoef ik eigenlijk geeneens meer te lezen, de derde actieve aarde is wat lastig maar zodra ik daar de details van weet gaat dat ook prima.

Voor geschiedenis schijt ik ook geen tien kleuren bagger, over NI ging de vorige toetst als een proefexamen met bronnen en vraagstelling. En al die oorlogen zijn ook prima te onthouden zolang je maar goed de hoofdlijnen weet.

Met wiskunde ben ik nog niet bezig, dat wordt een keertje de oude examen bekijken en wat rekenregels doornemen en kijken of ik dat nog weet. Meer kun je daar toch niet voor doen.

Alleen M&O wordt nog een leuke, woensdag wordt veel theorie erin stampen en in de GRM zetten denk ik. Godzijdank krijg je daar een formulekaart bij. Maarja het examen van vorig jaar daarvan was goed te doen.

En nederlands en engels vereisen gewoon een goede nachtrust en een goed ontbijt!

12. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Nou onderschat nederlands niet, kijk eens voorin H1 bij de bundelal die signaalwoorden en soorten en groepen en zus en zooo :9 .. Ik ga vandaag beginnen met alles, vanaf nu dus

13. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok.... kwam er 2 dagen geleden achter dat ik komende dinsdag al nederlands examen heb, dus ik ga gelijk leren! totdat ik erachter kwam dat ik niet wist wat ik moet leren,
    eigenlijk weet niemand het,

wat gegoogled, en enigste wat ik tegenkwam was watmoetikleren.nl, die half afgemaakt is en eigenlijk kon ik niks zinvols vinden
    dus weet iemand een goeie site waar staat wat ik moet leren,

of weet iemand toevallig wat je moet leren voor Nederlands VMBO TL? alvast bedankt

ik denk wordt allemaal wel gerekend, je krijgt wel een brief thuisgestuurt waar alles op staat.. maar helemaal niks...

Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  14. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  15. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jep, ik was net al op dat briljante idee gekomen, ik hoef dus niks te leren, simpele vragen over simpele teksten, en dan nog even een briefje of artikel schrijven, easy. :p

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Juf van NL zij dat je misschien een brief kan verwachten, dus dat ga ik ook maar wat bestuderen.

Ik moet alleen veel aan de slag met NASK, 2 jaar niks gedaan en ken de stof echt helemaal niet. Moet een 5.9 halen om voor dat vak voldoende te staan.

Gister ICT Examen gedaan, ging wel goed. :cool:

17. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Oehh, ICT? Waar doe je dat? Of bedoel je gewoon via examenbundel.nl?

18. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Als je havo doet dan moet je voor nederlands gewoon begrijpend lezen tekst maken en daarna een samenvatting van ong 220 woorden maken over een andere tekst. Easy...
    Begin hem nu trouwens wel te stressen, nog maar 4 dagen en ik heb nog bijna niets geleerd :emo:
    Het lukt echt gewoon niet, economie 2 boeken, m&o 2 boeken, GS 2 boeken :mad:

Aaahhh

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Op mijn school, doe de opleiding ICT Media, dus moest daar ook een Examen voor maken. Bijna alles was via de pc, ik moest een brief maken met word, iets met powerpoint, een mini toets, router installeren en een netwerkverbinding ermee maken, werkbriefje invullen, en nog wat dingen doen met Excel.

20. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alles moet wel lukken, alleen Geschiedenis (VWO) is een beetje gaar. Hoe leren jullie dat? Dat Nederland/Indonesie boek heb ik echt pas recent uit het plastic gehaald, en het is ook echt tergend saai.

Deel Deze Pagina