Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar gelukkig al gehad, ik heb gelukkig nooit last van (examen) angst of iets dergelijks,
    geen 1 onvoldoende gehaald voor mn examens!

En vergeet natuurlijk niet je gratis koffie/thee op te drinken:+
    Ik vergat dat iedere toets weer:9

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en er komt geen eind aan. Ik dacht na Hoofdstuk 4 dat het wel afgelopen was, nee hoor nóg een hoofdstuk erachter aan 8).

Ik neem gewoon eerst dat hele boek door en dan ga ik de samenvatting er van leren die ik van mijn leraar heb gehad.

3. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jou was de belangrijke punten voor jezelf noteren of zelf een samenvatting maken, dan leer je het al tijdens het samenvatten en dan heb je de essentiële dingen eruit gehaald. 3 kwart van die boeken slaan nergens op. En trouwens hoe kan je dat boek nou pas uit het plastic hebben gehaald? Heb je er geen tentamen over gehad in periode 3/4 op school?

Enneh wat ik zo irritant vind is de fouten in de uitwerkingen van de wiskunde-opgaven. Dan heb je het goed maar ga je een uur lang zitten staren naar wat je fout hebt gedaan, blijken de uitwerkingen verkeerd. Grmbl :mad:

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Van de zenuwen zeker! :+

5. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf samenvatten is het een beetje laat voor, en ik zie dat boek pas voor het eerst omdat ze bij mijn school zo vriendelijk waren nooit eerder iets uit de CE stof te toetsen in SE's. Ik heb dus 4 weken geleden m'n laatste SE geschiedenis gemaakt, wat totaal niet over Ten Oorlog óf N-I ging.

Heb Ten Oorlog wel uit ondertussen, maar moet eigenlijk nog bijna helemaal aan N-I beginnen:'-(

6. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk je ff van leren te rusten door ff achter de PC te kruipen.
    - Centraal Examen 2008 - :mad:

Doe dit jaar examen VWO N&G
    Sta geen onvoldoendes, hopen dat 't gaat lukken.

7. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf het bijna niet te vragen... maar doen hier nog mensen N&T?
    Stom grafprofiel... het is zo dat het meer oefenexamens maken dan leren is.
    Nou ja, op hoop van zege allemaal maar. Heeft iemand nog boeiende tips verder?

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het bij de CE's echt gewoon 50% je boerenverstand gebruiken. Je moet gewoon echt goed uitgerust/relaxed er aan beginnen. Je hebt de meeste stof in ieder geval 1x eerder gedaan, dus als je nu nog goed alles een keer herhaald en verder alleen maar oefenexamens maakt, komt het sowieso wel goed.

En als je meteen aan het begin al een examen heel erg verneukt, bedenk dan gewoon dat je 2 onvoldoendes mag staan (mits slechts 1 binnen het profiel), je eventueel nog dingen kan laten vallen én dat je 1 herkansing hebt.

Verder bij vakken zonder echte stofomschrijving (talen) wel gewoon van tevoren een keer een oefenexamen maken, zodat je in ieder geval weer weet hoe zo'n toets er ook al weer uitziet.

Misschien iets voor de startpost:

Goede Geschiedenis (VWO) samenvatting TO

Goede Geschiedenis (VWO) samenvatting N-I

Oefenexamens (VWO) voor alle vakken, incl uitwerkingen

www.watmoetikleren.nl, staat heel duidelijk precies beschreven wat je moet leren/kennen voor de CE's voor alle niveau's en profielen

Laatst bewerkt: 15 mei 2008
  9. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Timmeh, waar ga je naar school? Gouda of Rotterdam?

Wie weet trouwens of je voor AK/HAVO 2 of 3 boekjes moet leren?
    en welke onderwerpen?

-natuur &milieu
    -politiek&ruimte
    - migratie&vervoer

Wie o wie?

10. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    VWO N&G, en tot mijn verbazing heb ik totaal geen last van stress:eek: Ik vroeg me af he, is het verboden om bier te drinken tijdens je examen?O-)
    En leren doe ik helemaal niet meer, daar is het ook te laat voor, het beste wat je nu kan doen is gewoon oefenexamens maken (dat houden al mijn leraren me in ieder geval voor).

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Helemaal maal geen zin in geschiedenis, te veel gewoon (8 ... Heb een dikke onvoldoende gehaald voor het 2de boek. Eerste boek was makkelijk, 6.8 ongeveer voor gehaald zonder te leren. Ik ben Half-Indo dus dat scheelt ook weer.

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    No offence, maar volgens mij vinden de meeste mensen Nederlands Indie juist het meest saai :+ In Ten Oorlog gaat het in ieder geval nog over wapens en tanks :+

13. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja nederlands indië is erg saai idd.
    In ten oorlog staat helaas maar 1 zin over de opkomst van tanks en dat het niet veel uitmaakte. Mark V tank lol^^

Napoleon ftw xD

14. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Startpost even aangepast, oefenexamens stonden er al in.

TO is inderdaad het interessantste en ook het makkelijkste te onthouden omdat je daar al een heleboel van hebt gehad wat er gewoon in past. NI is alleen kompleet nieuw voor me maar wel goed te doen door de verschillende periodes goed te onderscheiden; Voor VOC, tijdens VOC, Na VOC, begin Cultuurstelsel, hervorming Cultuurstelsel, einde Cultuurstelsel, begin imperialisme met WOI, WOII en dan de onafhankelijkheid. Zo kan ik het een beetje onthouden. Zo het boek der maar weer bij pakken.

15. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    N&M en als tweede M&V

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    mja, ik vind NL-Indie ook veel kutter. Had met een toets daarover een 6,3, alleen toen was ik ergens bij Hoofdstuk 4 gekomen met lezen.. Voor die oorlogen had ik een 8,6, dus die ken ik al wel aardig. 8)

17. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0

Hiih Woerden;).

18. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin het nu steeds belachelijker te vinden dat wij nooit in deze katernen getoetst zijn:mad: Voor 95% van de geschiedenis examen kandidaten is het gewoon oude stof, maar voor de leerlingen op mijn school is het gewoon de eerste keer dat je hier een examen over krijgt, het is dus heel moeilijk in te schatten hoe goed je de stof echt kent, ook omdat er geen oefenexamens voor bestaan:mad:

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik had zo'n examenbundel met oefenvragen van beide boeken. Helaas ben ik die kwijtgeraakt! :lol:

20. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over NI zijn wel oefenexamens te vinden, moet je die van 2007 tijdvak I en II hebben. En de tweede helft van het examen gaat dan over NI, alleen over TO zijn geen oefenvragen omdat dit een nieuw onderwerp is. Geschiedenis is het enige vak waarbij de stof per jaar verschilt :'-(

Deel Deze Pagina